Antiinflammatoriskt/smärtstillande

Home Forums Skador och rehabilitering Antiinflammatoriskt/smärtstillande

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Har råkat på en knäskada som stör mig ngt oerhört. Gör ständigt ont i knäleden..:( Ska till läkare på torsdag! Nu till frågan: Vilket läkemedel fungerar bäst på knäleds/minisk skador? Måste givetvis vara ngt antiinflammatoriskt&smärtstillande. Jag håller mig från träning tills läkaren kommit med sitt utlåtande!:O Tacksam för svar omg.. :(

uppskattar hjälp..

inte ngn som har en susning lr?:(

äter dom sj nu för att jag har benhinneinflammation i underarmarna

Ringde och frågade mamma nu, som har ”ålders”-atros, hon håller också på voltaren(blev dock dålig i magen av dem, men lindrade), samt så gillar hon ipren.

Voltaren är dock receptbelagd enligt henne.

Hon ska opera knät i vår.

Jag håller med MR biceps. Voltaren är mycket bra, åt de mot min reumatism. Hade också problem med knät och jag tyckte som fungerade, gjorde det som ska göra så! Vet inte om man behöver recept eller så, men skulle gissa att det går att köpa receptfritt på apoteket.

Voltaren har aldrig hjälpt på mig.
    Om du kan få tag i Diazepam så kan jag säga att det är rena rama mirakelmedicinen som hjälper mot allt :up:.

Jocke89 wrote:
    Jag håller med MR biceps. Voltaren är mycket bra, åt de mot min reumatism. Hade också problem med knät och jag tyckte som fungerade, gjorde det som ska göra så! Vet inte om man behöver recept eller så, men skulle gissa att det går att köpa receptfritt på apoteket.

Ja, du har rätt, mamma hade fel. Det är receptfritt.

[http://www.apoteket.se/rd/d/3172/ProductSKU/219304/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/4039/action/showProdInfo]

100g 109 kr.

Pellefant wrote:
    Ja, du har rätt, mamma hade fel. Det är receptfritt.

[http://www.apoteket.se/rd/d/3172/ProductSKU/219304/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/4039/action/showProdInfo http://www.apoteket.se/rd/d/3172/ProductSKU/219304/tab/tillverkarinfo/showBuy/true/rightColumn/4039/action/showProdInfo%5D

100g 109 kr.

Då kan jag ju lika gärna äta sockerpiller..sån där smärtstillande gel hjälper ju inte ett skit..TABLETTER ska det va för att få riktig effekt, och de är receptbeagda! En sida där patienter kan leta efter mediciner och all info om dem.. [http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19811218000090&DocTypeID=7&UserTypeID=2 http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19811218000090&DocTypeID=7&UserTypeID=2%5D

Men tack för omtanken:up:

Hazeblazer wrote:
    Voltaren har aldrig hjälpt på mig.
    Om du kan få tag i Diazepam så kan jag säga att det är rena rama mirakelmedicinen som hjälper mot allt :up:.

kollade just på fass.se, den medicinen verkar ju helknasig.. nog för att jag är lite lurig, men den medicinen har en kaliber som ligger liiiiiite för högt för mig…:)

Frida G wrote:
    kollade just på fass.se, den medicinen verkar ju helknasig.. nog för att jag är lite lurig, men den medicinen har en kaliber som ligger liiiiiite för högt för mig…:)

Hehe. Rock’n’roll. :D

Jag tror på Voltaren

Hej.
    Jag skulle prova med Dikofenak(=Voltaren) alt Naproxen då dessa båda verkar antiinflamatoriskt, men ta del lungt med kaffe då dessa kan ge känningar i magen (brukar själv kombinera m dofilus). Prova typ 50 mg Diklofenak x2 i 14 dagar brukar göra susen.Dock krävs recept på dessa.
    Den som skrev Diazepam(Bezo=Stesolid) hoppas jag skämtade .
    Finns nog att få på plattan men har inget här att göra….
    Skulle det hålla på en längre tid vet jag att vissa blir hjälpta av artrox(Glukosamin) (Dock här du får ej vara allergisk mot skaldjur)..Dessa finns receptfritt men om dom funkar skall du fixa recept på dom du dom finns rabbaterade och kan gå på ett framtida frikort, dock fugerar dessa inte på alla men hos dom som det fungerar hos dom blir nöjda…..
    Lycka till//G:emo-thumb

grits wrote:
    Hej.
    Jag skulle prova med Dikofenak(=Voltaren) alt Naproxen då dessa båda verkar antiinflamatoriskt, men ta del lungt med kaffe då dessa kan ge känningar i magen (brukar själv kombinera m dofilus). Prova typ 50 mg Diklofenak x2 i 14 dagar brukar göra susen.Dock krävs recept på dessa.
    Den som skrev Diazepam(Bezo=Stesolid) hoppas jag skämtade .
    Finns nog att få på plattan men har inget här att göra….
    Skulle det hålla på en längre tid vet jag att vissa blir hjälpta av artrox(Glukosamin) (Dock här du får ej vara allergisk mot skaldjur)..Dessa finns receptfritt men om dom funkar skall du fixa recept på dom du dom finns rabbaterade och kan gå på ett framtida frikort, dock fugerar dessa inte på alla men hos dom som det fungerar hos dom blir nöjda…..
    Lycka till//G:emo-thumb

TACK:worship:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.