Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Vår/Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 juni, 2008 at 01:18 #735810Anonym anvandareMemberFredrik.J wrote:Hur matar kroppen på?
Hoppas allt är bra iaf!
Är det inpuls eller helex som gäller där hantlarna är i största lag?
Lulebesök med träning snart
Nog rullar det på mer el. mindre. Om du vill ha hyffsad storlek på hantlarna så är det Inpuls som gäller. Aldrig varit på Helex men enligt vad jag hört har dem inte över 40 kgs där.
Hur rullar det på själv?
3 juni, 2008 at 21:48 #735811Anonym anvandareMemberBiccar
Skivstångscurl :
Ett par reps på 70 kg
3 rep på 75 kg
Reppade på 40 kgEnarms scottcurl 2 set
Hammercurl 1 set med 21 kgs
Curlmaskin 2 set
Repcurl ett par set
Vader sittande vadpress o press i benpress
Ovansida underarmar
Omvänd skivstångscurl :
Reppade på 40 kg
Ett par reps på 50 kg
4 reps på 55 kg PBOmvänd cablecurl ett par set
4 juni, 2008 at 18:24 #735812Anonym anvandareMemberFramsida lår
Frontböj :
Värmde upp till ett par reps på 140 kg. Känns svintungt att gå ut med o problem med andningen men var inte alls så tungt som jag hade räknat med.
Gick dock inte till fail, lika bra att höja för varje pass tills det naturligt sett blir fail. Är så ovan vid vikterna ännuBenspark 4 set fullmag
Benpress 4 set
Det var det
7 juni, 2008 at 17:43 #735813Anonym anvandareMemberKäkat lite i 2 dagar o var ut i fredags så det blev biccar istället för bröst idag
Skivstångscurl :
3 rep på 77,5 kg PB :up:Hammercurl :
Reppa med 21 kgs
Reppa med 28 kgs
5 rep med 32 kgsEnarms scottcurl 2 set
Enarmscurl i cable 2 set
Omvänd cablecurl 3 set
7 juni, 2008 at 18:10 #735814Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Nog rullar det på mer el. mindre. Om du vill ha hyffsad storlek på hantlarna så är det Inpuls som gäller. Aldrig varit på Helex men enligt vad jag hört har dem inte över 40 kgs där.Hur rullar det på själv?
Okej, över 60?
Jo det rullar på bra, höjt repen litegrann, man får se till att hålla sig. Ligger du alltid rätt lågt i repen?
7 juni, 2008 at 18:35 #735815Anonym anvandareMemberFredrik.J wrote:Okej, över 60?Jo det rullar på bra, höjt repen litegrann, man får se till att hålla sig. Ligger du alltid rätt lågt i repen?
Ja på Inpuls finns det 63 kgs hantlar. 60 i viktskivor plus stången.
Nä absolut inte. Om jag t.ex. skriver ”reppar” på ett set så innebär det allt mellan 8-30 reps.
Kör oftast bara första setet tungt. Efter det känns det inte som ngn större mening med att köra riktig lågrep.
Resterande övningar inleder jag ofta kring 12-20 reps på första setet, höjer inför andra och tredje och hamnar kring 6-10 reps på sista oftast.
Blir mer fokus på kontakt och högre repsomfång efter första seten.När ska du hit till lule?
8 juni, 2008 at 19:48 #735816Anonym anvandareMemberBröst o Framsida axlar
Bröst
Hantelpress :
Ett set med 63 kgs. Ovan passare som krånglade till det ordentligt så jag blev less o det fick räcka med ett set.Bänkpress :
8-10 reps ngt på 140 kg. Pressar snett som fan o vänster bröstmuskel strulade ordentligt. Även problem med en låsning som strålar ut mot vänster sida av ryggen. Kanske har ngt samband…
2 rep på 160 kg. Inte i närheten av fail men för mkt krångel med bröstmuskeln här…Lutande flyes :
12-14 reps med 21 kgs
Ca 10 reps med 28 kgsLutande press i smith 2 set
Cablecrossover både övre o nedre trissan 6 set
Framsida axlar
Hantellyft framåt :
10 reps med 21 kgs
7 reps med 21 kgsLyft framåt med viktplatta 2 set
8 juni, 2008 at 22:16 #735817Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Ja på Inpuls finns det 63 kgs hantlar. 60 i viktskivor plus stången.Nä absolut inte. Om jag t.ex. skriver ”reppar” på ett set så innebär det allt mellan 8-30 reps.
Kör oftast bara första setet tungt. Efter det känns det inte som ngn större mening med att köra riktig lågrep.
Resterande övningar inleder jag ofta kring 12-20 reps på första setet, höjer inför andra och tredje och hamnar kring 6-10 reps på sista oftast.
Blir mer fokus på kontakt och högre repsomfång efter första seten.När ska du hit till lule?
