Angående Wristwraps

Home Forums Skador och rehabilitering Angående Wristwraps

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

För ett tag sen fick jag en infektion i min högra handled, fick order att vila i minst 12 dagar, vilket jag gjorde, efter det så tkte jag handleden var bra och började träna igen, men redan efter första bicep passet gjorde sig smärtan påmind, så jag tog en längre paus.
    Jag har tatt 2 låånga pauser, långa nog att skadan skall vara läkt enligt skol sköterska och läkare från lokala vårdcentralen, så jag gissar bara på att jag har en klen handlend som inte tål mkt stryk.
    Frågan jag har nu är att nu när jag börjat träna igen så annvänder jag wristwrap, hårt åtdragen, detta gör att det gör mkt mindre ont (känner nästan 0) när jag tränar, men efteråt kommer smärtan igen.
    Gör wristwrapen att handleden inte tar lika mkt stryk lr skadas den fortfarande lika mkt fast det känns bara mindre under passet?

Wristwrapen ger ju stöd till handleden vilket gör att den inte tar lika mycket stryk. Dock tycker jag inte att man ska använda dessa jämt utan endast vid tyngre lyft. Annars är det lätt hänt att dina handleder inte stärks och du blir ”beroende” av dem. Du kanske ska sänka vikterna och träna upp handlederna eller göra speciella övningar som stärker handleder/underarmar.

Mvh

Att du får efter-smärta när du tränat är inget vidare.
    Har du inte träffat arbetsterapeut eller sjukgymnast?
    Då ska du ta din läkare i örat tycker jag.
    Alternativt sök upp Naprapat eller Kiropraktor på egen hand.

Vincent; Skall börja på nytt gym imon där man första veckan får gratis snack med sjukgymnast, så skall kolla upp det, tack för tipset:)

Häkkinen; dedär med att vänja handlederna med stöd har jag inte tänkt på, bra att du sa de:emo-thumb

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.