Home › Forums › Skador och rehabilitering › Antiinflammatoriskt/smärtstillande
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 mars, 2006 at 08:39 #1023917Anonym anvandareMember
är det bra att käka piller för att kunna träna…?förvärrar man itne skadan? eller du tänker kanske bara ha det som smärtlindring i ”vardagen”?
ska du tävla snart förresten?29 mars, 2006 at 09:20 #1023918Anonym anvandareMemberathleticmia wrote:är det bra att käka piller för att kunna träna…?förvärrar man itne skadan? eller du tänker kanske bara ha det som smärtlindring i ”vardagen”?
ska du tävla snart förresten?När jag ska börja med de smärtstillande/antiinflammatoriska tabsen tränar jag YTTERST lugnt!! Inget som belastar knä/axel skadorna.. Får se hur kroppen läker om jag känner/tycker att formen inte påverkats& hur det blir med tävling! Tänker inte offra min kropp&mitt välbefinnande för en enda tävling i vår.. Då är det isåfall bättre att vänta till i höst då det är fler tävlingar& så hinner jag bli helt läkt! Lite tråkigt, men det är det enda rätta! INTE roligt dock.. KRAM& lycka till.. (hur går det för dig förresten?har’u ngn ny fin bild?)
29 mars, 2006 at 10:52 #1023919Anonym anvandareMemberDet är sagt att Voltaren och Diklofenak ska vara mer eller mindre precis samma grej.. men personligen upplever jag betydligt mycket bättre effekt av Voltaren T än Diklofenak.
29 mars, 2006 at 12:21 #1023920Anonym anvandareMemberSkall enl tillverkarna vara samma sak men ibland kan ju bindmedel och övrigt göra att upptaget förändras något.
Men smaken är ju som baken.
Samma med ex Alvedon och panodil skall båda inehålla Paracetamol men jag själv får bra effekt av Alvedon vid ex feber men tycker inte att Panodil funkar
till hälften lika bra.Kanske skulle prova en blind studie på dig och mig”ler”.
Mao vad är godast pannkakor eller små plättar//G29 mars, 2006 at 13:46 #1023921Anonym anvandareMembergrits wrote:Skall enl tillverkarna vara samma sak men ibland kan ju bindmedel och övrigt göra att upptaget förändras något.
Men smaken är ju som baken.
Samma med ex Alvedon och panodil skall båda inehålla Paracetamol men jag själv får bra effekt av Alvedon vid ex feber men tycker inte att Panodil funkar
till hälften lika bra.Kanske skulle prova en blind studie på dig och mig”ler”.
Mao vad är godast pannkakor eller små plättar//GJag vet inte om det kan ha någon betydelse på var det sitter?.
Mot handleden fick jag Voltaren T.. axeln Diklofenak. Voltaren T tog bort smärtan helt bara efter en timme.. Diklofenak lindrade bara en liten del och då var smärtan i axeln inte ens en bråkdel av det jag kände i handleden.
29 mars, 2006 at 17:48 #1023922Anonym anvandareMemberFrida G wrote:När jag ska börja med de smärtstillande/antiinflammatoriska tabsen tränar jag YTTERST lugnt!! Inget som belastar knä/axel skadorna.. Får se hur kroppen läker om jag känner/tycker att formen inte påverkats& hur det blir med tävling! Tänker inte offra min kropp&mitt välbefinnande för en enda tävling i vår.. Då är det isåfall bättre att vänta till i höst då det är fler tävlingar& så hinner jag bli helt läkt! Lite tråkigt, men det är det enda rätta! INTE roligt dock.. KRAM& lycka till.. (hur går det för dig förresten?har’u ngn ny fin bild?)nej det gör du rätt i ! man måste ju kunna slita rejält på slutet för att komma i form oxå!
är det bf eller? korta, långa?
det går bra här tack! kolla i min dagbok….31 mars, 2006 at 07:37 #1023923Anonym anvandareMemberJahopp..då har man fått domen Inflammation&kraftig överansträngning i knäleden samt båda axlarna. INGEN träning på en hel vecka, dvs att jag får inte röra mig mer än vad jag ”måste” för att kunna ta mig till&från jobbet typ.. Sen i 3 veckor efter det får jag endast träna MYCKET LÄTT 👿 . Grr.. Fick 2 sorters roliga piller: Paraflex+ Diklofenak. Ska visst ta en av varje 3 ggr om dagen. Hoppas det blir bra nu.. Usch, det känns verkligen skitjobbigt att inte få träna, knappt röra sig alls
31 mars, 2006 at 17:29 #1023924Anonym anvandareMemberVila nu knät, även om det känns surt!
1 april, 2006 at 15:00 #1023925Anonym anvandareMemberJa nu har du har du ju fått din medicin. Själv blev jag ordinerad 1 st Ipren tillsammans med 2 st alvedon 3 ggr/dag som en bedövande inflammationshindrande kur mot mitt ryggskott. Samt självklart vilan som för min del är uppe i 5 dagar nu och lär bli ca två veckor. Har hjälpt bra.
När jag bodde i Frankrike käkade jag Upfen mot tennisarmbåge i något år samt vila men lade ned pillren. Funkade inte på mig och tydligen inte på många andra heller.
3 april, 2006 at 08:48 #1023926Anonym anvandareMemberför att så många bryr sig&kommer med tips! :worship:
Usch, de här tabletterna gör mig helt totalt off/seg..Huvudet är mkt tungt+att jag är ”trött” hela tiden.. Sitter nästan&somnar framför datorn.
Tur att ajg har ett jobb där jag kan ”flexa” lite hur jag vill. Ska nog gå hem till lunch&gå och lägga mig. Slänga in en vetekudde i micron&lägga på knät och läsa nya mc nytt.. Och tycka lite synd om mig själv:|
Verkar dock som om knäet blivit ngt bättre, men det är lite ledsamt att inte få träna ngt alls.. ..3 april, 2006 at 11:04 #1023927Anonym anvandareMemberüberbiffen wrote:Jag vet inte om det kan ha någon betydelse på var det sitter?.Mot handleden fick jag Voltaren T.. axeln Diklofenak. Voltaren T tog bort smärtan helt bara efter en timme.. Diklofenak lindrade bara en liten del och då var smärtan i axeln inte ens en bråkdel av det jag kände i handleden.
Voltaren T är en kraftigare variant av vanlig Voltaren, Diklofenak är ett billigare preparat än Voltaren men har man känslig mage så blir båda ett problem. Pronaxen är lindrigare mot magen.
10 april, 2006 at 19:55 #1023928Anonym anvandareMemberHej du! Vetekudden ska du låsa in i garderoben. Man skall absolut inte ha värme på inflammation :nono: . Sätt en kylklamp på istället mot smärtan. Något som också kan hjälpa är att gå och få laserbehandling på problemområerna så läker inflammationen ut snabbare och sen smörja flitigt med kylgele. :up: Good luck!
14 april, 2006 at 01:08 #1023929Anonym anvandareMemberJag har opererat båda mina knän och det bästa som hjälpte för mig under min rehabilitering var Diclofenak T, mycket bra!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.