Okej! Låter bra! Lite samma tankar jag haft förut, fast höjt repen första seten även. Jag vet inte men i sommar räknar jag med att dra några pass för omväxlings skull, 1 timmes restid är inte allt för mkt
9 juni, 2008 at 19:41 #735818Anonym anvandareMemberDagens… Jag är helt slut o ska få i mig mat o sedan blir det vila
Rygg
Latsdrag omvänt grepp 3 set pyramid sista set fullmag
Enarmsrodd i friviktsmaskin :
? reps på ? kg
Reppade på 120 kg/armEnarms hantelrodd :
11 reps med 63 kgs
7 reps med 63 kgsFramåtlutande skivstångsrodd :
Reppade på 100 kg
Reppade på 130 kgLatsdrag maskin 3 set pyramid sista set fullmag
Pullover 2 set
Omvända cableflyes 4 set
Reprodd 4 set
Pullover i cable 2 set
10 juni, 2008 at 23:06 #735819Anonym anvandareMemberAxlar, Trapz o Baksida lår
Axlar
Enarms hantellyft åt sidan :
5 reps med 35 kgs. PB! :up:
8 reps med 28 kgsHantelpress :
Ca 10 reps med 42 kgs. Så sjukt vingligt o konstigt det kändes men är ju över ett halvår sedan jag körde denna sist tror jag.
Tappat rätt mkt i styrka men det är ju främst en vanesak med övningenFramåtlutande enarms hantellyft åt sidan :
12 reps med 21 kgs
5 reps med 42 kgsPress i friviktsmaskin 2 set
Stående rodd brett 3 set pyramid
Trapz
Stående reprodd 2 set
Hantelschrugs 2 set med 58 kgs
Schrugs bakpå i smith :
Reppade på 140 kg
Reppade på 180 kg
5 reps på 190 kgBaksida lår
Sittande bencurl 4 set
Liggande bencurl 4 set
11 juni, 2008 at 17:51 #735820Anonym anvandareMemberArmar
Idag blev det definitivt för mkt. Handlederna klagade från start o fästen o senor började klaga efter några set.
Nu ilar det ända från handlederna upp till axlarna på mig
Får tvinga mig att köra fler reps nu i ngt pass. Helst för bicepsen då det verkar vara bicepsträningen som överbelastat handlederna o fästenaBiccar
Skivstångscurl :
3 reps på 80 kg. PB. Fula reps men skitsamma haft ett mål att iaf kunna rubba den vikten o nu gick det :up:
ETt par reps på 60 kg.Hantelcurl reppa 2 set med 21 kgs och 28 kgs
Hammercurl 1 set med 21 kgs
Curl maskin 2 set
Repcurl ett par set
Triccar
Scullcrushers :
12-14 reps på 50 kg. Svårt att koncentrera mig överhuvudtaget med handlederna o fästena som gnällde
7 reps på 60 kgSmal bänkpress 2 set
Repextensions 2 set
Pushdowns brett 2 set
Reppushdowns 2 set
Ovansida underarmar
Omvänd cablecurl 2 set
12 juni, 2008 at 08:54 #735821Anonym anvandareMemberYo! Tittar in här lite då och då, men är som sagt lite dålig på att lämna spår efter mig… [/b]:ph34r:
Starkt jobbat med PB! Du är fortfarande grym ser jag! :up:
Men stackars handleder! Ajaj… Du får väl försöka se till att avlasta dem så mycket som möjligt ett tag nu.
Kämpa på och glöm inte att stretcha! :p
15 juni, 2008 at 21:40 #735822Anonym anvandareMemberKatti wrote:Yo! Tittar in här lite då och då, men är som sagt lite dålig på att lämna spår efter mig… [/b]:ph34r:Starkt jobbat med PB! Du är fortfarande grym ser jag!
Men stackars handleder! Ajaj… Du får väl försöka se till att avlasta dem så mycket som möjligt ett tag nu.
Kämpa på och glöm inte att stretcha!
Stretching vad är det för ngt? :p
Är det inte dags för dig att fixa nå journal framöver då?
Hur rullar det på med allt annars?15 juni, 2008 at 21:43 #735823Anonym anvandareMemberDagens då… vänster bröst o axel strular ännu… Suck suck suck
Bröst
Bänkpress :
7-8 reps på 150 kg. Kändes inge vidare vet ej hur mkt passaren korrigerade men tydligen pressade jag rejält snett.
Med stopp på 110 ingen aning hur många reps.Press i maskin 3 set
Cablecrossover 4 set
15 juni, 2008 at 22:06 #735824Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Stretching vad är det för ngt?Är det inte dags för dig att fixa nå journal framöver då?
Hur rullar det på med allt annars?Ajja bajja, glömmer du stretchingen så måste jag väl komma till stan och ge dig en spark i häcken! :yikes:
Jag har ju nyss fått börja småträna igen efter alla skador och sjukdomar. Har varit rätt så tufft ett tag. Så nu är jag riiiktigt klen och rätt så fet dessutom, på fullaste allvar. Mina muskler är spååårlöst försvunna. Nämen seriöst så får jag nog träna med flugvikter ett tag till på gymmet, men jag hoppas att kroppen läker ordentligt snart så att jag kan börja bygga upp mig igen. Så ingen journal förrän jag vågar visa min klenfeta nuna bland folk igen, haha! :p
Tråkigt att bröst och axel strular för dig fortfarande… Det är knepigt när kroppen vägrar läka, jag vet… Men du gör det bra ändå ska du veta! Har du något särskilt mål framför dig, eller är det generell sommarform som gäller?
Take care!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.