- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ansträngnings Huvudvärk!
Jag har haft ständig huvudvärk i 4 dagar nu och det blir värre om jag anstränger mig som t.ex. sitta på toa, sjunga eller på gym. Vet inte hur jag ska få bort det för jag kan inte gymma när jag får så ont i huvudet. Har någon av er haft det och isåfall vad ska jag göra? Ska jag ta det lungt, massera ryggen, sova eller något sånt?
Tack för hjälpen i förväg (:
Ta det lugnt samt lägg en liten slant på att gå till en duktig massör med triggerpunktsutbildning som kan hjälpa dig att få ordning på spänningshuvudvärken! :up:
Det blir inte bättre, har inte varit hos någon massör men mamma och brorsan har masserat mig då och då. Har inte varit på gymmet på en vecka dessutom. Ska jag kolla med vårdcentralen?
Kanske en TENS/EMS (elektrisk muskel stimulering) behandling kan hjälpa. Funkar ungefär som massage. Eller akupuntur. Sjukgymnaster brukar kunna behandla med bägge metoder och isf kan du söka upp en sådan direkt istället för att gå till vårdcentralen. Med lite flyt kan du kanske få tid hos ngn sjg snabbt. Värt ett försök. Har inte haft ditt problem utan gissar bara att det kan hjälpa.
TENS funkar bra till det mesta om man vet vad man håller på med! Jag och kompisen (jag till vänster) brukar behandla varandra med TENS emellanåt…
[youtube=1z2avFWn6vc]
[youtube=gHHsnTSMcsY]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY