Williams tränigsdagbok

Home Forums Seriösa träningsjournaler Williams tränigsdagbok

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 141 total)
  • Author
    Posts
  • #655818
    William Dester wrote:
    Har vart jäkligt dött i min dagbok men det beror på at min motivation har vart sådär. Har nu börjat med MMA, mixed martial arts, för att få lite variation i träningen samt lite kondis.
    Sjukt konditionskrävande kan jag lova, trodde inte jag skulle klara av första paset men det gick och jag hade säkert förlorat 4 liter vätska :P

    Så nu kommer det bli lite blandning av detta och styrketräningen tills rätt motivation infinner sig för att bygga vidare! :)

    LoL MMA kräver fan mer ut av en än man tror :D
    Bra att du varierar din träning tycker jag. Vi kommer säkert mötas igen brännbollen denna gång kommer vi vinna :nod

    #655819
    Vanessa Frykman wrote:
    LoL MMA kräver fan mer ut av en än man tror :D
    Bra att du varierar din träning tycker jag. Vi kommer säkert mötas igen brännbollen denna gång kommer vi vinna :nod

    nenene, denhär gången kommer jag ju kanske ha kondis till o me;)… o om du vinner kan jag ju alltid brotta ner dig o göra nått benlås!:p
    (jag e senil.. glömmer alltid att Monicas profil e på… :P /Will)

    #655820

    ok!
    Nu va det ett bra tag sen jag skrev här men det har vart väldigt dålig aktivitet på träningsfronten på senaste. noll motivation!

    Hursomhelst blev jag tvingad av tjejen att köpa lite nya kläder (årliga shoppingen) och i provhytten bestämde jag mig hastigt att något måste göras. Gillar verkligen inte at vara trycklös och fet så nu har jag gjort upp en plan!

    Lite experiment-träning blir det! Kommer köra varannan vecka minus-kcal och var vecka + kcal.

    Min tanke är att under dietveckorna köra bra med cardio i form av morgonpromenader, cykling samt mer hög-reppiga gym-pass. Ganska traditionell diet-träning. (ca 2200 kcal / dag)

    Sen under uppbyggnadsveckorna kör jag 3300 kcal, inga morgonprommisar och tyngre träning. Ingen skräpmat men mer bra kolisar.

    Min förhoppning är att man under dietveckorna har hög förbränning från byggveckan innan och därför bränner fett. När byggveckan kommer är kroppen på tårna och redo att ta åt sig alla proteiner och kolisar den får o att man då kanske lägger på sig mer muskler.:|

    Hursomhelst är ja säker på att det blir bättre resultat och träning än det vart på senaste!

    Så nu vet ni!:)

    #655821

    Cool mannen!! Nu får du se till att uppdatera så vi ser hur din plan fungerar :emo-thumb

    #655822

    Nu måste vi piska varandra lite! :PMed träningen, promenaderna och maten såklart! :p

    Roligt att ha en människa med på morgonpromenaderna!! Hundarna säger ju inte så mycket……De surar mest över det icke-lukt-vänliga tempot jag har :D

    Pöss darling![/b]

    #655823
    precious wrote:
    Nu måste vi piska varandra lite! :PMed träningen, promenaderna och maten såklart! :p

    Roligt att ha en människa med på morgonpromenaderna!! Hundarna säger ju inte så mycket……De surar mest över det icke-lukt-vänliga tempot jag har :D

    Pöss darling![/b]

    Ja nu kör vi ordentligt gumman!

    För övrigt gick min förra ”dietvecka” smärtfritt. Hade inget speciellt sug o låg ändå ganska lågt 2000 kcal. Sen blev det ju lite si sådär i helgen när vi hade sommaravslutning på jobbet i fredags och motardkörning o middag med exhalefolk i lördags (trevligt förresten! tackar för det ni som va med!)

    Nu ska jag käka kvarg! mmmmm:P

    Kommer ligga på ca 3000 kcal denna veckan, mer kolisar framförallt o tyngre träning. Känns bra!

    #655824

    tisdag idag o ”hög-kcal” vecka. Känns mycket bra! Känner mig laddad och märks att glykogenet e uppfyllt.
    Körde armar med Monkan igår o det var ett bra pas som jag har lite känningar av. Hoppas styrkan kommer tillbax snart för nu känner man sig lite späd, men men!

    Idag blir det axlar & bröst

    Veckans pass ser ut som följer:

    Dag 1: Armar, vader
    Dag 2: Axlar & bröst
    Dag 3: Vila
    Dag 4: Lår och vader
    Dag 5: Rygg och baksida lår
    Dag 6 & 7: vila

    Mage tänkte jag knö in nånstans med… kanske under cardioveckorna.. inte riktigt bestämmt mig.

    En objektiv bedömning av min fysik är:

    Kassa ben, framförallt vader. Svårt som fan att få upp bra volym på dessa. Vad det gäller lår ska det bli mycket knäböjj, så mycket att jag till slut ska tycka om övningen!

    Ryggen har bra vidd (lats), saknar dock det djupet i muskulaturen som jag vill ha. Ska försöka förstå mig på marklyft som jag har svårt att få till samt fokus på inre delen av ryggen.

    Armarna har hyffsad form men är alldeles för tunna. De är som papper, hyfsat breda från sidan men tunna lixom. Kommer bli lite mer hammer-curl varianter för att få bukt på dem. Underarmarna är ganska ok.

