zombies träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler zombies träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 316 total)
  • Author
    Simig wrote:
    Oj, det var mycket mjölk, du är ju uppe i mina nivåer nu 😮

Känns rent spontant som att du inte behöver så mycket kolhydrater för att få ett bra överskott men det är ju gott :D, 2L röd mjölk är ju 1200 Kcal bara det. Du vill ju självklart inte öka för mycket på för kort tid, satsa på ca 2 kg i månaden så slipper det bli överdrivet mycket fett.

Att dra ner lite på kolhydraterna kan vara en bra idé då det känns som att du ligger på ett lite för högt överskott just nu då du redan lagt till 1200 kcal på ditt föregående intag + mer mat om jag förstått det rätt. Satsa på mer protein på tallriken och fortsätt med mjölken, men att helt avfärda kolhydraterna skulle jag definitivt inte göra.

Oroa dig inte över din viktuppgång som du fått nu då den med all sannolikhet beror på att du helt enkelt fyllt dina tarmar mycket mer just nu än vad du är van vid :up:

mjölk är ju så gott :D lätt och bli beroende känner jag hehe

hur räknar man ut på att det ska bli 2 kg på en månad?
    jag är rutten på och räkna och har ingen våg så jag kan väga maten hemma.

jag äter mer än vanligt ibland. har hänt 2 dagar på 2 veckor att jag ätit 2 middagar på samma dag. men det är när det är nåt gott som blivit över men då istället äter jag mindre på kvälls maten. så 3 mål om dagen räcker för mig. 4 mål vart för mycket hållde på och spy då.
    eftersom jag dricker så mycket mjölk så räcker det som överskott + att jag äter som förut typ.

kommer prova och halvera på kolhydraterna. brukar koka en full kastrull pasta ska ändra det till en halv kastrull istället.

Tänkte mer att du skulle gå på känsla när det gäller 2kg/månaden

zombieboy wrote:
    eftersom jag dricker så mycket mjölk så räcker det som överskott + att jag äter som förut typ.

Japp, det låter vettigt :)

Simig wrote:
    Tänkte mer att du skulle gå på känsla när det gäller 2kg/månaden

Japp, det låter vettigt :)

okej får prova mig fram :P

eftersom att jag frågade om LCHF metoden var för att jag läste nånstans att nån hade gått upp mycket i muskler och samtidigt ner i fett.
    det lät ju perfekt tyckte jag men om man tänker efter är det väll omöjligt och göra båda samtidigt :P

Flessa wrote:
    Zombieboy: Ät bra mat, träna hårt, lev livet, skit i vågen och gå efter spegeln. :up:

japp 8)

kan börja skriva dagens mat här istället för kost tråden eller på båda kanske hehe :P

idag var det skola så vilo dag från gymmet tycker jag passar bra på skol dagen.

frukost: 2 fullkorns baguetter med grönt te (hade slut på yalla :( )
    middag: kina mat (kyckling med currysås starkt och gott med vatten
    direkt efter hade jag 15 min kvar på lunchen så sprang in på ica och köpte 1 liter röd mjölk och satt mig utanför skolan i solen och svepte den :P

kvällsmaten idag får bli mjölk och makrill typ:P kanske nåt mer

zombieboy wrote:
    går ni ner med stången så vikterna nuddar golvet?

jag går ner så vikterna är typ nån milimeter över golvet.
    på ner vägen håller jag emot väldigt hårt tror jag.

spelar det nån roll hur man står med fötterna?
    jag såg på videos nu på marklyft och dom står väldigt brett med fötterna.
    jag själv står inte så brett som dom.

Jag såg det du skrev ovan, du har nog sett någon köra med bred fotställning (wide stance/sumo etc). Det är fråga om olika tekniker helt enkelt. Jag hade nött teknik ordentligt genom att stå smalt (axelbrett eller mindre, tårna framåt).

Sen om jag får ge ett tips så bör du lägga ned stången på golvet innan nästa rep. Försök undvika studs-upp.

Ha det fint och lycka till!

zombieboy wrote:
    direkt efter hade jag 15 min kvar på lunchen så sprang in på ica och köpte 1 liter röd mjölk och satt mig utanför skolan i solen och svepte den :P

Haha, klockrent! :D😀

Magnus Larsson wrote:
    Jag såg det du skrev ovan, du har nog sett någon köra med bred fotställning (wide stance/sumo etc). Det är fråga om olika tekniker helt enkelt. Jag hade nött teknik ordentligt genom att stå smalt (axelbrett eller mindre, tårna framåt).

Sen om jag får ge ett tips så bör du lägga ned stången på golvet innan nästa rep. Försök undvika studs-upp.

Ha det fint och lycka till!

okej tackar ska prova detta till nästa rygg pass

Simig wrote:
    Haha, klockrent! :D😀

:up::up:

dagens pass ben:

började med knäböj:

värmde upp 20kg(stången) 20×1

50kg 6×3 riktigt djupa och noga utförda

sen utan bindor stången ett par gånger.

benspark:

50 kg 6×3

hamstrings maskin:

36-40kg 10×2

benpress:

uppvärming 80kg 20×1

118kg 6×3

vader i benpress:

87kg 20×4 eller mer kanske

sen tog jag trapp maskin 5 min och bandet 5 min för och bli slut i benen men hade orkat mer men detta pass dröjjde 1timma 30 min så tyckte det räckte.

idag körde jag djupa och noga utförda övningar på alla därför jag dragit ner på vikterna.

skulle även prova maxlyft i bänkpress på 70 kg men det gick inte :(

dagens käk:

morron: havregrynsgröt + 0,5 liter röd mjölk + 4 ägg med rom
    middag: räkrulle + + 0,5 liter röd mjölk
    kvällsmat: havregrynsgröt med jordgubbar + 1 liter röd mjölk + 4 ägg med rom

älskar ägg med rom :D

Der ser ut att gå riktigt bra nu :) Bänken tar du om några veckor!

Simig wrote:
    Der ser ut att gå riktigt bra nu :) Bänken tar du om några veckor!

hoppas det :D

dagens pass rygg igen:

började med marklyft idag igen:

80kg lyfte ett par sett räknade aldrig
    70kg lyfte massa set men räknade inte

sen 100 kg 1 gång PB!!!!

sen fick jag veta att jag tar i för mycket med ryggen istället för bena.
    min teknik är helt fel så jag kommer hoppa marklyften ett tag framöver.
    tränar knäböj istället nu och får en stark uppbyggnad på benen :P

sen vart det:

latsdrag 57kg 6×3 dålig maskin känns dåligt

roddmaskinen min favvo rygg övning.

59kg gjorde massa gånger räknade aldrig. men massa set blev det.

ska börja med rygg och axlar i ett pass och börja nästa vecka med det.

Du blir ju inte bättre i marklyft genom att vila från den! Nöt i tekniken med 60-80kg, tänk dig att hälarna ska gå igenom golvet i lyftögonblicket så blir det enklare att koppla in benen!

Ge inte upp marklyften så snabbt :)

Edit: tror att du tjänar med på att endast köra bakre axlar i samband med rygg då dessa aktiveras i många roddövningar, sen kör du främre i samband med bröstträningen.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 316 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.