Vår/Sommar träning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Vår/Sommar träning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 147 total)
  • Author
    Katti wrote:
    Haha, nä jag kom faktiskt bara 5:a. (av typ 46 st eller nåt sånt) Men med hyfsade motståndare och den dagsträningen jag hade i bagaget (plus min jävligt stora rumpa) så är hade jag nog till och med varit nöjd med att bara orka i mål, hihi.

Galen?… Äh, vem vet… En smula excentrisk kanske (Men det är jag ju inte ensam om, haha!)

Skönt att du åtminstone lyckas få i dig 4000-5000 kcal per dag… Men det måste kännas tufft att tvinga i sig tillräckligt med mat varenda jäkla dag, särskilt om det är uppbyggnad på gång! Starkt jobbat att inte bara ge upp och säga ”Äh va fan, nu skiter jag i det här och blir klen istället!” Starkt! Tummen upp!

Anledningen till varför jag nu kan/får köra lite mer intensiv konditionsträning är för att det inte pajjar mina axlar och knän på samma sätt som styrketräningen gjorde vid en punkt, i kombination med gamla skador och en stor nypa otur. (Jag har nu kunnat börja köra lite hårdare kondition sedan bara ett par veckor tillbaks, så det känns ännu ganska nytt) Lååång historia, orkar inte gå in på detaljer gällande skadorna. Det såg inte snyggt ut när det var som värst, tro mig. Men nu börjar det vända, sakta men säkert. Har fortfarande problem med vissa rörelser och klarar inte av att lasta på tungt, men skam den som ger sig!

Grattis till ditt nya PB förresten! Yay! Bra jobbat!!!

Ska du till Boden och kolla SM-kvalet i Strongman nästa helg då?

5:a är ju bra jobbat ändå :) Hade vart bra om du ens kom imål med tanke på träningen innan. Fast nästa gång tycker jag faktiskt du får se till att vinna också ;) :D

Vilken stor rumpa förresten? Haha Har du gått o fått komplex för den eller?
    Är ju inge fel o ha lite storlek på bakdelen! ;)
    Helst inte om storleken är orsakad av träning.
    Det är bara vackert. Haha

Nä det blir inte ngn tripp till Boden. Ska upp till Kiruna o halsa öl på Kiruna festivalen. Inte vart upp på ett halvår ungefär så jag tänkte det är lika bra att matcha in. Har över en vecka ledigt dessutom.
    Ska du o kolla kvalet?

Kvällens pass… Det blev stressigt. Kom så sent till gymet och fick trycka in axlar o trapz på 30 min.

Axlar

Stående militärpress :
    3 reps på 75 kg. Sjukt vad jag är svag i den här övningen :|
    Har visserligen nyss börjat köra den men ändå borde finnas styrka från all föregående axelträning.
    Reppa på 55 kg

Stående rodd med hantlar 2-3 set

Lätt framåtlutande enarms hantellyft åt sidan 2-3 set

Omvända schrugs i smith 2 set

Trapz

Hantelschrugs ett par set

Lindmark wrote:
    5:a är ju bra jobbat ändå. Hade vart bra om du ens kom imål med tanke på träningen innan. Fast nästa gång tycker jag faktiskt du får se till att vinna också :D

Vilken stor rumpa förresten? Haha Har du gått o fått komplex för den eller?
    Är ju inge fel o ha lite storlek på bakdelen!
    Helst inte om storleken är orsakad av träning.
    Det är bara vackert. Haha

Nä det blir inte ngn tripp till Boden. Ska upp till Kiruna o halsa öl på Kiruna festivalen. Inte vart upp på ett halvår ungefär så jag tänkte det är lika bra att matcha in. Har över en vecka ledigt dessutom.
    Ska du o kolla kvalet?

Okej, nästa gång ska jag se till att vinna också! =)

Haha, jag vet faktiskt inte om storleken på min rumpa beror på skidåkning, styrketräning eller helt enkelt för mycket stillasittande under träningsförbudet… Skulle själv tippa på det sistnämnda! Hur som helst så är den inte direkt diskret, men smaken är ju som baken… (notera mitt försök till ett dåligt skämt där… Smaken som baken… rumpa liksom… hah! Vaddå dålig humor?) :D

Jo, jag hade tänkt titta förbi som allra hastigast på Strongman kvalet… Bara ett par minuter sådär och känna av stämningen lite grann, samt säga hej till mina bekanta från Underground Gym i Boden…

Jasså, det blir Kiruna för din del? Kan tänka mig att det blir riktigt skoj, särskilt om du träffar gamla polarna där också! :drinks: Rocka loss lite extra för mig när du ändå är igång!!!