    Axlarna behöver framförallt mer fram och baksida, med betoning på baksida. Kommer bli många set ”omvänd hantelpress”. Står framåtlutad och lyfter hantlarna i precis samma rörelse som hantelpressar, tar precis i baksidan.

    Brösten är ganska bra så det som kommer köras är ovansidan.

    Baksida lår saknar hänget man vill ha. Kommer köra dem i samband med ryggen då de redan involverats såpass mycket i ryggpasset.

    Magen är i dagsläget lite svårbedömd pga dålig sikt men behöver mer djup, mao växa mer.

    #655825

    Känns bra i kroppen.
    Körde tuttar o axlar igår o va kleeeen.
    Hantelpressar med 35orna har ju ingen tappat hakan av o inte så igår heller. Men men det kommer!
    Sen lite flyes och därefter axlar.

    Kommer i fortsättningen köra axlar först o avsluta me bröst.

    Vill ha semseter nu! Bara två½ dag kvar!=)

    #655826
    William Dester wrote:
    Känns bra i kroppen.
    Körde tuttar o axlar igår o va kleeeen.
    Hantelpressar med 35orna har ju ingen tappat hakan av o inte så igår heller. Men men det kommer!
    Sen lite flyes och därefter axlar.

    Kommer i fortsättningen köra axlar först o avsluta me bröst.

    Vill ha semseter nu! Bara två½ dag kvar!=)

    Jag funderade också på att köra axlar först, för de tar riktig stryk när man börjar med bröst. Orkar ju knappt en övning efteråt .. haha
    Trevlig semester/linda

    #655827
    -LiNdA- wrote:
    Jag funderade också på att köra axlar först, för de tar riktig stryk när man börjar med bröst. Orkar ju knappt en övning efteråt .. haha
    Trevlig semester/linda

    Tackar! Hade en trevlig semester trots regnigt sverige (togs igen på Rhodos där vi fick mer sol än vi bett om!). Hoppas du hade det gött du med!:)

    Träningen har legat tämligen nere under sommaren men nu drar det igång igen med mitt rolig diet/inte diet schema (se tidigare post).

    Skriver mer när/om dethänder något!:p

    #655828

    Träningen rullar på bra tycker jag! Enligt mig själv och vänner e det lite mindre fläsk på magen sammtidigt som jag ligger ganska still på vågen. Bra tryck i kroppen under ätarveckorna:up:

    Igår körde jag en timme vader i shorts(!). Ganska starkt gjort av mig som är allt annat än stolt över pinnarna. Hursomhelst känns det bra och som att de sakta men säkert blir bättre. Nästan så att jag funderar på att ta en bild på dem med min skeva mobilkamera :D

    ungefär 25 set blev det o det kändes fint!

    Nu e det helg o imon är det lår o baksida som gäller.

    Ha d gött!

    #655829

    Fasen William, du ser ju ut att vara krlligare än någonsin :emo-thumb
    Ska ni upp på SM i V-ås och kolla eller?

    ha det gött, mvh Calle Sirén

    #655830

    ..uppdaterar William sin träningsdagbok!

    Tjena Calle! Blir inget västerås o inget SM för min del (i publiken, o ABSOLUT INTE på scen). Ska däremot kanske kolla när det e lucia i gbg, kommer du hit då?

    För att uppdatera vad som hänt på träningsfronten kan jag säga att allt går bra nu! Känner mig stark o träningen är skit-kul, mycket tack vare att jag hittat en kompis att träna med där vi båda är ganska jämnstarka och har ungefär samma träningsfilosofi. Känns kanon!

    Uppläggget är mer uppstyrt än tidigare. 5 dagar träning och mycket fokus på vader och armar för min del där det faktiskt hänt lite!

    Mitt upplägg som jag tidigare experimenterade med (en vecka diet o en vecka bygg) kör jag inte längre då jag har svårt att hinna med morgonpromenader innan jobbet plus at jag inte har något att vara i fom för (förutom min välsvarvade kvinna förståss). Av det jag körde kändes det dock mycket bra. Jag tappade fett men gick inte ner i vikt. Skulle dock behöva utvärdera det mer när motivation finns.

    Lite kort om dagens armpass:

    Alternerade bicepscurls 22kg x 10, 26kg x 8, 31kg x 6
    Bicepsmaskin me fria vikter 30kg x 7 (tre set)

    Pushdowns med rep. 50kg x 12 (4 set)
    French press-maskin 35 kg x10, 25 x 15 ( 2 set)

    supersettade sedan skullkrushers med koncentrationscurls. 12 kg x massa reps, 4 set.

    Sen hade vi massa pump o va klara!=)

    ”Hmm hur funkar denhär makapären… OJ vi tog visst en bild i spegeln när vi hade jätte-tryck, vilken tillfällighet!”:p (bilden är bättre än verkligeheten, gillar min mobil, den e snäll!

    #655831

    Dra på trissor! Riktigt köttiga armar på dig & din kollega.

    #655832

    Jävlar vad massiv du ser ut att ha blivit!!! Grymt jobbat!
    Tyckte du såg ut som en ”Brad Pitt kille” innan, men du är ju grov ;)

    Några tävlingsplaner på G kanske?

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 141 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.