Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › zombies träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2010 at 12:45 #142065Anonym anvandareMember
Dagens Pass Bröst:
Bänkpress:
50kg 5×1
60kg 5×1 klar med uppvärmningen
80kg 1×1 PB känndes lätt
85kg 0x0 ajdå för tungt men nöjd endå
70kg 6×1 PB där satt den
75kg 2×1 PB entligen mer än 1 reps på 75 kgkörde även lite annat men inget speciellt för allt annat känndes tungt.
är riktigt nöjd att jag fick upp 80 kg så lätt som det gick…
5 kg till så tar jag min kroppsvikt.. ett mål som jag haft nu ett bra tag..
men största målet är 100kg innan nyår29 augusti, 2010 at 18:27 #142066Anonym anvandareMemberSer ju bra ut! Fortsätt varva lätta m tunga pass och kör rodd som komplement till bänken.
29 augusti, 2010 at 19:14 #142067Anonym anvandareMembertack!
menar du hantelrodd eller skivstångsrodd eller rodd med V handtag?
brukar försöka köra skivstångsrodd varje rygg pass..29 augusti, 2010 at 19:55 #142068Anonym anvandareMemberTjenare, jag menade roddar (stångrodd, kabelrodd) på själva bröstpasset. Du kan ju köra det på eget pass också, men testa att köra antagonisterna på samma pass. Ryggövning är jättebra för att utvecklas fint i bänken.
29 augusti, 2010 at 20:19 #142069Anonym anvandareMemberstångrodd kör jag. det var den jag kalla skivstångsrodd..
kanske jag som är helt borta nu men vad är antagonisterna?
29 augusti, 2010 at 20:48 #142070Anonym anvandareMemberHej, jag kanske var otydlig. Menade med antagonister ex. övre rygg-bröst/främre axel. Dvs motverkande delar av kroppen.
Jag menade med mitt första inlägg att det är bra (kör på) att du kör som du gör för att öka i bänk: ett lätt och ett tungt pass, samt rodd (övre rygg) i veckan t.ex.
29 augusti, 2010 at 22:07 #142071Anonym anvandareMemberokej då förstår jag
2 september, 2010 at 18:07 #142072Anonym anvandareMemberhar haft 2 vilodagar nu och ska även vila imorron ifrån styrketräningen.
imorgon blir det istället springa på bandet och crosstrainern efter skolan…vilar från styrketräningen för jag har fått ont i handlederna
kan inte ens lyfta stången sist jag var på gymmet så det känndes illa6 september, 2010 at 17:56 #142073Anonym anvandareMemberfortfarande ont i handlederna så träningen blir lidande
sprang på bandet igår 5 km på 30 min som är ganska dåligt men bra med tanke på all skräpmat jag ätit på senaste tiden… ska försöka komma ner på 22-23 min igen då var man riktigt snabb…nu medans jag har ont blir det massa konditions träning!
30 september, 2010 at 19:21 #142074Anonym anvandareMemberär helt orkelös och orkar inte något knappt längre så därför jag ej skrivit något här…
har ej tränat nåt på flera veckor men idag orkade jag i alla fall lyfta 30 kg i militärpress här hemma ett par gångernågon som vet om crack produkten ger nån kick så man orkar mer?
behöver nåt och känna kicken och orka träna igen hårt5 juni, 2012 at 14:07 #1064146Anonym anvandareMemberoj här var länge sen man var inne men ska försöka ändra på det lite!
börjat körat gym och kondition igen och det går framåt..
mina mål just nu är minmalt kroppsfett och bli stark i dips/chins
5 juni, 2012 at 15:07 #1064152Anonym anvandareMembermin vikt nu: 95-96 kg min målvikt: 80 kg
vägde 103 kg innan jag började dra ner på maten och dra bort allt godis och skräpmat.
bytt ut vanlig dricka mot sodastream dricka och det dricks max 1 L 1 gång i veckan.just nu kör jag lång promenader ute i rask takt och även jogging när orken finns.
när jag joggar ganska mycket så tar promenaden 90 min och när jag går 2 timmar..
kör gym 2-4 pass i veckan..har tagit bort alla övningar jag fått ont av så som bänkpress och marklyft..
kör just nu:pass 1: dips och armar och axlar
pass 2: rygg och ben
pass 3: pass 1 igenvilar minst 48 tim innan jag kör pass 1 igen..
jag kan tyvärr inte köra dips med min kroppsvikt än utan får köra med hjälpvikt men snart så
jag kör mest uthållighet på gymmet.. mer repetioner allt mellan 10-15 stk innan jag ökar vikt. eftersom jag har haft sönder mig ett antal ggr så är detta bästa upplägget känns det som just nu.. och så fort jag känner någon smärta så slutar jag träna den övningen och byter till en annan.
jobbigt att vara små sugen och äta något hela tiden men har lyckats kämpa emot än så länge.ja nu vet ni hur det ligger till just nu..
lönnfet och drömmer om och bli smal6 juni, 2012 at 15:17 #1064275Anonym anvandareMemberidag vart det stavgångträning för första gången och det blir fler gånger..
var egentligen vilodag men när man ser solen så blir man sugen på långpromenad…dagens matintag:
morgon: 250 g kvarg lime + 2 korvar
Middag: Färdigmat pasta med vitlök och grejjs
Kväll: 2-4 knäckemackor + några korvarjag äter väldigt lite nu men beror på att jag ska gå ner i vikt och få minimal kroppsfett..
en anledning till är att doktorn rekomendera mig och gå ner att antal kg eftersom jag lider av sår på tarmen och sår på magsäcken..imorgon blir det ett gym pass
7 juni, 2012 at 10:33 #1064352Anonym anvandareMemberhelt otroligt att när man börjar med långpromenader så ska givetvis något börja krångla.. efter jag har gått/joggat min runda och jag har vilat ett par timmar efteråt så börjar hälsenan och knarra när jag går men efter 1-2 timmar så försvinner knarret.. lät lite grann i gymmet imorse men det gör inte ont… men har läst att detta kan vara påbörjan till hälseneinnflammation och det vill jag helst slippa så idag vart det på gymmet en hel del tåhävningar medans jag hållde i stången.. detta ska visst göra hälsenorna bättre..
sedan vart det lite axlar med hantlar..
dagens mat:
frukost: 2 knäckemackor med philadelphia ost vitlök
middag: kycklingsallad
kvällsmat: 2 knäckemackor med philadelphia ost vitlök + korvaridag hade jag gått upp till 97 kg men måste vara vätska..
8 juni, 2012 at 20:18 #1064524Anonym anvandareMembervart ett stavgångspass idag på långpromenaden men tog det försiktigt och gjorde en massa tåhävningar efter vägen så istället för 90 min så tog det 120 min..
det knarrar fortfarande i hälsenan så ska kontakta sjukgymnast nästa vecka och be om tips.. tänker inte sluta gå ut och gå nu när jag kommit igång med det..bytte ut mina gamla joggingskor mot foppatofflor och ska se om det blir bättre av det i hälarna… det var riktigt skönt och gå i dom ialla fall
dagens föda:
frukost: 2 baguetter
middag: kycklingsallad
kvällsmat: 2 knäckemackor med skinka, 250 g hallon kvargäter frukt också vid behov och sug exempelvis före långpromenad…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.