Home › Forums › Skador och rehabilitering › Är det okey att köra ett pass när man är förkyld?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 februari, 2006 at 14:48 #951738Anonym anvandareMember
hej, är förkyld men inte så farligt… känner mej lite häning men inte ont i halsen eller något…är det okey att köra ett pass… eller ska jag vila tills jag känner mej helt hundra.. körde lite armhävninga och några sittuppss nyss och det kändes helt okey
tacksman för svar=)!!
18 februari, 2006 at 14:48 #89335Anonym anvandareMember18 februari, 2006 at 15:17 #951739Anonym anvandareMemberGustav wrote:hej, är förkyld men inte så farligt… känner mej lite häning men inte ont i halsen eller något…är det okey att köra ett pass… eller ska jag vila tills jag känner mej helt hundra.. körde lite armhävninga och några sittuppss nyss och det kändes helt okeytacksman för svar=)!!
Har hört att det ska gå bra så längre förkylningen inte sitter i halsen.. Du kan ju gå till gymmet och testa dig fram. Ta det lite lugnt
18 februari, 2006 at 15:27 #951740Anonym anvandareMembertack jocke! har hört liknade… men jag har också hört folk som avråder en helt! med tanke på hjärtat med mera… men jag e ganska förkyld endå men inte ont i halsen eller feber..hmmm
18 februari, 2006 at 19:35 #951741Anonym anvandareMemberDet ska inte vara några problem att träna när du är förkyld, så länge som du inte har feber.
Så det är bara att dricka en väldans massa vatten under passet, så ska det gå bra.18 februari, 2006 at 20:13 #951742Anonym anvandareMemberingen fara med tanke på hjärtat eller liknade? känner mej lite häning och sådant…men om jag kör ett pass är det risk för att det blir värre.. eller snarare tvärt om? bettre… tack för svaren.. ska köra ett pass imorrn ska bli skönt!
18 februari, 2006 at 20:13 #951743Anonym anvandareMemberingen fara emd tanke på hjärtat eller liknade? känner mej lite häning och sådant…men om jag kör ett pass är det risk för att det blir värre.. eller snarare tvärt om? bettre… tack för svaren.. ska köra ett pass imorrn ska bli skönt!
18 februari, 2006 at 20:15 #951744Anonym anvandareMemberojdå, nu hände de något! kan moderatorerna ta bort?
tack18 februari, 2006 at 20:44 #951745Anonym anvandareMemberMan bör avstå från träning då man är sjuk eftersom det bl.a. kan resultera i hjärtflimmer, att undvika träning enbart vid feber är ingen pålitlig metod för att slippa bekymmer, istället bör man observera även andra tecken på infektion och ta dessa på allvar.
18 februari, 2006 at 22:11 #951746Anonym anvandareMemberjag tränar aldrig om jag känner mig sjuk, det bara visar ju att man har något dåligt i kroppen… däremot om jag kanske är snuvig och mår bra annars så tränar jag… undviker dock cardioträning om jag är det minsta sjuk
18 februari, 2006 at 23:17 #951747Anonym anvandareMemberamper wrote:Träna aldrig någonsin med halsont!!!!!!! En kollega till mig satt på spinningcykeln och dog! Man skall alltid lyssna på sin kropp är man ovanligt trött så SKALL man vila!!lyssnar man bara till sin kropp när man behöver vila så blir det nog bra
18 februari, 2006 at 23:48 #951748Anonym anvandareMemberhar ej halsont känner mej förkyld och lite hänig bara.. men jag e sugen på att köra ett pass och det käns som att kroppen pallar… men jag vet inte… borde jag pröva alla fall och tare ganska lungt..?
19 februari, 2006 at 00:17 #951749Anonym anvandareMemberGustav wrote:har ej halsont känner mej förkyld och lite hänig bara.. men jag e sugen på att köra ett pass och det käns som att kroppen pallar… men jag vet inte… borde jag pröva alla fall och tare ganska lungt..?ta det ganska lugnt är ingen teknik som brukar fungera för mig iaf antingen eller tycker jag!
19 februari, 2006 at 01:59 #951750Anonym anvandareMemberBlev det någon träning och i sånna fall hur gick/kändes det?
skulle kanske vara intressant med en diskution med det här ämnet.
19 februari, 2006 at 11:50 #951751Anonym anvandareMemberJA, men då Spinning är cardioträning är det mindre hälsosamt, men ren styrketräning behöver inte vara farligt så länge du lyssnar på kroppen.
Cardio påverkar pulsen på ett helt annat sätt än Styrketräning. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.