- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Är gymmandet över? (Problem med axlar)
Jag har alltid haft lite problem med mina axlar, men nu har det blivit värre. Jag fruktar att min gymkarriär är över Bara jag rör armarna knäpper det och knakar skit mycket i axel lederna. När jag tränar axlar och speciellt bänk gör det ont i axlarna, knäpper och det känns som de ska pajja när som helst
Det är alltså inte musklerna som det är knas med utan själva axel lederna, så jag undrar om ni tror att det går att göra någonting åt det eller om det bara är att lägga ner gymmandet?
Har för mig att de finns sprutor mot sånt gå till doktorn!
Kortisonsprutor hjälper bara tillfälligt, och om jag inte är helt ute och resor så smular detta även sönder brosket? i längden vilket gör saken värre.
Gå till ngn läkare vi kan ju omöjligt veta bara ett tips:):up:
Om jag vore du skulle jag lagt ner så länge och konsulterat med läkare så fort det bara finns tid.
Många som har samma problem…
Du behöver inte lägga ner gymmandet!
Bara bänkandet!!!
Det är många som får axelproblem av bänkpress. Alla är inte skapta för att köra bänk.
Sluta kör bänk så ska du se att det blir bättre.
.
Skippa bänkandet och kör snälla övningar för bröstet.
Sen när det blivit bättre kan du testa att köra incline eller decline bänk.
Kommer problemen tillbaka får du hålla dig till andra övningar, dips, flys maskiner etc…
Good luck!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY