Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Vår/Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 april, 2008 at 18:55 #80930Anonym anvandareMember19 april, 2008 at 18:55 #735766Anonym anvandareMember
Ja det är väl lika bra o starta en ny journal
Känns lite förlegat att fortsätta skriva i en ”höst/vinter” journal :pVart sjuk i ungefär en månad med influensa o rosfeber o går fortfarande på antibiotika så jag försöker komma igång. Har lyckats köra ett par pass som jag ska redovisa här.
Kör väl en snabb pres. för de som inte läst tidigare journal av mig.
Född 83
Pluggar på psykologi utbildningen på universitetet här i luleå
Vikarierar även som handledare inom psykiatrinTränat totalt sett kring 7 år med ett antal avbrott pga sjukdom o skador.
170 cm
Vägde kring 103-104 kg med kläder på innan avbrottet för några veckor sedanPersonbästa i diverse övningar :
Bänkpress : 3 rep på 185 kg. Tanken var att prova maxa på 205 kg ngn vecka efteråt vilken jag tror mig skulle haft en chans på men blev ej av.
Knäböj : Ett par reps på 200 kg. 1,5 år gammalt resultat kör endast frontböj nu.
Hammercurl : 3 reps med en del gung med 45 kgs hantlarna.
Skivstångscurl : 6 reps på 70 kg.
Liggande scullcrushers med hantlar : 4 reps med 32 kgs hantlarna.
Hantelpress för axlar : Kört 3 rep med 55 kgs hantlarna för ca 1 år sedan. Kör sällan denna övningen nuförtiden.
Hantellyft åt sidan : 4 reps med 32 kgs hantlarna. Inte så snygga reps men fullständiga.
Marklyft : 1 rep på 250 kg. 1,5-2 år gammalt resultat.
Framåtlutande skivstångsrodd : Gjort några mindre strikta reps på strax över 200 kg. Brukar försöka ligga kring 70 graders vinkel.Är ej helt klar med upplägget jag kommer köra. Osäker på om det blir för mkt att köra böj o mark på separata pass men jag har tänkt ge det ett försök.
Kör igång med detta när jag känner att jag börjat komma igång med träningen.Dag 1 : Bröst, Framsida axlar(Lyft framåt)
Dag 2 : Rygg, Baksida lår
Dag 3 : Axlar, Trapz, Vader
Dag 4 : Armar
Dag 5 : Framsida lår, Mage, VaderKommer försöka köra kring 5 pass i veckan beroende på hur kroppen känns.
Alla set körs alltid till fail förutom tyngre set i böj o bänk.
19 april, 2008 at 19:03 #735767Anonym anvandareMemberPassen som blivit körda sedan i tisdags.
Tisdag : Armar
Biceps
Hammercurl :
9-10 reps med 32 kgs
3-4 reps med 35 kgs hantlarna
? reps med 21 kgsSkivstångscurl 2 set på 40 o 50 kg
Curl i maskin 3 set pyramid
Triceps
Scullcrushers med hantlar :
? reps med 21 kgs
Ett par reps med 28 kgs hantlarnaOmvänd enarms pushdowns 2 set
Pushdowns 3 set pyramid
Onsdag : Rygg
Latsdrag maskin 3 set pyramid
Latsdrag omvänt grepp 2 set
Enarmsrodd i friviktsmaskin 3 set pyramid
Torsdag : Bröst
Bänkpress :
En massa set uppvärmning upp till en väldigt lätt 1:a på 170 kg och sedan en 1:a på 175 kg. Vet dock inte hur mkt passaren hjälpte till. Gick upp väldigt snabbt iaf så bör ha klarat den själv utan några problem.
Passaren har alltid fingrarna på stången då min vänstra axel är så känslig.
Börjar det vingla så smäller det. Lite irriterande med ngn som alltid fingrar på stången men finns inga alternativ.
? reps på 130 kg.Cablecrossover ett par set
Fredag : Axlar
Hantellyft åt sidan :
10 reps med 21 kgs
6 reps med 28 kgs
3 fula reps med 30 kgs hantlarnaPress i friviktsmaskin 3 set pyramid
Stående rodd med rep 3 set pyramid
Enarms lyft åt sidan i cable 2 set
Enarmsrodd i cable 2 set
Inte tappat så mkt som jag hade förväntat mig under avbrottet… Närmare 10 kg kroppsvikt tippar jag på men redan tagit igen ngt kg och inte alls så mkt som jag förväntat mig i styrka så det känns bra
Bara köra igång igen.19 april, 2008 at 19:22 #735768Anonym anvandareMemberDags för farbror att skala av lite inför Lule beachparty 2008? :p
19 april, 2008 at 19:51 #735769Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Dags för farbror att skala av lite inför Lule beachparty 2008? :pÄr du galen pöjk?!! Jag måste ju ta igen det jag tappat o sedan ska jag fortsätta mitt projekt med att kanske ngn gång bli lite grov :p
21 april, 2008 at 10:34 #735770Anonym anvandareMemberGårdagens pass
Biceps
Hammercurl :
3 reps med 42 kgs
1 rep med 45 kgs
12-14 reps med 21 kgsSkivstångscurl :
1 set på 40 kg
5 reps på 60 kgEnarms koncentrationscurl 2 set
Curl i maskin 2 set
Repcurl i cable 2 set
Triceps
11 reps med 28 kgs
6 reps med 28 kgs Föregående tog ur helt tydligen.Sittande enarmshantelextensions :
1 set med 16 kgs
6 reps med 21 kgsOmvänd enarms pushdowns 2 set
Pushdowns 2 set
22 april, 2008 at 21:16 #735771Anonym anvandareMemberReNeGaDe wrote:Jag har som du alltid vetat, imponerats av din styrka!:worship:Du har inga bilder du vill bjuda på kanske?
