Vår/Sommar träning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Vår/Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 147 total)
  • Author
    Katti wrote:
    Ajja bajja, glömmer du stretchingen så måste jag väl komma till stan och ge dig en spark i häcken!

Jag har ju nyss fått börja småträna igen efter alla skador och sjukdomar. Har varit rätt så tufft ett tag. Så nu är jag riiiktigt klen och rätt så fet dessutom, på fullaste allvar. Mina muskler är spååårlöst försvunna. Nämen seriöst så får jag nog träna med flugvikter ett tag till på gymmet, men jag hoppas att kroppen läker ordentligt snart så att jag kan börja bygga upp mig igen. Så ingen journal förrän jag vågar visa min klenfeta nuna bland folk igen, haha!

Tråkigt att bröst och axel strular för dig fortfarande… Det är knepigt när kroppen vägrar läka, jag vet… Men du gör det bra ändå ska du veta! Har du något särskilt mål framför dig, eller är det generell sommarform som gäller?

Take care!

Är det så man gör för att locka hit dig el.? :emo-thumb :D

Nä nog stretchar jag… Iaf överkroppen rätt flitigt pga alla skadorna men nog hade jag kunnat göra ett bättre jobb där :p
    Har du tappat nå vikt el. har du ersatt det med vinterhull? Hehe

Nä sommarform… Vad är det. Haha Fet o go är vad som gäller.
    Just nu kämpar jag dagligen med att orka i mig all mat.
    Märkt att jag får ligga över 500 gram helst över 600 gram kolisar dagligen för att ha nå tryck i kroppen. Går jag ner kring 400 så tappar jag vikt så det är tvångsätande under dagarna.

Segt att du inte kunnat träna på länge men en comeback på gymet är inom en nära framtid iaf? Träningen med flugvikterna räknas inte till en comeback :p

Lindmark wrote:
    Har du tappat nå vikt el. har du ersatt det med vinterhull? Hehe

Nä sommarform… Vad är det. Haha Fet o go är vad som gäller.
    Just nu kämpar jag dagligen med att orka i mig all mat.
    Märkt att jag får ligga över 500 gram helst över 600 gram kolisar dagligen för att ha nå tryck i kroppen. Går jag ner kring 400 så tappar jag vikt så det är tvångsätande under dagarna.

Segt att du inte kunnat träna på länge men en comeback på gymet är inom en nära framtid iaf? Träningen med flugvikterna räknas inte till en comeback

Haha, ja nog känner jag mig ganska så härligt vinterfet! :p Har även märkt av det på måtten, som har minskat på alla FEL ställen… Ser inte ens skymten av mina muskler från förr, men vänta bara! Så småningom måste ju flugvikterna få bytas ut mot lite tyngre grejer! :P Lääängtar!

Jasså, du har det fortfarande lite tufft med ätandet? Måste kännas lite kämpigt periodvis att verkligen måsta tvinga i sig mat, men man gör väl vad man kan… Använder du nån bra gainer? Det kan ju underlätta en del kring träning åtminstone. Ät människa, ät!

Nå vad blir det för träning idag då? Själv ska jag nu dra iväg på ett hääärligt benpass följt av en kort runda på rullskidorna. Känns dock lite småtråkigt att få köra knäböj på bara typ 30kg, hahaha! Men hellre det än ingenting.

Kör hårt och ät mat! :up:

Katti wrote:
    Haha, ja nog känner jag mig ganska så härligt vinterfet! :p Har även märkt av det på måtten, som har minskat på alla FEL ställen… Ser inte ens skymten av mina muskler från förr, men vänta bara! Så småningom måste ju flugvikterna få bytas ut mot lite tyngre grejer! Lääängtar!

Jasså, du har det fortfarande lite tufft med ätandet? Måste kännas lite kämpigt periodvis att verkligen måsta tvinga i sig mat, men man gör väl vad man kan… Använder du nån bra gainer? Det kan ju underlätta en del kring träning åtminstone. Ät människa, ät!

Nå vad blir det för träning idag då? Själv ska jag nu dra iväg på ett hääärligt benpass följt av en kort runda på rullskidorna. Känns dock lite småtråkigt att få köra knäböj på bara typ 30kg, hahaha! Men hellre det än ingenting.

Kör hårt och ät mat!

Nej fy ingen gainer. Det känns totalt onödigt. De flesta gainers jag provat på är bara svindyra plus att man blir mätt på en sådan.
    Handlar ändå bara om 100 g kolisar el. ngt sådant. Är inte så svårt att få i sig genom mat. Bara man inte är alltför kräsen med kolhydratskällorna så :)

Blev ett benpass för mig också. Ska strax skriva in det.

Hur rullar det på med allting annars? Några spec. planer för sommaren?

