Home › Forums › Skador och rehabilitering › Äntligen dags för service!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2005 at 17:54 #600440Anonym anvandareMemberMelixa wrote:många har medfött ljumskbråck men det brukar vanligtvis visa sig de första levnadsåren då de kanske tar lång tid på sig att lära sig gå eller så… Förebygga går nog inte, har man de taskiga förutsättningarna för att få bråck så får man det oftast på ett eller annat sätt…
Jag har medfött på båda sidorna men på mig har det inte visat sig förrän nu när jag blev överviktig. Det blev en påfrestning som gjorde att det ”sprack” ännu mer o symtomen visade sig. Men jag fick aldrig någon knöl för mitt satt alldeles för djupt så knölen blev inne i kroppen så att säga. Kanske har sagt det tidigare i detta forum… Mina symtom var en ökad tryckkänsla vid ansträngning o mindre smärtor. Jag kände alltså hur tarmen tryckte sig ut genom öppningen men jag kunde inte känna den berömda knölen så därför trodde inte läkarna att det var bråck förrän en kontraströntgen gjordes…Om man använder tyngdlyftarbälte eller annan liknande bälte runt om mage (köpte på Claes Ohlson), kan det minska trycket för den som inte har problem med ljumskbråck ?
2 december, 2005 at 09:05 #600441Anonym anvandareMemberREP wrote:Om man använder tyngdlyftarbälte eller annan liknande bälte runt om mage (köpte på Claes Ohlson), kan det minska trycket för den som inte har problem med ljumskbråck ?Det vågar inte jag svara på, däremot vet jag att det finns nått som kallas bråckbälte eller liknande som används när man har bråck och det håller liksom emot trycket…
2 december, 2005 at 09:09 #600442Anonym anvandareMembert
21 december, 2005 at 19:07 #600443Anonym anvandareMemberS
22 december, 2005 at 19:53 #600444Anonym anvandareMemberMelixa wrote:Så igår blev min operation äntligen av. Kom hem idag vid 4 tiden. Mår väldigt illa men annars har allting gått väldigt bra. Blev mindre komplikationer denna gång så snart är jag tillbaka på gymmet *längtar*Hoppas du repar dig snabbt nudå, och slipper ha så ont under julen!
22 december, 2005 at 22:34 #600445Anonym anvandareMemberHej!
Har också opererats för ljumskbråck nyligen. Precis för en vecka sedan. I torsdags faktiskt i Mora. De satte dit en nät som för er andra, så att det ska hålla bra sen, för jag har tänk köra på som bara den sen Känns riktigt bra så här en vecka efter operationen. bara sjukskriven i tre dagar. Jobbar som Personlig tränare Rätt lungt nu under jul ändå. Men det gick bra att jobba igår tyckte jag. Lite stel är man väl och lite halvont i såret då och då. Ska ta det vila helt från träningen ett tag till, sen börja träna lite lungt ett tag.Lät väldigt länge att vara sjukskrivet flera veckor som jag läste här ovan.
M.V.H Mr muscle
23 december, 2005 at 12:17 #600446Anonym anvandareMemberTjo! Fick mitt ljumskbråck ihopsytt, istället för nät. Har sån smärta idag så jag inte ville gå upp ur sängen, men jag pallademig upp, tog en kopp kaffe, men nu rör jag mig inte upp förrens det är dags för mat. Fruktansvärt ont har jag, de jävla tabletterna man fick mot smärtan är ju inte direkt supereffektiva
men men, vill man vara fin så får man lida pin!24 december, 2005 at 13:19 #600447Anonym anvandareMemberHoppas sm
12 januari, 2006 at 16:13 #600448Anonym anvandareMemberSlutsatsen man kan dra i denna tråd verkar vara att dom som blir sydda med nät verkar få det jävligt mkt bättre än dom som blir ihopsydda.
Själv ska jag opereras på måndag nu, och då lät det på läkaren som att jag skulle sys, (nät används inte ofta på unga för det kan hämma spermie produktionen) sa han:(
Iaf så.. dom som blivit sydda? Hur länge fick ni vila, hur länge tog det att kunna lyfta tungt igen?
15 januari, 2006 at 11:29 #600449Anonym anvandareMembersnart kan jag b
15 januari, 2006 at 15:33 #600450Anonym anvandareMemberKul att du kan börja köra igen! Tat lungt bara, som du sa..vill väll inte operera dig igen!:up:
13 juli, 2006 at 10:19 #600451Anonym anvandareMemberVilken bra och passande tråd! har nyligen fått veta att jag har ett ljumskbråck och remiss är sänd, men de säger att det är ganska lång kö där på Ersta. Jag har funderat om jag överhuvudtaget ska träna med detta, eller hur jag ska göra. Men det är väl att man får känna efter och vara lite försiktig antar jag?
18 juli, 2006 at 14:12 #600452Anonym anvandareMemberTa det försiktigt! Hur man påverkas av ljumskbråck är väldigt individuellt så medans vissa kan träna som förut (Tex herr Berglund) så kanske vissa inte kan göra nått alls (tex jag…)
Idag är det snart 7 månader sen sista operationen, tiden går ruskigt fort!!! Jag har börjat träna igen och är nu återställd efter alla komplikationer som var med min första op.
Mina ärr har inte läkt som dom skulle riktigt så jag har fått vara in på lite kontroller men nu ser det ut som om det fungerar.
Jag har satt in en bild på mina snitt i min träningsjournal ”Body for life”
[http://forum.body.se/showthread.php?t=4980&page=20]27 november, 2009 at 06:51 #600453Anonym anvandareMemberHur lång tid tog det innan ni var ”problemfria” efter ljumskbråckoperationen? dvs kunde träna på som vanligt precis som om ni inte haft något ljumskbråck? det är drygt sju veckor sedan jag gjorde operationen och jag tycker fortfarande det känns kasst när man tränar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.