Kör hårt Lindmark!
Tackar Trevligt med feedback i tråden.
Nja, inga bilder nu. Fotade ngn bild med telefonen innan uppehållet men den strular så får inte in dem på datorn. Kanske lånar ngn kamera o ordnar ngn ny bild lite senare när jag tagit igen mig i träningen
22 april, 2008 at 21:19 #735772Anonym anvandareMemberDagens
Bröst
Bänkpress :
3 reps på 170 kg. Lite kass teknik, 175 kg borde gått om tekniken suttit.
Så 10 kg minus nu… Märks skillnad från förra passet o det borde fortsätta så.
9 reps på 140 kg
4 reps på 150 kgHantelpress :
16 reps med 42 kgs
8 reps med 50 kgsLutande flyes :
? reps med 21 kgs
7 reps med 32 kgsCablecrossover 4 set
Rygg
Enarmsrodd i friviktsmaskin :
10 reps på 100 kg/arm
4 reps på 120 kg/armLatsdrag maskin 4 set pyramid upp till ett par reps på 136 kg
24 april, 2008 at 18:37 #735773Anonym anvandareMemberArmar
Biccar
Hammercurl :
8 reps med 35 kgs. PB???
3 reps med 45 kgs. PB för att vara andra set
2 reps med 48 kgs. Haha PB men verkligen inte vackert :pSkivstångscurl :
17 reps på 40 kg Var ju lite mer än jag räknat med. Ska inte börja på 40 kg igen när jag kör denna som andra övning.
1 rep på 70 kg. Var bara tvungen o prova… Taggad detta pass.
10 rep på 50 kgCurl maskin 2 dropsets
Repcurl 2 dropsets
Triccar
7 reps med 32 kgs. PB!!!!
3 reps med 35 kgs. PB!!!!Smal bänkpress 2 set
Pushdowns 3 set pyramid
Repextensions – Reppushdowns 2 supersets
25 april, 2008 at 08:29 #735774Anonym anvandareMember”tagit igen mig i träningen” sen någon dag senare slänger du upp fem nya pb:n
25 april, 2008 at 18:39 #735775Anonym anvandareMemberjwallin wrote:”tagit igen mig i träningen” sen någon dag senare slänger du upp fem nya pb:nHaha Ja det var inte väntat
Har ju en del o fylla upp i kroppen ännu. INget direkt tryck nu att tala om.
Vad gäller benen så blir det första passet imorgon.Var förresten o köpte ny jacka idag då min gamla är för liten.
En XXXXL blev det i storlek så jag antar jag vuxit en del sedan förra året25 april, 2008 at 19:13 #735776Anonym anvandareMemberAxlar
Hantellyft åt sidan :
Försökte med 32 kgs men det gick inte. Fruktansvärt mör i axlarna o träningsvärk i vänster axel sedan tidigare träning i veckan.Enarms hantellyft åt sidan 1 set med 16 kgs
Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan 2 set med 21 kgs
Press i friviktsmaskin 2 högrep set
Stående rodd med hantlar 2 set
Omvända crunches i smith 2 set
Enarmslyft åt sidan i 2 olika vinklar
Stående reprodd 2 set
Schrugs bakpå i smith 3 set pyramid
Hantelschrugs 2 set
28 april, 2008 at 00:08 #735777Anonym anvandareMemberEtt benpass idag… Kommer nog dröja innan jag kan börja köra benen på allvar.
Foten är fortf. inte ok efter rosfebern. Gått av antibiotika kuren o ska se vad som händer. Börjar skiten blir värre igen så är det mer antibiotika som gäller men får se hur det går. Några frontböj är då uteslutet.Benpress 3 set Ont i foten…
Benspark 3 set ont kring fotlederna
Sittande bencurl 2 set ont i en sena bakom knät som också vart påverkad av rosfebern
Nåja fick iaf gå igenom passet. Var bara tanken att få aktivera o pumpa in lite blod i musklerna.
28 april, 2008 at 19:17 #735778Anonym anvandareMemberEtt kort armpass efter en natts stressplugg o 3 timmars sömn.
Omtentan idag gick åt helvete också.
Sadistlärare. Ska tröstäta ngt ikväll är tankenBiccar
Hammercurl :
Körde med 35 kgs vet ej antal reps.Skivstångscurl :
11-12 reps på 50 kg
6-7 reps på 55 kgEnarms scottcurl 1 set
Triccar
4 reps med 35 kgs. Kan väl på ett visst sätt räknas som ett PB men hade klarat det o kanske 1 rep till också om jag inlett med 35 kgs förra passet.
? reps med 21 kgs.Omvänd enarms pushdowns 2 set
Reppushdowns 2 set
28 april, 2008 at 19:23 #735779Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Var förresten o köpte ny jacka idag då min gamla är för liten.
En XXXXL blev det i storlekGörs det så stora kläder :p
Du är stark :up: men jag tycker att varenda gång jag tittar in hos dej, så
är du sjuk eller har varit sjuk.. stackarn!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.