Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Vår/Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 juni, 2008 at 23:05 #735840Anonym anvandareMemberKatti wrote:Haha, nä jag kom faktiskt bara 5:a. (av typ 46 st eller nåt sånt) Men med hyfsade motståndare och den dagsträningen jag hade i bagaget (plus min jävligt stora rumpa) så är hade jag nog till och med varit nöjd med att bara orka i mål, hihi.
Galen?… Äh, vem vet… En smula excentrisk kanske (Men det är jag ju inte ensam om, haha!)
Skönt att du åtminstone lyckas få i dig 4000-5000 kcal per dag… Men det måste kännas tufft att tvinga i sig tillräckligt med mat varenda jäkla dag, särskilt om det är uppbyggnad på gång! Starkt jobbat att inte bara ge upp och säga ”Äh va fan, nu skiter jag i det här och blir klen istället!” Starkt! Tummen upp!
Anledningen till varför jag nu kan/får köra lite mer intensiv konditionsträning är för att det inte pajjar mina axlar och knän på samma sätt som styrketräningen gjorde vid en punkt, i kombination med gamla skador och en stor nypa otur. (Jag har nu kunnat börja köra lite hårdare kondition sedan bara ett par veckor tillbaks, så det känns ännu ganska nytt) Lååång historia, orkar inte gå in på detaljer gällande skadorna. Det såg inte snyggt ut när det var som värst, tro mig. Men nu börjar det vända, sakta men säkert. Har fortfarande problem med vissa rörelser och klarar inte av att lasta på tungt, men skam den som ger sig!
Grattis till ditt nya PB förresten! Yay! Bra jobbat!!!
Ska du till Boden och kolla SM-kvalet i Strongman nästa helg då?
5:a är ju bra jobbat ändå Hade vart bra om du ens kom imål med tanke på träningen innan. Fast nästa gång tycker jag faktiskt du får se till att vinna också
Vilken stor rumpa förresten? Haha Har du gått o fått komplex för den eller?
Är ju inge fel o ha lite storlek på bakdelen!
Helst inte om storleken är orsakad av träning.
Det är bara vackert. HahaNä det blir inte ngn tripp till Boden. Ska upp till Kiruna o halsa öl på Kiruna festivalen. Inte vart upp på ett halvår ungefär så jag tänkte det är lika bra att matcha in. Har över en vecka ledigt dessutom.
Ska du o kolla kvalet?19 juni, 2008 at 23:08 #735841Anonym anvandareMemberKvällens pass… Det blev stressigt. Kom så sent till gymet och fick trycka in axlar o trapz på 30 min.
Axlar
Stående militärpress :
3 reps på 75 kg. Sjukt vad jag är svag i den här övningen
Har visserligen nyss börjat köra den men ändå borde finnas styrka från all föregående axelträning.
Reppa på 55 kgStående rodd med hantlar 2-3 set
Lätt framåtlutande enarms hantellyft åt sidan 2-3 set
Omvända schrugs i smith 2 set
Trapz
Hantelschrugs ett par set
19 juni, 2008 at 23:59 #735842Anonym anvandareMemberLindmark wrote:5:a är ju bra jobbat ändå. Hade vart bra om du ens kom imål med tanke på träningen innan. Fast nästa gång tycker jag faktiskt du får se till att vinna ocksåVilken stor rumpa förresten? Haha Har du gått o fått komplex för den eller?
Är ju inge fel o ha lite storlek på bakdelen!
Helst inte om storleken är orsakad av träning.
Det är bara vackert. HahaNä det blir inte ngn tripp till Boden. Ska upp till Kiruna o halsa öl på Kiruna festivalen. Inte vart upp på ett halvår ungefär så jag tänkte det är lika bra att matcha in. Har över en vecka ledigt dessutom.
Ska du o kolla kvalet?Okej, nästa gång ska jag se till att vinna också!
Haha, jag vet faktiskt inte om storleken på min rumpa beror på skidåkning, styrketräning eller helt enkelt för mycket stillasittande under träningsförbudet… Skulle själv tippa på det sistnämnda! Hur som helst så är den inte direkt diskret, men smaken är ju som baken… (notera mitt försök till ett dåligt skämt där… Smaken som baken… rumpa liksom… hah! Vaddå dålig humor?)
Jo, jag hade tänkt titta förbi som allra hastigast på Strongman kvalet… Bara ett par minuter sådär och känna av stämningen lite grann, samt säga hej till mina bekanta från Underground Gym i Boden…
Jasså, det blir Kiruna för din del? Kan tänka mig att det blir riktigt skoj, särskilt om du träffar gamla polarna där också! :drinks: Rocka loss lite extra för mig när du ändå är igång!!!
En sak till: Du är fasen inte svag i stående militärpress! Du får oss vanliga dödliga att känna oss klena ju!
