Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Vår/Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 maj, 2008 at 14:19 #735795Anonym anvandareMember
Axlar o Trapz
Axlar
Enarms hantellyft åt sidan :
10 reps med 28 kgs PB
3 reps med 35 kgs PB. Försökte mig på en 4:e men den blev inge vidare. Inte så vackra reps men upp kom dem :emo-thumbMilitärpress 2 set
Press i friviktsmaskin 2 set
Stående rodd i cable 2 set
Enarmslyft åt sidan 3 set
Omvända schrugs i smith 2 set
Våldsamt bra tryck i axlarna idag
Sökte smärtan o den kom det bra av idag :p
Så sjuk smärta så jag gick runt o grimaserade en kvart efter att passet var avslutat. HahaTrapz
Stående rodd med v-handtag 2 set
Skivstångsschrugs :
7 reps på 180 kgHantelschrugs 2 set
Shrugs bakpå i smith 2 set
25 maj, 2008 at 20:49 #735796Anonym anvandareMemberBiccar
Blev ont om tid så jag hann inte med tricepsen… Kommer köra dem imorgon.
Har ändå så sjuk träningsvärk i baksida lår så ett benpass imorgon lär inte fungera På tisdag däremot ska det bli av med el. utan träningsvärk.Hammercurl :
7-8 reps med 38 kgs
9-10 reps med 28 kgs
Kul o köra tungt men kan inte påstå jag får mkt kontakt med 38 kgs. För tunga för att kunna trycka till alls i toppläget.Skivstångscurl :
10-11 reps på 50 kg
6 reps på 60 kgCurl i maskin 3 set pyramid upp till kring 60 kg och några reps
Cablecurl med stång i superset med repcurl några set
Plus några set underarmar
Nästa bicepspass blir det nog endast isoleringsövningar… Om jag nu kan hålla mig ifrån att köra tungt. Hehe
26 maj, 2008 at 23:02 #735797Anonym anvandareMemberTriccar
Scullcrushers med hantlar :
3 rep på 35 kgs. Uselt men var så förbannat vingligt.
Tycks tappa balansen i denna övning direkt jag inte kört den på ngn vecka.
2 set med 21 kgsEnarms hanteltextensions 2 set
Scullcrushers med skivstång 2 set
Pushdowns stång-rep 2 supersets
Dipsmaskin – Smal bänkpress i maskin 2 supersets
Var o kollade upp det jag trodde var en knuta i bröstet o det visade sig vara en muskelbristning. Vilket skit.
27 maj, 2008 at 16:00 #735798Anonym anvandareMemberKom nyss från en idrottsmassage. AJ AJ AJ
Det var en smärtsam upplevelse.
Tycks vara rätt risig han kunde inte ens gå på särskilt hårt på ländryggen o nacken utan att jag höll på vrida mig ur bänken.
Ngn som vill sponsra regelbunden massage åt mig? :p28 maj, 2008 at 17:21 #735799Anonym anvandareMemberIngen som nappade på mitt förslag om sponsring? Era snåla jävlar :nono: :p
Nåja dagens pass då
Frontböj :
Värmde en massa set bara. Var en bit ifrån fail. Ryggen kändes inte ok så körde ej fullt ut o skippade marken också. Kör nog ngt för ryggen imorgon.Benspark 3 set
Benpress 3 set
Det var det!
28 maj, 2008 at 17:34 #735800Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Kom nyss från en idrottsmassage. AJ AJ AJ
Det var en smärtsam upplevelse.
Tycks vara rätt risig han kunde inte ens gå på särskilt hårt på ländryggen o nacken utan att jag höll på vrida mig ur bänken.
Ngn som vill sponsra regelbunden massage åt mig? :pBor lite avsides för det.. Bor i Umeå..
28 maj, 2008 at 21:07 #735801Anonym anvandareMembergranstig wrote:Bor lite avsides för det.. Bor i Umeå..Ingen fara du kan få mitt konto nr. o föra över lite sponsringspengar Haha
28 maj, 2008 at 21:12 #735802Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ingen fara du kan få mitt konto nr. o föra över lite sponsringspengar HahaHehe.. Min tanke var med att låna ut händerna.. Är massör på deltid.