Dagens pass då… Var äckligt varmt o fuktigt på gymet så jag kände mig halvt färdig redan efter uppvärmningen :p

Framsida lår

Frontböj :
    Några reps på 140 kg
    Ngn rep på 150 kg. Inte spec. vackra men jag vill få in viktvanan…
    Är så mkt psykiskt i böjen, helst i frontböj. Vanliga böj är ju inget i jämförelse.
    Skulle gärna köra till total fail men utan ett powerrack är det lite knepigt.
    Har en spegel precis framför ställningen och lite skeptisk till om den sitter nog hårt så jag inte får den rakt över mig om jag släpper ner stången i golvet :|
    Djupa reps med ngn sek. stopp i bottenläget. Satt mig ner helt enkelt.
    Ett gäng reps på 90 kg.

Benpress 3 set pyramid

Benspark 3 set med kort vila emellan

Så sjukt slut så jag knappt tog mig till bussen sedan och det är bara 5 minuters promenadväg från gymet.
    Benen höll på vika sig hela tiden.
    Nu ska jag äta o sedan misstänker jag att jag kommer däcka i sängen :p

:buttrock::buttrock::buttrock:

Riktigt jävla stark som vanligt :up:

MaQue wrote:

Riktigt jävla stark som vanligt

Tackar :) Förhoppningsvis så kan jag ta igen mig i benträningen nu.
    Har gjort ngn rep på 180 el. 190 kg tidigare i frontböjen. Var dock ett tag sedan så minns inte exakt. Det var dock 2-3 rätt så grunda reps.
    Vore dock kul att få ta tillbaks storleken o styrkan jag haft i benen tidigare :)

Har nå avslägset mål att kanske ngn gång få dubbla min ursprungsvikt på vågen. Haha :D Tar jag igen mig i benträningen så kommer jag iaf där ngt kg närmare.

Hur rullar det på själv?

Lindmark wrote:
    Nej fy ingen gainer. Det känns totalt onödigt. De flesta gainers jag provat på är bara svindyra plus att man blir mätt på en sådan.
    Handlar ändå bara om 100 g kolisar el. ngt sådant. Är inte så svårt att få i sig genom mat. Bara man inte är alltför kräsen med kolhydratskällorna så.

Blev ett benpass för mig också. Ska strax skriva in det.

Hur rullar det på med allting annars? Några spec. planer för sommaren?

Jo, riktig mat is the shit! :emo-thumb Har du nån koll på vad du ligger på för kcal-nivå under en typisk dag förresten?

Såg ut som ett riktigt bra benpass förresten! Du är lika grym som vanligt, sjukt stark ju! Skönt med den där känslan att benen håller på vika sig när man går, hehe! Inge disco-bygge hos dig, inte! :worship:

Själv kom jag precis hem efter en helt galen dag! På förmiddagen blev det styrketräning för benen, följt av ett brutalt spänstpass. Nu på eftermiddagens löppass sprang jag uppför fjället 2 (!) gånger. På vägen hem från löppasset så stannade jag vid mataffären och skulle bara köpa lite mjölk och keso, och fick då syn på massa folk med nummerlappar… Det visade sig att en löptävling skulle börja om 9 minuter. Korkad som jag är (med kramp i arslet efter all träning) så bokstavligen SPRANG jag in i tävlingskansliet och efteranmälde mig och hann precis till startlinjen när skottet gick. Det gick väl ganska tungt under loppet, men med tanke på träningen innan så är jag nöjd ändå. Vann fina spa-grejer, hihi…

Mina planer till sommaren är alltså att TRÄNA, i princip… ;)

Så kan det gå… Så nu vet du vad du har att vänta dig nästa gång du ser mig på gymmet, haha! Bäst att du laddar rejält med kolhydrater alltså!

En sak till: Glöm inte att stretcha benen nu efter ditt brutala benpass!!!

Kör hårt!

Lindmark wrote:
    Tackar! Förhoppningsvis så kan jag ta igen mig i benträningen nu.
    Har gjort ngn rep på 180 el. 190 kg tidigare i frontböjen. Var dock ett tag sedan så minns inte exakt. Det var dock 2-3 rätt så grunda reps.
    Vore dock kul att få ta tillbaks storleken o styrkan jag haft i benen tidigare.

Har nå avslägset mål att kanske ngn gång få dubbla min ursprungsvikt på vågen. Haha :D Tar jag igen mig i benträningen så kommer jag iaf där ngt kg närmare.

Hur rullar det på själv?

Du kommer igen, det förutsätter jag :) Vi tävlar, först till 200kg kroppsvikt vinner! ;)

Träningen går bra, ökar sakta men säkert i alla övningar, så motivationen är det inget fel på för tillfället iallafall :)

Katti wrote:
    Jo, riktig mat is the shit! Har du nån koll på vad du ligger på för kcal-nivå under en typisk dag förresten?

Såg ut som ett riktigt bra benpass förresten! Du är lika grym som vanligt, sjukt stark ju! Skönt med den där känslan att benen håller på vika sig när man går, hehe! Inge disco-bygge hos dig, inte!

