Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Virrevickes Träningsjournal – 96:a – Hjälp mig hålla motivationen uppe under deffen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 augusti, 2012 at 18:19 #98428Anonym anvandareMember26 augusti, 2012 at 18:19 #1067745Anonym anvandareMember
Ålder: 16
Längd: 189cm
Vikt: 80kg
Bakrund: Har sedan barnsben varit kraftigt byggd och har som max legat på 91 pannor (i 8:an). Det var då jag tog mig samman och beslöt mig för en förändring. Har spelat fotboll och innebandy i totalt 7 år men slutade spela för 2 år sedan för jag tyckte det var roligare att gymma och springa. Skaffade gymkort vid 14 års ålder (ser äldre ut) och började kralla på mig. Gick ner 14kg på kanske ett år varav en stor del fett men även såklart muskelmassa (hade ingen koll på proteinintag bl.a.). Har tränat regelbundet efter weight lossen men inte med nå’ vidare bra resultat. Har ätit skräpmat många gånger och fuskat med deffen/bulken så in i ******* att jag kände att det var dags att bli seriös och skapa en träningsjournal för att hålla uppe motiviationen att fullfölja en deff/bulk.
Kropp: Har alltid vart som sagt kraftig med mer fett än de flesta i min ålder, men ändå inte fet. Kroppstypen är typ till största del Endomorf men har atletiska Mesomorf-drag i mig.
Mål med träningen: Mitt mål är att få ner min BF till 10-12% och ändå ha kvar så mycket muskler som möjligt samt ha en bra kondition.
Träningsplanering: Deff till 2013 (för lite tid för mitt mål???) sedan ”bulk” fast ändå med låg BF (ni fattar) på obestämd tid, återkommer när jag vet mer.
Kaloriintag: ~2072kcal för att gå ner 0.7kg/vecka vilket ska leda till en vikt på 70kg vid årsslutet.
Fördelar mina kcal såhär:
Frukost – ca 350kcal – Ska försöka hålla hög proteinhalt
Lunch – skolmat ca 600kcal – Få kolhydrater och mycket av proteinkällan
Mellanmål – ca 350kcal – Typ som frullen, hög proteinhalt
Middag – ca 600kcal – Även här få kolhydrater och mycket av proteinkällan
Kvällsmål – ca 200kcal Hög proteinhalt och undviker kolhydraterna på kvällen
Tar hjälp av ShapeUp-appen.Träningschema: Gymmet 4 dagar i veckan à la:
Måndag: Promenad + Bröst och Biceps
Tisdag: Promenad + Ben och Mage
Onsdag: Promenad + Rygg och Axlar
Torsdag: Promenad + Triceps
Fredag, lördag, söndag: Cardio
Vad tycker ni?: Själv är jag sjukt taggad på att börja köra seriösare och föra stats. Lägger upp MAX-statsen och mått på kroppen samt bilder inom snar framtid.
Kommer försöka skriva varje/varannan dag hur kosten och träningen har gått. Hoppas ni vill hjälpa mig uppnå bästa resultat genom att ge feedback som jag kan ta lärdom av.Tills dess, ciao!
27 augusti, 2012 at 22:00 #1067802Anonym anvandareMemberDagens
Åt keso och kesella med musli till frulle, ca 280kcal
Pannbiffar med lite bulgur o sallad till lunch, ca 670kcal
Totalt 300g med kikärtor, kräftstjärtar, kyckling och ägg vid en salladsbuffè till mellis/PWO, ca 450kcal
Till middag vart det 500g lasagne vilket ShapeUp avrundar till 635kcal
Skippar kvällsmaten då mitt kcal-intag är nått. :up:Näringsvärden:
Protein: 198g
Kolhydrater: 115g
Fett: 92gKörde slut mig i bröst och biceps idag på gymmet och det var ett bra gympass. Ska posta mer utförliga gymscheman när jag lärt mig vad allt heter
Tack å hej
30 augusti, 2012 at 19:49 #1067941Anonym anvandareMemberDieten har gått bra men träningen har gått back en dag pga ont i halsen. Tog igen det med intervallträning och mage igår och rygg/axlar idag, riktigt skönt!
Får in mer eller mindre runt 200g protein om dagen vilket jag känner gör skillnad! Musklerna känns hårdare och jag känner mig biffigare rent allmänt, WHADUP.
Skriver snart igen, sho
2 september, 2012 at 13:35 #1068079Anonym anvandareMemberKörde liten ätardag då far min fyllde år! Middagen blev en 4:a rätters med bullar till mellanmål… fy.
Träningen har inte gått så vidare bra då jag fortvarande är förkyld. Ska ta en promenad nu och sedan lite lunch (tonfisk såklart).Frukosten idag bestod av
2 dl keso, 1 dl kesella, lite flingor, bär och kanel över det hela. En superfrulle med 41g protein på ca 500 kcal!21 september, 2012 at 17:55 #1069287Anonym anvandareMemberHar inte varit så aktiv här pga skola…
Gymmandet går helt ok men bör ligga i mer. Har införskaffat mig proteinpulver så det är en motivationsboost!
Idag är det fredag, blir nog liten ätardag, däremot blir det fiesta imorn så då måste man jobba av lite senare…tjoo
26 september, 2012 at 21:41 #1069578Anonym anvandareMemberTräningen går bra (dock hinner jag inte med alla gympass) och tänker satsa mer i löpningen då det är kul!
Maten går väl sådär, upp o ner helt enkelt! Behöver bli striktare med det, skärpning!
Peace
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.