Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › zombies träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2010 at 17:53 #141885Anonym anvandareMemberSimig wrote:Du blir ju inte bättre i marklyft genom att vila från den! Nöt i tekniken med 60-80kg, tänk dig att hälarna ska gå igenom golvet i lyftögonblicket så blir det enklare att koppla in benen!
Ge inte upp marklyften så snabbt
Edit: tror att du tjänar med på att endast köra bakre axlar i samband med rygg då dessa aktiveras i många roddövningar, sen kör du främre i samband med bröstträningen.
det är typ samma teknik som i knäböj.
tränar typ samma muskler i knäböj förutom svanken då men den finns en bra maskin som man kan träna i med sin kroppsvikt.provade teknik på marklyft och var nere på 40 kg och inte lyckades hehe.
hade träningsvärk i benen sen igår hehe16 april, 2010 at 17:55 #141886Anonym anvandareMemberJo men det handlar ju om teknik och hur du kopplar in musklerna rätt som du endast lär dig av att köra marklyft! På vilket sätt lyckades du inte? testa igen nästa pass och tänk på det jag skrev om att pressa hälarna igenom golvet
16 april, 2010 at 17:57 #141887Anonym anvandareMemberSimig wrote:Jo men det handlar ju om teknik och hur du kopplar in musklerna rätt som du endast lär dig av att köra marklyft! På vilket sätt lyckades du inte? testa igen nästa pass och tänk på det jag skrev om att pressa hälarna igenom golvetlyckades inte kommer ner så långt ner med knän som man gör i knäböj typ och sen lyckades jag inte så bra med och ha ryggen rak samtidigt som man ska spänna ut bröstet och ha blicken rakt fram.
16 april, 2010 at 18:00 #141888Anonym anvandareMemberzombieboy wrote:lyckades inte kommer ner så långt ner med knän som man gör i knäböj typ och sen lyckades jag inte så bra med och ha ryggen rak samtidigt som man ska spänna ut bröstet och ha blicken rakt fram.Hur menar du nu? Enda gången du ska vara djupt ner med knäna är ju i startläget, utan vikt. Har du kollat youtube, finns många videos med tips och liknande för att lära sig tekniken.
Filma nästa gång så kan vi kolla vad du gör för fel ?
16 april, 2010 at 18:14 #141889Anonym anvandareMemberSimig wrote:Hur menar du nu? Enda gången du ska vara djupt ner med knäna är ju i startläget, utan vikt. Har du kollat youtube, finns många videos med tips och liknande för att lära sig tekniken.Filma nästa gång så kan vi kolla vad du gör för fel ?
kollat massa youtube klipp men svårt och få in tekniken endå hehe.
kan inte filma är typ alltid själv på gymmet utan kompis men när jag har med kompis får han filma det är sällan men.
ska försöka mig på marklyft nästa benpass tror jag.
kan lägga in den när jag kör ben ibland.jag är envis men rädd att det slutar med skadad rygg…
det jag är ute mest efter är en vältränad rygg.
och då är roddmaskin med V hantag bättre?16 april, 2010 at 18:17 #141890Anonym anvandareMemberSå svårt är det ju inte att lägga mobilen på en bänk brevid eller något, var kreativ! Vila en vecka tills nästa marklyft. Marklyft bygger grym styrka i hela kroppen, styrka som definitivt inte endast kan ersättas med den man får av V-rodd. Satsa på att bli stark i de 3 stora, dvs marklyft, knäböj och bänkpress så kommer får man en grym fysik
16 april, 2010 at 18:21 #141891Anonym anvandareMemberSimig wrote:Så svårt är det ju inte att lägga mobilen på en bänk brevid eller något, var kreativ! Vila en vecka tills nästa marklyft. Marklyft bygger grym styrka i hela kroppen, styrka som definitivt inte endast kan ersättas med den man får av V-rodd. Satsa på att bli stark i de 3 stora, dvs marklyft, knäböj och bänkpress så kommer får man en grym fysikyes vilar tills nästa ben pass
knäböj och marklyft i samma pass är kanske dåligt?
men känner att den skulle passa bra i det passet för jag har tid kvar då och ingen träningsvärk i benen just då.nu ihelgen blir det bröst och axlar
16 april, 2010 at 18:27 #141892Anonym anvandareMemberJag hade kört det på nästa ryggpass istället, blir väldigt mycket med både knäböj och marklyft på ett pass.
16 april, 2010 at 18:37 #141893Anonym anvandareMemberSimig wrote:Jag hade kört det på nästa ryggpass istället, blir väldigt mycket med både knäböj och marklyft på ett pass.okej får se hur jag lägger upp det
medans man tränar tekniken så gör det inte så mycket i vilket pass man gör det. ska göra det när jag känner för det och har tid över.17 april, 2010 at 14:52 #141894Anonym anvandareMemberdagens pass axlar:
militärrpress stående:
stången 10×1
25kg 6×3
gjorde en bakom men känndes dåligt så gjorde allt framför.
axelmaskin:
50kg 6×2 kännde pumpet
57kg 4×1 fyfan vad tugnt men klarade det
50kg 6×1hantlar axlar:
10kgs pumpade massa räknade aldrig.
sen tog jag stången och körde tills jag nästan spydde hehe mjölksyran kom fram oxå
detta pass vart bra även att planen var att köra bänkpress.
men bänkpressen va upptagen så länge så tröttnade och vänta.så bänkpress imorron
mjölksyra är härligt då vet man att man gjort bra ifrån sig..
17 april, 2010 at 15:01 #141895Anonym anvandareMemberVarför flera pumpset på slutet?
17 april, 2010 at 15:04 #141896Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Varför flera pumpset på slutet?ville trötta ut axlarna ordenligt.
brukar köra ett par extra lätta set i slutet så musklerna blir trötta
17 april, 2010 at 15:08 #141897Anonym anvandareMemberzombieboy wrote:ville trötta ut axlarna ordenligt.brukar köra ett par extra lätta set i slutet så musklerna blir trötta
Det kommer dock inte ge mkt i form av tillväxt/styrkeökning, fortsätt istället med dina tunga set rakt igenom.
17 april, 2010 at 15:13 #141898Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Det kommer dock inte ge mkt i form av tillväxt/styrkeökning, fortsätt istället med dina tunga set rakt igenom.okej..
då kör jag fler tunga set istället och tröttar ut mig.
18 april, 2010 at 13:53 #141899Anonym anvandareMemberdagens pass bröst:
bänkpress:
värmde upp på stången 12×1 sen 50kg 5×1
60kg 5×1
sen vart det lite drop set.
körde på 60 kg 50 kg 40 kg 30 kg + 20kg(stången)
första setet gick bra:
60×5
50×5
40×5
30×10
20×10andra setet gick värre:
60kg 0x0 fail
50kg 4×1
40kg 4×1
30kg 3×1
20x 4×1efter detta var jag helt slut hehe
sen körde jag lite mage och lite sne hantelpress. men inga resultat och skriva om.
riktigt trött var jag -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.