Kör hårt!
:up:23 juni, 2008 at 17:10 #735843Anonym anvandareMemberKatti wrote:Okej, nästa gång ska jag se till att vinna också!Haha, jag vet faktiskt inte om storleken på min rumpa beror på skidåkning, styrketräning eller helt enkelt för mycket stillasittande under träningsförbudet… Skulle själv tippa på det sistnämnda! Hur som helst så är den inte direkt diskret, men smaken är ju som baken… (notera mitt försök till ett dåligt skämt där… Smaken som baken… rumpa liksom… hah! Vaddå dålig humor?)
Jo, jag hade tänkt titta förbi som allra hastigast på Strongman kvalet… Bara ett par minuter sådär och känna av stämningen lite grann, samt säga hej till mina bekanta från Underground Gym i Boden…
Jasså, det blir Kiruna för din del? Kan tänka mig att det blir riktigt skoj, särskilt om du träffar gamla polarna där också! Rocka loss lite extra för mig när du ändå är igång!!!
En sak till: Du är fasen inte svag i stående militärpress! Du får oss vanliga dödliga att känna oss klena ju!
Kör hårt!
Haha Ja inget fel på låg humor. Inte på en fyllig bakdel heller Haha
Har du fullt upp i sommar annars med jobb o så el. kommer fokuset ligga på din egna träning?
Ja jag har inte kvar så mkt kontakt med många jag umgåtts med tidigare men ett par st ska det bli roligt att träffa. Är så sällan upp dit.
Ngt pass ska jag väl också dra av där.
Ledig i över en vecka dessutom så det matchade bra med festivalenJo jag är visst klen i stående militärpress!
När jag kan börja reppa på 100 kg åtminstone så börjar det väl likna ngt23 juni, 2008 at 17:20 #735844Anonym anvandareMemberGårdagens pass armar
Triceps
Scullcrushers :
Ett par reps på 75 kg. Tänker dock inte räkna det som ett PB då jag på ngt sätt ändrade vinkeln automatiskt. Lastar jag på mer här så kommer det att börja likna ngt mellanting mellan scullcrushers och smal bänkpress.
Reppa 1 set på 60 kg
2 set på 40 kgOmvänd enarms pushdowns ett par set
Extensions – Pushdowns ett par supersets
Biceps
Skivstångscurl :
8-9 reps på 65 kg.
Några fula reps på 72,5 kg
Ett set på 40 kgHammercurl :
Reppa med 21 kgs
Ett par reps med 35 kgsCurl i maskin ett par dropsets
Repcurl i cable ett par dropsets
Sedan ett par set underarmar
23 juni, 2008 at 17:24 #735845Anonym anvandareMemberDagens. Skulle egentligen kört ben men efter 22 timmar på jobbet kände jag inte mig laddad. Känner mig grovt övertränad i armar o axlar då det bara ilar av smärta så det blev ett högreps pass bröst o rygg
Bröst
Flyes :
Ett gäng reps med 28 kgs
7 reps med 35 kgsBänkpress :
20-25 reps på 90 kg
Ett till set på 90 kg har dock ingen koll på repsenPec deck 2 set
Cablecrossover 2 set
Rygg
Latsdrag maskin 3 set
Latsdrag omvänt grepp 2 set
Enarmsrodd i friviktsmaskin 2 set
25 juni, 2008 at 20:55 #735846Anonym anvandareMemberAxlar o Trapz
Axlar
Stående militärpress :
3 reps på 80 kg. Svajigt värre men det blir bättre
Reppa på 60 kgEnarms hantellyft åt sidan :
15-20 reps med 16 kgs
8-10 reps med 21 kgs
5 reps med 25 kgsHantellyft framåt :
Reppa med 16 kgs
Ett par reps med 21 kgsStående rodd brett 3 set pyramid
Trapz
Stående rodd v-handtag 2 set
Skivstångsschrugs :
Reppa på 140 kg
Reppa på 170 kg
5 reps på 200 kgHantelschrugs 2 set
26 juni, 2008 at 17:57 #735847Anonym anvandareMemberArmar
Biccar
Hammercurl :
7 reps med 42 kgs hantlarna
3 reps med 45 kgsSkivstångscurl :
15-20 reps på 50 kg. Tycker curl stången på gymet jag körde på idag är mindre så det kan hända det är en 2 kg mindre än vanligt… om den nu inte bara kändes mindre :p Skitsamma
4 reps på 70 kgEnarms scottcurl 2 set
Enarms cablecurl 2 set
Repcurl 2 set
Triccar
Scullcrushers :
10-12 reps på 60 kg
? reps på 60 kgSmal bänkpress 2 set
Omvänd enarms pushdowns 2 set
Pushdowns med smal vinklad stång 3 set
Några set underarmar
Imorgon blir det ben
27 juni, 2008 at 16:12 #735848Anonym anvandareMemberBen
Frontböj :
4 reps på 150 kgHacksquats :
Reppa på 60 kg
Reppa på 100 kg
Reppa på 140 kgOmvända Hacksquats :
Reppa 2 set på 80 kgBenspark 3 set pyramid
Sittande bencurl 3 set pyramid
Liggande bencurl 5 set pyramid
27 juni, 2008 at 16:14 #735849Anonym anvandareMemberSåg ut som ett bra pass, någon kommentar?
