Home › Forums › Skador och rehabilitering › Är det okey att köra ett pass när man är förkyld?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 februari, 2006 at 13:09 #951752Anonym anvandareMember
ska bege mej till gymet nu ska försöka köra bröst och så får vi se hur det går.. är fortfarande förkyld och lite nere.. men det ska nog gå bra… hoppas jag inte dör=(
19 februari, 2006 at 18:38 #951753Anonym anvandareMemberdet gick bra!
men kände mej lite sämre efter passet men nu är det okey… tror jag ska köra imorrn med…så det är ingen fara!
9 mars, 2006 at 16:27 #951754Anonym anvandareMember´Vill inte låta som en ”besservisser” men visst är det så att om man har en infektio i kroppen så vet man ju själv inte om den är bakteriell eller virulent(vanl virus är ex coxsachie B, men även ”vanlig” Influensa).
När man har sin infektio i kroppen har man ju inte det immunförsvar som man brukar att ha och såddeles om man träna hjärtat(Cardio och dyl.) blir hjärtatt trött och ”SÅRBART” vilket kan leda till att man får en hjärtmuskel eller en hjärtmuskelsäcks infektion.
Detta kan störa retledningen i hjärtat och du kan du få en störd hjärtrytm ex Förmaksflimmer el dyl.Men även totalt plötsligt hjärt stopp.
Så jag skulle nog kureramig mend att vila samt även vila två dagara efter infektionen upphört för säkerhets skull.
:fever:
Men man lever ju inte som man lär så lätt muskelträning utan att bli för anfådd har man väl själv syndat med även om detta inte är helt optimalt//G18 mars, 2006 at 16:06 #951755Anonym anvandareMemberEnligt min läkare så har hon sagt att jag får träna (styrketräning) när jag e hängig. Bara jag inte har ont i halsen eller har feber.
20 mars, 2006 at 00:43 #951756Anonym anvandareMemberGustav wrote:hej, är förkyld men inte så farligt… känner mej lite häning men inte ont i halsen eller något…är det okey att köra ett pass… eller ska jag vila tills jag känner mej helt hundra.. körde lite armhävninga och några sittuppss nyss och det kändes helt okeytacksman för svar=)!!
Råder dig att avstå all träning med förkylning i kroppen. Även om du bara känner dig lite förkyld så kan det bryta ut rejält efter ett par dagar. Skulle det vilja sig illa kan du bli tvungen till en mycket lång viloperiod om du tränar med förkylning i kroppen. För de flesta är vilan inget problem då de i regel redan tränar för mycket. Lyssna på din kropp och vila så fort du känner dig sjuk eller sliten och jag lovar dig att du kommer få bättre resultat av din träning.
20 mars, 2006 at 10:08 #951757Anonym anvandareMemberNär jag var yngre hade jag ett par hantlar under sängen som jag smög fram när min bättre vetande dåvarande sambo ej var hemma när jag var sjuk…
Men när en polares träningspolare dog av hjärtmuskel inflamation började jag att tänka om…Sure its better to be dead & cool than alive & uncool men man tappar inget av att vila ut en förkylning…jag tror faktiskt tvärtom!
Har faktiskt åkt på en rackare nu i helgen soo what do Captain Capone do?
Jag vilar & passar på att trösta mig med lite junk food & MASSOR av L-glutamin! Och jag lovar att när jag kommer tillbaks till gymmet kommer jag att vara starkare än någonsin!ZONE
[www.zonecapone.com]20 mars, 2006 at 17:30 #951758Anonym anvandareMemberLåter sunt! Då kan jag vila med gott samvete idag också! 😮
29 juni, 2006 at 18:22 #951759Anonym anvandareMemberhar ett hjärt fel och är förkyld. kan de va farligt då ? tanke på mitt hjärta, eftersom ja har bara två hjärtklaffar och aortan är inte lika tjock, hade en förträngning när ja va mindre. även utan förkyldningen kan de va farligt för mitt hjärta då ?
3 juli, 2006 at 23:04 #951760Anonym anvandareMemberdet beror på. ja menar nästan alla gymmare iaf är alltid lite förkylda eller alltid lite snuviga. pratade med en biff som sa att han tränar ändå att han är lite förkyld alltså täpt i näsan ingen host eller så utan bara tept. och han tävlar i de. är lite beroende på hur man känner sig. slö osv. så ska man nog inte träna om man hostar och skit.
4 juli, 2006 at 10:21 #951761Anonym anvandareMembertränar aldrig när jag är förkyld!
jag resonerar som så att jag kommar ju i varje fall INTE att bli frisk fortare om jag tränar, tvärtom.8 juli, 2006 at 04:42 #951762Anonym anvandareMember[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69795]
21 juli, 2006 at 07:41 #951763Anonym anvandareMember”Dom som vet” säger att så länge du inte känner dig krasslig i kroppen från hals och neråt är det helt ok att träna på som vanligt.
10 augusti, 2006 at 10:55 #951764Anonym anvandareMemberInfektion i kroppen = absolut ingen träning
Vila så blir du friskare fortare och kan träna igen.5 november, 2006 at 10:38 #951765Anonym anvandareMemberTesta ett yogapass, det är väl bättre än inget, och det kan man göra fast man känner sig hängig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.