29 maj, 2008 at 22:50 #735803Anonym anvandareMemberDagens. Kändes ganska ok förutom vid andra övningen. En viss stelhet o kramp i vänster pectoralis minor där jag haft en bristning för ngt år sedan.
Vet ej om den har samband med skadan jag nyss fick.Bröst, framsida axlar o undersida underarmar blev det iaf
Bröst
Hantelpress :
12 reps med 63 kgs hantlarna
7 reps med 63 kgsBänkpress :
En massa reps på 110 kg. Känningar här så det fick räcka med ett set.Pec deck 2 set
Cablecrossover framåtlutande 5 set
Cablecrossover nedre trissan 2 set
Framsida axlar
Hantellyft framåt :
Reppade med 21 kgs
4 reps med 28 kgsSkivstångslyft framåt :
Reppa på 30 kg
Ett par reps på 40 kgEnarmslyft framåt i cable 2 set
Undersida underarmar ett par set i cable
30 maj, 2008 at 17:45 #735804Anonym anvandareMemberRygg o baksida lår
Rygg
Latsdrag brett 3 set och omvänt grepp 1 set
Enarmsrodd i friviktsmaskin 1 set och 1 dropset
Enarms hantelrodd :
dropset 50 kgs – 28 kgs
dropset 63 kgs – 28 kgsLatsdrag i maskin :
1 set
1 dropset 130 kg – 68 kgPullover :
1 set med 42 kgs
1 set med 50 kgsSittande omvända flyes i cable 3 set
Stående reprodd 3 dropsets
Baksida lår
Sittande bencurl ett par set
30 maj, 2008 at 18:14 #735805Anonym anvandareMemberBra pass både igår och idag soetnaws!
Diggade 12 repparen i hantelpressen under bröstpasset, Vad har du för personbästa där?puss
30 maj, 2008 at 19:24 #735806Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Bra pass både igår och idag soetnaws!
Diggade 12 repparen i hantelpressen under bröstpasset, Vad har du för personbästa där?puss
Jag tror faktiskt inte jag gjort över 10 reps med 63 kgs tidigare
Isf var det ett PB. Gymet jag tränar på har inga större hantlar så kommer nog bara koncentrera mig på att öka repsen för att sedan vänja mig att köra helt utan passning. Har så mkt psykiska spärrar, känner jag inte att ngn fingrar lite på handlederna under seten blir det extremt långsamma reps o vingliga.
Har ju vart nära att ha sönder mig tidigare i både hantelpress o bänkpress när jag tappat kontroll över vikterna o det sitter kvar i bakhuvudet.När jag når över 14 rep o blir säkrare på vikterna så är väl tanken att gå över till lutande hantelpress som första övning.
Bänkpressen behåller jag nog som andra övning ett tag framöver.
*Smisk*
31 maj, 2008 at 14:14 #735807Anonym anvandareMemberAxlar
Enarms hantellyft åt sidan :
10-11 reps med 28 kgs
7 reps med 28 kgsMilitärpress 2 set
Press bakom nacken i smith 2 set
Omvända schrugs i smith :
Reppa på 50 kg
Reppa på 80 kgEnarmsrodd i cable 2 set
Stående rodd brett 3 set pyramid
Ett par set enarmslyft åt sidan i cable
2 juni, 2008 at 23:06 #735808Anonym anvandareMemberTriccar o Trapz
Triccar
Scullcrushers :
7 reps på 60 kg
4 reps på 65 kg. 2 av repsen var aningen för korta
Reppade på 40 kgEnarms hantelextensions bakom huvudet 2 set
Enarms kickbacks 2 set
Ett par set pushdowns
Trapz
Skivstångsschrugs :
Ca 10 reps på 160 kg
5 reps på 190 kgShrugs bakpå i smith 2 set
Skulle gärna haft en 15 min. till på mig att köra trapzen
2 juni, 2008 at 23:36 #735809Anonym anvandareMemberHur matar kroppen på?
Hoppas allt är bra iaf!
Är det inpuls eller helex som gäller där hantlarna är i största lag?
Lulebesök med träning snart
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.