27 juni, 2008 at 18:31 #735850Anonym anvandareMemberjwallin wrote:Såg ut som ett bra pass, någon kommentar?Ja det var ett ok pass men var så jäkla trött så blev en hel rad uppvärmningsset innan setet på 150 kg. Hade provat på 160 om jag varit piggare. Trevligt o få köra hacksquat iaf
Finns inte på mitt vanliga gym så passade på att variera.Hur går det själv nu?
30 juni, 2008 at 20:04 #735851Anonym anvandareMemberBröst. Ett riktigt skitpass. Verkar aldrig som om skadan läker. Däremot tappar jag bara styrka hela tiden. Främst vänster sida vill inte alls hänga med när jag lägger på lite vikt. SUUUUUUCK
Bänkpress :
0 på 160 kg 👿 SKIT. Sänkte bara stången o kände hur det vred sig i vänster bröstmuskel.
Ett gäng vingliga o skitfula reps på 140 kgFlyes :
Reppa med 40 kgs hantlarnaCablecrossover ett par set
Bakåtlutande press i smith 2 set
30 juni, 2008 at 23:45 #735852Anonym anvandareMemberÄr det en bristning eller sträckning du dragit på dig?
Har problem med sträckning, om det är det?Kan köra hantelpressar tungt, uppåtlutad bänk tungt, men så fort det blir plan bänk är det som att fästet säger stopp.
Något som går för mig är iaf att börja med uppåtlutande bänkpress, går bättre där iaf?! Tänkte om det är något att prova.
Hoppas det löser sig för dig iaf!
Du har iaf inte turen med din kropp ibland, men det är bara kämpa på!
1 juli, 2008 at 10:57 #735853Anonym anvandareMemberFredrik.J wrote:Är det en bristning eller sträckning du dragit på dig?
Har problem med sträckning, om det är det?Kan köra hantelpressar tungt, uppåtlutad bänk tungt, men så fort det blir plan bänk är det som att fästet säger stopp.
Något som går för mig är iaf att börja med uppåtlutande bänkpress, går bättre där iaf?! Tänkte om det är något att prova.
Hoppas det löser sig för dig iaf!
Du har iaf inte turen med din kropp ibland, men det är bara kämpa på!
Det är tredje gången jag sliter upp en bristning på samma ställe.
Jag kommer som aldrig ngnstans i bänkpressen. Kommer upp nära 200 går sönder. tappar 60-80 kg i vikt. Går upp igen under 1-2 år till nära 200, går sönder igen. Det här är tredje gången det händer.
Kommer ungefär till samma vikter sedan går det åt helvete igen.
Sådär otroligt motiverande att träna med en skada och tappa styrka.
Sedan om det börjar läka så blir det samma jävla jagande efter en styrka jag redan haft första gången för över 2 år sedan… så oerhört motiverande… :yikes:Blir väl att prova runt med olika övningar hursomhelst nu.
Jag kan inte skita i träningen för då rasar allt igen så jag får försöka gå runt det så gott det går. Ska ta kontakt med sjukgymnast också då jag inte har råd att springa till massör el. naprapat o dra iväg med 4-500 kr i timmen för behandling.1 juli, 2008 at 11:14 #735854Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Det är tredje gången jag sliter upp en bristning på samma ställe.
Jag kommer som aldrig ngnstans i bänkpressen. Kommer upp nära 200 går sönder. tappar 60-80 kg i vikt. Går upp igen under 1-2 år till nära 200, går sönder igen. Det här är tredje gången det händer.
Kommer ungefär till samma vikter sedan går det åt helvete igen.
Sådär otroligt motiverande att träna med en skada och tappa styrka.
Sedan om det börjar läka så blir det samma jävla jagande efter en styrka jag redan haft första gången för över 2 år sedan… så oerhört motiverande… :yikes:Blir väl att prova runt med olika övningar hursomhelst nu.
Jag kan inte skita i träningen för då rasar allt igen så jag får försöka gå runt det så gott det går. Ska ta kontakt med sjukgymnast också då jag inte har råd att springa till massör el. naprapat o dra iväg med 4-500 kr i timmen för behandling.Louie Simmons bröt ryggen innan han insåg att han var tvungen att ändra sitt sätt att träna.
Kan ju vara något att tänka över
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.