Äntligen dags för service!

Home Forums Skador och rehabilitering Äntligen dags för service!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • Author

Grabbar?! *muttrar*

Jag blir lite f

Melixa wrote:
    Grabbar?! *muttrar*

Jag blir lite förvånad över 3 veckors sjukskrivningen då jag är lokalvårdare och det ansåg dom som ett tungt jobb så då blev jag sjukskriven i 6 veckor och att lyfta betong block är ju inte direkt lättare ansträngning.

Lycka till StorPatrik – det kommer gå jätte bra! =)

Ja, kan också tycka det verkar kort tid, jämfört alla andra man känner som gjort samma ingrepp, men men ..jag har ju som sagt blivit mkt bättre den här veckan….

StorPatrik, se till att dom lägger in nät bara på dig, så det håller!

Lycka till!

Stort krya på dej Larsa!:up:, kan tänka mej att det ska bli skönt å komma igång med träningen på allvar igen, kul för oss andra med!:bb3:

Ripper wrote:
    Stort krya på dej Larsa!:up:, kan tänka mej att det ska bli skönt å komma igång med träningen på allvar igen, kul för oss andra med!:bb3:

Tackar för det Ripper! Ska bli riktigt skönt att köra igång riktigt igen…som tur är har jag inte behövt backa av så hemskt mkt under tiden jag gått och väntat på att få det fixat, men det är ju alltid skönt att vara hel! Själv då, blir det premiär på scenen i år?:emo-thumb

Trodde du bara var här inne och gav goda råd, men så läste jag och du också var en krympling:happy:
    Ja vi få la ta ett break och ge ungdommarna lite plats, för att sedan sätta dem på plats;)
    Hoppas vinden vänder:worship:

FEVER wrote:
    Trodde du bara var här inne och gav goda råd, men så läste jag och du också var en krympling:happy:
    Ja vi få la ta ett break och ge ungdommarna lite plats, för att sedan sätta dem på plats;)
    Hoppas vinden vänder:worship:

Hehe, japp…körde faktiskt mitt första pass idag efter två veckors vila…tog det väldigt lungt, men gick över förväntan…skönt att bara kunna känna lite på vikterna!

Varit med om samma sak f

Lindmark wrote:
    Varit med om samma sak för några år sedan. FÖr mig dröjde det dock över 2 veckor innan jag ens kunde stå på benen utan att ta stöd mot ngt. Fast det vettefan vad kirurgen sysslade med i mitt fall då jag hade smärtor i magen också lång tid efteråt.

Pratade med en läkare för ett tag sedan om detta. Enligt han skulle alla tyngre benövningar uteslutas då det bara är en tidsfråga innan det uppstår bråck igen om man en gång haft det. Det är ju dock uteslutet men ett tips är att känna efter nogrannt. Har själv fortfarande känningar i höger ljumske när jag kör lågrep.

Lät inte så kul för dig…:| , men konstigt att läkaren säger så om du fått nät inopererat, blir ju starkare än innan…frågade min läkare om jag kunde köra tungt igen, och det var inga problem…bara jag lät det läka ordenligt först:bb2:

Känner folk som opererat brock på ena sidan och blivit bra
    Dock har dom fått samma skada på andra sidan efter en tid
    Ta det försiktigt!

Jag har ocks

morolto wrote:
    Känner folk som opererat brock på ena sidan och blivit bra
    Dock har dom fått samma skada på andra sidan efter en tid
    Ta det försiktigt!

Jo jag vet..läkarn sa att 7 av 10 killar kommar nån gång i livet drabbas av ett ljumskbråck, oftast när man blir äldre…men att det är en mkt vanlig skada på alla som håller på att lyfta tunga vikter! Och nu har jag ju opererat båda…gjorde den andra sidan när jag var liten…så nu ska det väl hålla ihop ett tag till, som tur är gör det ju inget ont längre…men ska ta det lungt nån vecka till i alla fall…bara lätt träning och promenader!

Melixa wrote:
    Jag har också fått höra att jag ska bli starkare än förut men jag misstänker att det har spruckit då det kan smärta rejält när jag sträcker ut och samt när jag anstränger mig… Det har ju ändå gått snart 7 veckor…

Hmm..jobbigt att du ska ha ont så länge efter operationen…jag känner knappt av den alls nu..och det har bara gått 14 dar….

Ska in o unders

Melixa wrote:
    Ska in o undersöka det sen. Men dom vill operera klart vänster sida först. tydligen måste jag vänta 3 månader mellan ingreppen för att kroppen ska hinna återhämta sig så jag får vänta till 29 december innan jag läggs in igen *mutter* jag får skåla tolvslaget med dropp…

Hmm, ja du fylla på droppslangen med lite skumpa då!:D

Jag fick en rej

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 59 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.