Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Vår/Sommar träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 juli, 2008 at 16:55 #735885Anonym anvandareMemberFortress wrote:Vad än du säger Lindmark så är du stark. Du får ju inte glömma att du drabbats av idel bakslag som hindrat din utveckling. Hade du fått vara frisk och skadefri hade du varit bra mycket större och starkare än vad du är idag.
Jo jag ska väl inte klaga men liksom dig har jag problem med skador mellan varven. Vissa skador är ju från yngre dagar och de blir aldrig riktigt bra. Bänkpressen har gått riktigt bra det senaste halvåret och jag gjorde nyligen nästan en 4 reppare på 200kg (bara sista biten som jag fick lite hjälp på den sista) dock har axlarna börjat säga ifrån så jag har fått börja köra bänken i smithmaskinen nu då det avlastar axlarna en hel del då jag inte behöver fokusera på balansen. Annars så utvecklas min styrka och storlek ganska jämt över kroppen så när som på vaderna som växer så otroligt sakta fast jag kör dem hårdast av allt. Jag väger för närvarande ca 112kg tjock o go. Armått 52cm + ben ca 75cm. Måste deffa ner mig till nästa sommar blir drygt att väga så pass mycket på mina 172cm.
Ha det gott
Mvh/FortressJo det är sant, om skadorna inte vart där så hade utvecklingen vart bättre… Men så tänker jag ändå inte. Haha
Vill ju ha bra mkt mer men sedan har jag inte heller ngn genetik som ens låter mig bli ngt monster. Får försöka göra så gott jag kan iaf
Bör finnas ett antal kg muskler kvar att öka ännu.Hur är midjemåttet nu då? 112 kg är ju våldsamt på 172 cm.
Har inte vågat väga mig men har tippat mig kring 105 kg kanske men jag vet vad du menar med att det är drygt. Svettas verkligen som en gris hela tiden.
De varmaste dagarna blir det svarta kläder annars tar det 10 minuter så är det stora svettfläckar överallt25 juli, 2008 at 17:01 #735886Anonym anvandareMemberDagens
Rygg
Framåtlutande skivstångsrodd :
Kring 10 rätt så fina reps på 140 kg
En del gung o 5 reps på 170 kgEnarms hög rodd 2 set 12 reps och 8 reps
Hög rodd i friviktsmaskin :
Reppade på 80 kg och 110 kgLatsdrag maskin 2 dropsets 89 – 61 kg och 130 – 61 kg
Enarms rodd i friviktsmaskin 2 dropsets
Sittande rodd – Latsdrag med pronerat grepp 2 supersets
Pullover 1 set med 42 kgs och 1 set med 50 kgs
Stående reprodd 3 set pyramid
Sittande omvända cableflyes 3 set
2 set omvänd pec deck
Pullover i cable 2 set med stång och 2 set med rep
26 juli, 2008 at 11:25 #735887Anonym anvandareMemberLindmark wrote:Jo det är sant, om skadorna inte vart där så hade utvecklingen vart bättre… Men så tänker jag ändå inte. Haha
Vill ju ha bra mkt mer men sedan har jag inte heller ngn genetik som ens låter mig bli ngt monster. Får försöka göra så gott jag kan iaf
Bör finnas ett antal kg muskler kvar att öka ännu.Hur är midjemåttet nu då? 112 kg är ju våldsamt på 172 cm.
Har inte vågat väga mig men har tippat mig kring 105 kg kanske men jag vet vad du menar med att det är drygt. Svettas verkligen som en gris hela tiden.
De varmaste dagarna blir det svarta kläder annars tar det 10 minuter så är det stora svettfläckar överalltJa du inte kan jag skryta med minsta midjan på forumet direkt ha ha. Tippar på att jag ligger strax under metern i midjemått. Som tur är jag bred över axlar och rygg så visuellt ser midjan mindre ut än vad den är.
28 juli, 2008 at 19:45 #735888Anonym anvandareMemberDagens då… Axlar o Trapz
Militärpress :
Reppa på 70 kg
Ngn rep på 75 kg
Det gör mig arg hur svag jag är i denna övning :yikes:Enarms hantellyft åt sidan :
10 reps med 21 kgs
6 reps med 28 kgsHantellyft framåt :
Reppa med 21 kgs
4 reps med 28 kgsStående hantelrodd 2 set
Omvända schrugs i smith :
2 set på 50 kg
Några reps på 80 kgSkivstångsschrugs :
Reppa på 180 kg
Ett par reps på 200 kg
3 reps på 210 kgSkivstångsschrugs bakpå :
Reppa 2 set på 100 kg
10 reps på 140 kgStående reprodd ett par set
Stående enarmsrodd i cable 2 set
Framåtlutande enarmslyft åt sidan i cable 2 set
Enarmslyft åt sidan i cable 2 set
2 augusti, 2008 at 17:25 #735889Anonym anvandareMemberHar hunnit med 2 pass sedan senast. biceps, underarmar, triceps o bröst.
Orkar dock inte redovisa vikterna.
Måttade dock armarna häromdagen o ligger fortfarande kring 46-47 cm.