En sak till: Du är fasen inte svag i stående militärpress! Du får oss vanliga dödliga att känna oss klena ju!

Kör hårt!
    :up:

Katti wrote:
    Okej, nästa gång ska jag se till att vinna också! =)

Haha, jag vet faktiskt inte om storleken på min rumpa beror på skidåkning, styrketräning eller helt enkelt för mycket stillasittande under träningsförbudet… Skulle själv tippa på det sistnämnda! Hur som helst så är den inte direkt diskret, men smaken är ju som baken… (notera mitt försök till ett dåligt skämt där… Smaken som baken… rumpa liksom… hah! Vaddå dålig humor?)

Jo, jag hade tänkt titta förbi som allra hastigast på Strongman kvalet… Bara ett par minuter sådär och känna av stämningen lite grann, samt säga hej till mina bekanta från Underground Gym i Boden…

Jasså, det blir Kiruna för din del? Kan tänka mig att det blir riktigt skoj, särskilt om du träffar gamla polarna där också! Rocka loss lite extra för mig när du ändå är igång!!!

En sak till: Du är fasen inte svag i stående militärpress! Du får oss vanliga dödliga att känna oss klena ju!

Kör hårt!

Haha Ja inget fel på låg humor. Inte på en fyllig bakdel heller Haha :D

Har du fullt upp i sommar annars med jobb o så el. kommer fokuset ligga på din egna träning?

Ja jag har inte kvar så mkt kontakt med många jag umgåtts med tidigare men ett par st ska det bli roligt att träffa. Är så sällan upp dit.
    Ngt pass ska jag väl också dra av där.
    Ledig i över en vecka dessutom så det matchade bra med festivalen :)

Jo jag är visst klen i stående militärpress!
    När jag kan börja reppa på 100 kg åtminstone så börjar det väl likna ngt :)

Gårdagens pass armar

Triceps

Scullcrushers :
    Ett par reps på 75 kg. Tänker dock inte räkna det som ett PB då jag på ngt sätt ändrade vinkeln automatiskt. Lastar jag på mer här så kommer det att börja likna ngt mellanting mellan scullcrushers och smal bänkpress.
    Reppa 1 set på 60 kg
    2 set på 40 kg

Omvänd enarms pushdowns ett par set

Extensions – Pushdowns ett par supersets

Biceps

Skivstångscurl :
    8-9 reps på 65 kg.
    Några fula reps på 72,5 kg
    Ett set på 40 kg

Hammercurl :
    Reppa med 21 kgs
    Ett par reps med 35 kgs

Curl i maskin ett par dropsets

Repcurl i cable ett par dropsets

Sedan ett par set underarmar

Dagens. Skulle egentligen kört ben men efter 22 timmar på jobbet kände jag inte mig laddad. Känner mig grovt övertränad i armar o axlar då det bara ilar av smärta så det blev ett högreps pass bröst o rygg

Bröst

Flyes :
    Ett gäng reps med 28 kgs
    7 reps med 35 kgs

Bänkpress :
    20-25 reps på 90 kg
    Ett till set på 90 kg har dock ingen koll på repsen

Pec deck 2 set

Cablecrossover 2 set

Rygg

Latsdrag maskin 3 set

Latsdrag omvänt grepp 2 set

Enarmsrodd i friviktsmaskin 2 set

Axlar o Trapz

Axlar

Stående militärpress :
    3 reps på 80 kg. Svajigt värre men det blir bättre
    Reppa på 60 kg

Enarms hantellyft åt sidan :
    15-20 reps med 16 kgs
    8-10 reps med 21 kgs
    5 reps med 25 kgs

Hantellyft framåt :
    Reppa med 16 kgs
    Ett par reps med 21 kgs

Stående rodd brett 3 set pyramid

Trapz

Stående rodd v-handtag 2 set

Skivstångsschrugs :
    Reppa på 140 kg
    Reppa på 170 kg
    5 reps på 200 kg

Hantelschrugs 2 set

Armar

Biccar

Hammercurl :
    7 reps med 42 kgs hantlarna
    3 reps med 45 kgs

Skivstångscurl :
    15-20 reps på 50 kg. Tycker curl stången på gymet jag körde på idag är mindre så det kan hända det är en 2 kg mindre än vanligt… om den nu inte bara kändes mindre :p Skitsamma
    4 reps på 70 kg

Enarms scottcurl 2 set

Enarms cablecurl 2 set

Repcurl 2 set

Triccar

Scullcrushers :
    10-12 reps på 60 kg
    ? reps på 60 kg

Smal bänkpress 2 set

Omvänd enarms pushdowns 2 set

Pushdowns med smal vinklad stång 3 set

Några set underarmar

Imorgon blir det ben

Ben

Frontböj :
    4 reps på 150 kg

Hacksquats :
    Reppa på 60 kg
    Reppa på 100 kg
    Reppa på 140 kg

Omvända Hacksquats :
    Reppa 2 set på 80 kg

Benspark 3 set pyramid

Sittande bencurl 3 set pyramid

Liggande bencurl 5 set pyramid

Såg ut som ett bra pass, någon kommentar?

jwallin wrote:
    Såg ut som ett bra pass, någon kommentar?

