ac-leden???

Home Forums Skador och rehabilitering ac-leden???

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

hej!! undrar om det är någon som har effektiva rehabiliteringsövningar för att träna upp sig i ac-leden alltstå Art. acromioclavicularis… eller vad ska man göra? har åkt in i sargen i full fart när jag spelat hockey så nu gör det ont hela tiden o har så gjort i en månad… vet någon också om det finns några bra bröst övningar som inte påverkar ac-leden? tacksam för svar

piffopuff wrote:
    hej!! undrar om det är någon som har effektiva rehabiliteringsövningar för att träna upp sig i ac-leden alltstå Art. acromioclavicularis… eller vad ska man göra? har åkt in i sargen i full fart när jag spelat hockey så nu gör det ont hela tiden o har så gjort i en månad… vet någon också om det finns några bra bröst övningar som inte påverkar ac-leden? tacksam för svar

Börja med att gå till sjukgymnast/naprapat/kiropraktor som först får kolla att leden rör sig som den ska. Därefter skulle jag rekommendera Redcord träning, svårt att hitta andra riktigt bra övningar för AC-leden. Vet av egen erfarenhet, då jag drog min högra AC-led ur led för ett antal år sedan, inte skönt… :( Funkar tack och lov felfritt numera.

David

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.