Själv kom jag precis hem efter en helt galen dag! På förmiddagen blev det styrketräning för benen, följt av ett brutalt spänstpass. Nu på eftermiddagens löppass sprang jag uppför fjället 2 (!) gånger. På vägen hem från löppasset så stannade jag vid mataffären och skulle bara köpa lite mjölk och keso, och fick då syn på massa folk med nummerlappar… Det visade sig att en löptävling skulle börja om 9 minuter. Korkad som jag är (med kramp i arslet efter all träning) så bokstavligen SPRANG jag in i tävlingskansliet och efteranmälde mig och hann precis till startlinjen när skottet gick. Det gick väl ganska tungt under loppet, men med tanke på träningen innan så är jag nöjd ändå. Vann fina spa-grejer, hihi…

Mina planer till sommaren är alltså att TRÄNA, i princip…

Så kan det gå… Så nu vet du vad du har att vänta dig nästa gång du ser mig på gymmet, haha! Bäst att du laddar rejält med kolhydrater alltså!

En sak till: Glöm inte att stretcha benen nu efter ditt brutala benpass!!!

Kör hårt!

Haha Du är ju helt galen :) Du vann alltså tävlingen?

En galen tant är vad du är :D

Nja… kcal mässigt. Jag når ju sällan mitt mål. Både magen och tiden brukar säga stopp för det men om jag ska ta vad jag förmodligen snittar på så bör det ligga mellan 4000-5000 kcal dagligen.
    Ngt sådant iaf :)

Hur kommer det sig att du får köra så pass hårt kondismässigt men måste vara så restriktiv på gymet ännu?

MaQue wrote:
    Du kommer igen, det förutsätter jag :) Vi tävlar, först till 200kg kroppsvikt vinner!

Träningen går bra, ökar sakta men säkert i alla övningar, så motivationen är det inget fel på för tillfället iallafall

Ja så länge ökningarna kommer så går det ju framåt :)
    200 kg? Jaja vi kör på det men om jag blir så fet så det krävs en lyftkran för att flytta på mig så skyller jag allt på dig :D

Armar o Vader

Triccar

Scullcrushers :
    6 reps på 70 kg. Fick lite hjälp på sista. PB!!!!!!! :emo-thumb
    3 set reppa på 40 kg

Smal bänkpress 4 set

Pushdowns omvänt grepp 2 set

Pushdowns 2 set

Biccar

Några olika övningar. Koncentrerade mig bara på kontakt. Ganska mkt reps

Vader

Sittande press o press i benpressmaskinen

Lindmark wrote:
    Ja så länge ökningarna kommer så går det ju framåt.
    200 kg? Jaja vi kör på det men om jag blir så fet så det krävs en lyftkran för att flytta på mig så skyller jag allt på dig

DEAL! ;)

Har ökat 2kg i år, förhoppningsvis inte muskler :pop:

Lindmark wrote:
    Haha Du är ju helt galen. Du vann alltså tävlingen?

En galen tant är vad du är

Nja… kcal mässigt. Jag når ju sällan mitt mål. Både magen och tiden brukar säga stopp för det men om jag ska ta vad jag förmodligen snittar på så bör det ligga mellan 4000-5000 kcal dagligen.
    Ngt sådant iaf.

Hur kommer det sig att du får köra så pass hårt kondismässigt men måste vara så restriktiv på gymet ännu?

Haha, nä jag kom faktiskt bara 5:a. (av typ 46 st eller nåt sånt) Men med hyfsade motståndare och den dagsträningen jag hade i bagaget (plus min jävligt stora rumpa) så är hade jag nog till och med varit nöjd med att bara orka i mål, hihi. :|

Galen?… Äh, vem vet… En smula excentrisk kanske :D (Men det är jag ju inte ensam om, haha!)

Skönt att du åtminstone lyckas få i dig 4000-5000 kcal per dag… Men det måste kännas tufft att tvinga i sig tillräckligt med mat varenda jäkla dag, särskilt om det är uppbyggnad på gång! Starkt jobbat att inte bara ge upp och säga ”Äh va fan, nu skiter jag i det här och blir klen istället!” Starkt! Tummen upp! :up:

Anledningen till varför jag nu kan/får köra lite mer intensiv konditionsträning är för att det inte pajjar mina axlar och knän på samma sätt som styrketräningen gjorde vid en punkt, i kombination med gamla skador och en stor nypa otur. (Jag har nu kunnat börja köra lite hårdare kondition sedan bara ett par veckor tillbaks, så det känns ännu ganska nytt) Lååång historia, orkar inte gå in på detaljer gällande skadorna. Det såg inte snyggt ut när det var som värst, tro mig. Men nu börjar det vända, sakta men säkert. Har fortfarande problem med vissa rörelser och klarar inte av att lasta på tungt, men skam den som ger sig!

Grattis till ditt nya PB förresten! :yahoo: Yay! Bra jobbat!!!

Ska du till Boden och kolla SM-kvalet i Strongman nästa helg då?

MaQue;552560 wrote:
    DEAL! ;)

Har ökat 2kg i år, förhoppningsvis inte muskler QUOTE]

:D Ja vilken syn det vore med 200 kg mestadels späck.
    Då är man vacker ;)

Lindmark wrote:
    MaQue;552560 wrote:
    DEAL! ;)

Har ökat 2kg i år, förhoppningsvis inte muskler QUOTE]

:D Ja vilken syn det vore med 200 kg mestadels späck.
    Då är man vacker ;)

Man klarar av det allt kallare klimatet ;)

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 147 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.