Ja det var ett ok pass men var så jäkla trött så blev en hel rad uppvärmningsset innan setet på 150 kg. Hade provat på 160 om jag varit piggare. Trevligt o få köra hacksquat iaf :)
    Finns inte på mitt vanliga gym så passade på att variera.

Hur går det själv nu?

Bröst. Ett riktigt skitpass. Verkar aldrig som om skadan läker. Däremot tappar jag bara styrka hela tiden. Främst vänster sida vill inte alls hänga med när jag lägger på lite vikt. SUUUUUUCK

Bänkpress :
    0 på 160 kg 👿 SKIT. Sänkte bara stången o kände hur det vred sig i vänster bröstmuskel.
    Ett gäng vingliga o skitfula reps på 140 kg

Flyes :
    Reppa med 40 kgs hantlarna

Cablecrossover ett par set

Bakåtlutande press i smith 2 set

Är det en bristning eller sträckning du dragit på dig?
    Har problem med sträckning, om det är det?

Kan köra hantelpressar tungt, uppåtlutad bänk tungt, men så fort det blir plan bänk är det som att fästet säger stopp.

Något som går för mig är iaf att börja med uppåtlutande bänkpress, går bättre där iaf?! Tänkte om det är något att prova.

Hoppas det löser sig för dig iaf!

Du har iaf inte turen med din kropp ibland, men det är bara kämpa på!

Fredrik.J wrote:
    Är det en bristning eller sträckning du dragit på dig?
    Har problem med sträckning, om det är det?

Kan köra hantelpressar tungt, uppåtlutad bänk tungt, men så fort det blir plan bänk är det som att fästet säger stopp.

Något som går för mig är iaf att börja med uppåtlutande bänkpress, går bättre där iaf?! Tänkte om det är något att prova.

Hoppas det löser sig för dig iaf!

Du har iaf inte turen med din kropp ibland, men det är bara kämpa på!

Det är tredje gången jag sliter upp en bristning på samma ställe.
    Jag kommer som aldrig ngnstans i bänkpressen. Kommer upp nära 200 går sönder. tappar 60-80 kg i vikt. Går upp igen under 1-2 år till nära 200, går sönder igen. Det här är tredje gången det händer.
    Kommer ungefär till samma vikter sedan går det åt helvete igen.
    Sådär otroligt motiverande att träna med en skada och tappa styrka.
    Sedan om det börjar läka så blir det samma jävla jagande efter en styrka jag redan haft första gången för över 2 år sedan… så oerhört motiverande… :yikes:

Blir väl att prova runt med olika övningar hursomhelst nu.
    Jag kan inte skita i träningen för då rasar allt igen så jag får försöka gå runt det så gott det går. Ska ta kontakt med sjukgymnast också då jag inte har råd att springa till massör el. naprapat o dra iväg med 4-500 kr i timmen för behandling.

Lindmark wrote:
    Det är tredje gången jag sliter upp en bristning på samma ställe.
    Jag kommer som aldrig ngnstans i bänkpressen. Kommer upp nära 200 går sönder. tappar 60-80 kg i vikt. Går upp igen under 1-2 år till nära 200, går sönder igen. Det här är tredje gången det händer.
    Kommer ungefär till samma vikter sedan går det åt helvete igen.
    Sådär otroligt motiverande att träna med en skada och tappa styrka.
    Sedan om det börjar läka så blir det samma jävla jagande efter en styrka jag redan haft första gången för över 2 år sedan… så oerhört motiverande… :yikes:

Blir väl att prova runt med olika övningar hursomhelst nu.
    Jag kan inte skita i träningen för då rasar allt igen så jag får försöka gå runt det så gott det går. Ska ta kontakt med sjukgymnast också då jag inte har råd att springa till massör el. naprapat o dra iväg med 4-500 kr i timmen för behandling.

Louie Simmons bröt ryggen innan han insåg att han var tvungen att ändra sitt sätt att träna.

Kan ju vara något att tänka över :)

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 147 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.