zombies träningsjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler zombies träningsjournal

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 316 total)
  • Author
    Simig wrote:
    Du blir ju inte bättre i marklyft genom att vila från den! Nöt i tekniken med 60-80kg, tänk dig att hälarna ska gå igenom golvet i lyftögonblicket så blir det enklare att koppla in benen!

Ge inte upp marklyften så snabbt :)

Edit: tror att du tjänar med på att endast köra bakre axlar i samband med rygg då dessa aktiveras i många roddövningar, sen kör du främre i samband med bröstträningen.

det är typ samma teknik som i knäböj.
    tränar typ samma muskler i knäböj förutom svanken då men den finns en bra maskin som man kan träna i med sin kroppsvikt.

provade teknik på marklyft och var nere på 40 kg och inte lyckades hehe.
    hade träningsvärk i benen sen igår hehe

Jo men det handlar ju om teknik och hur du kopplar in musklerna rätt som du endast lär dig av att köra marklyft! På vilket sätt lyckades du inte? testa igen nästa pass och tänk på det jag skrev om att pressa hälarna igenom golvet :)

Simig wrote:
    Jo men det handlar ju om teknik och hur du kopplar in musklerna rätt som du endast lär dig av att köra marklyft! På vilket sätt lyckades du inte? testa igen nästa pass och tänk på det jag skrev om att pressa hälarna igenom golvet :)

lyckades inte kommer ner så långt ner med knän som man gör i knäböj typ och sen lyckades jag inte så bra med och ha ryggen rak samtidigt som man ska spänna ut bröstet och ha blicken rakt fram.

zombieboy wrote:
    lyckades inte kommer ner så långt ner med knän som man gör i knäböj typ och sen lyckades jag inte så bra med och ha ryggen rak samtidigt som man ska spänna ut bröstet och ha blicken rakt fram.

Hur menar du nu? Enda gången du ska vara djupt ner med knäna är ju i startläget, utan vikt. Har du kollat youtube, finns många videos med tips och liknande för att lära sig tekniken.

Filma nästa gång så kan vi kolla vad du gör för fel :)?

Simig wrote:
    Hur menar du nu? Enda gången du ska vara djupt ner med knäna är ju i startläget, utan vikt. Har du kollat youtube, finns många videos med tips och liknande för att lära sig tekniken.

Filma nästa gång så kan vi kolla vad du gör för fel :)?

kollat massa youtube klipp men svårt och få in tekniken endå hehe.

kan inte filma :( är typ alltid själv på gymmet utan kompis men när jag har med kompis får han filma det är sällan men.

ska försöka mig på marklyft nästa benpass tror jag.
    kan lägga in den när jag kör ben ibland.

jag är envis men rädd att det slutar med skadad rygg…
    det jag är ute mest efter är en vältränad rygg.
    och då är roddmaskin med V hantag bättre?

Så svårt är det ju inte att lägga mobilen på en bänk brevid eller något, var kreativ! Vila en vecka tills nästa marklyft. Marklyft bygger grym styrka i hela kroppen, styrka som definitivt inte endast kan ersättas med den man får av V-rodd. Satsa på att bli stark i de 3 stora, dvs marklyft, knäböj och bänkpress så kommer får man en grym fysik :)

Simig wrote:
    Så svårt är det ju inte att lägga mobilen på en bänk brevid eller något, var kreativ! Vila en vecka tills nästa marklyft. Marklyft bygger grym styrka i hela kroppen, styrka som definitivt inte endast kan ersättas med den man får av V-rodd. Satsa på att bli stark i de 3 stora, dvs marklyft, knäböj och bänkpress så kommer får man en grym fysik :)

yes vilar tills nästa ben pass :P

knäböj och marklyft i samma pass är kanske dåligt?
    men känner att den skulle passa bra i det passet för jag har tid kvar då och ingen träningsvärk i benen just då.

nu ihelgen blir det bröst och axlar :P

Jag hade kört det på nästa ryggpass istället, blir väldigt mycket med både knäböj och marklyft på ett pass.

Simig wrote:
    Jag hade kört det på nästa ryggpass istället, blir väldigt mycket med både knäböj och marklyft på ett pass.

okej får se hur jag lägger upp det :P
    medans man tränar tekniken så gör det inte så mycket i vilket pass man gör det. ska göra det när jag känner för det och har tid över.

dagens pass axlar:

militärrpress stående:

stången 10×1

25kg 6×3

gjorde en bakom men känndes dåligt så gjorde allt framför.

axelmaskin:

50kg 6×2 kännde pumpet
    57kg 4×1 fyfan vad tugnt men klarade det
    50kg 6×1

hantlar axlar:

10kgs pumpade massa räknade aldrig.

sen tog jag stången och körde tills jag nästan spydde hehe mjölksyran kom fram oxå :D
    detta pass vart bra även att planen var att köra bänkpress.
    men bänkpressen va upptagen så länge så tröttnade och vänta.

så bänkpress imorron :)

mjölksyra är härligt då vet man att man gjort bra ifrån sig..

Varför flera pumpset på slutet?

Albin wrote:
    Varför flera pumpset på slutet?

ville trötta ut axlarna ordenligt.

brukar köra ett par extra lätta set i slutet så musklerna blir trötta

zombieboy wrote:
    ville trötta ut axlarna ordenligt.

brukar köra ett par extra lätta set i slutet så musklerna blir trötta

Det kommer dock inte ge mkt i form av tillväxt/styrkeökning, fortsätt istället med dina tunga set rakt igenom.

Albin wrote:
    Det kommer dock inte ge mkt i form av tillväxt/styrkeökning, fortsätt istället med dina tunga set rakt igenom.

okej..

då kör jag fler tunga set istället och tröttar ut mig.

dagens pass bröst:

bänkpress:

värmde upp på stången 12×1 sen 50kg 5×1

60kg 5×1

sen vart det lite drop set.

körde på 60 kg 50 kg 40 kg 30 kg + 20kg(stången)

första setet gick bra:

60×5
    50×5
    40×5
    30×10
    20×10

andra setet gick värre:

60kg 0x0 fail
    50kg 4×1
    40kg 4×1
    30kg 3×1
    20x 4×1

efter detta var jag helt slut hehe
    sen körde jag lite mage och lite sne hantelpress. men inga resultat och skriva om.
    riktigt trött var jag :P

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 316 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.