Visst har vart större men var fetare då.
Triccarna verkar ju inte öka ngt i styrka som är direkt nämnvärt, bicepsen har ökat men inte växt ngt alls.Negativ o grinig som jag är över armträningen kan jag nog konstatera att jag aldrig ngnsin lär nå 50 cm. FÖrutsatt att jag inte blir ännu fetare och det räknas iaf inte. INget tycks ha hänt de senaste 2-3 åren så nu tror jag att min genetik helt enkelt satt stopp?
7 augusti, 2008 at 21:24 #735890Anonym anvandareMemberDagens ryggpass
Latsdragmaskin :
3 set pyramid upp till 130 kg och 9 repsNgt mellanting mellan latsdrag o högrodd, friviktsmaskin :
Mata reps på 110 kg och 140 kg
5 reps på 170 kgEnarmsrodd i friviktsmaskin :
3 set pyramid sista på 115 kg/arm och 6 repsSittande enarmsrodd :
Mata reps på 50 kg/armReprodd 3 set pyramid
Omvänd pecdec 5 set pyramid
7 augusti, 2008 at 21:50 #735891Anonym anvandareMemberJag blir äcklad :friends:
7 augusti, 2008 at 22:18 #735892Anonym anvandareMember:friends:
Prisman wrote:Jag blir äcklad :friends:Haha Oj oj divan själv skriver i min journal :friends:
*Rullar ut den röda mattan*10 augusti, 2008 at 00:21 #735893Anonym anvandareMemberDagens axlar o trapz
Axlar
Enarms hantellyft åt sidan :
5 reps med 35 kgs hantlarna
12 reps med 21 kgsMilitärpress :
Reppa på 50 kg
Reppa på 60 kg
Några reps på 70 kgHantellyft framåt 2 set med 21 kgs
Framåtlutande enarms hantellyft åt sidan 1 set med 21 kgs
Stående rodd brett grepp 2 set
Trapz
Stående rodd med rep 2 set
Skivstångsschrugs :
Reppade på 150 kg
Ett par reps på 190 kgHantelschrugs :
1 set med 63 kgs10 augusti, 2008 at 00:51 #735894Anonym anvandareMemberBjörnen från Lulää! Fan va stark du är! :up:
14 augusti, 2008 at 23:29 #735895Anonym anvandareMemberMATTI wrote:Björnen från Lulää! Fan va stark du är! :up:Tackar Fast jag instämmer nog inte själv fullt ut
Ska mkt mer till innan jag kan börja kalla mig själv riktigt stark.14 augusti, 2008 at 23:31 #735896Anonym anvandareMemberHar inte uppdaterat på några dagar…
Ett armpass körde jag för några dagar sedan.
Förra passet bröst o armar såg ut ungefär såhär —->
Lutande bänkpress :
ETt par reps på 130 kg
Ngn rep på 140 kg. Kändes rätt ok… även om styrkan inte finns där. Vågade inte gå till fail. Ska iaf testa köra denna övning ett tag o se hur det känns.
Tror denna inte borde påfresta pectoralis minor lika mkt som vanliga bänkpressen.
Reppade på 90 kgFlyes :
Reppa med 21 kgs hantlarna
Reppa med 35 kgsPress i maskin ett par set
Pecdeck ett par set
Sedan ett rent pump pass för armarna. Långsamma kontrollerade reps.
14 augusti, 2008 at 23:35 #735897Anonym anvandareMemberDagens benpass. Orkar inte skriva vikterna då dem inte är nå märkvärdiga. Första ordentliga benpasset på lång tid. Kändes helt ok… Men var rena ångesten inför varenda övning. Så tungt o sätta igång med benträningen rent mentalt då det blir som att börja om ett antal steg bakifrån som vanligt.
2 set frontböj
2 set djupa marklyft
2 set raka marklyft
3 set benpress
3 set Benspark
3 set Liggande bencurl
3 set Sittande bencurl
Sådär lagom skakig i benen efteråt o kände mig spyfärdig ett par ggr under passet. Precis som ett benpass ska vara då.
Dagens kommentar förresten, jag hade väldigt svårt att hålla mig för skratt.
Var på väg till gymet och 2 meter bakom mig ungefär går det två engelsmän.
Den ena säger ”That guy are huge” o den andra svarar ”He must be eating a lot of vitamins”. Hahaha
Jag hade lust att vända mig om och förtjälja de två engelsmännen om att vi faktiskt läser engelska i skolan här i sverige men jag var för upptagen med att hålla inne skrattattacken som höll på komma ut19 augusti, 2008 at 21:39 #735898Anonym anvandareMemberAxlar
Stående militärpress :
5 reps på 75 kg. Illa… Så förbannat dålig balans idag. Var rejält vingligt.
Men det är som vanligt med press övningar… behöver knappt gå två veckor emellan passen så tappar jag styrka då balansen blir sämre.
Reppa på 60 kg.Stående rodd brett grepp några set
Press i maskin 3 set pyramid
24 augusti, 2008 at 19:37 #735899Anonym anvandareMember´bilder?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.