Armar & ben som somnar….

Home Forums Skador och rehabilitering Armar & ben som somnar….

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Är det någon som känner igen problemet med att armar & ben somnar, och då menar jag till 100%…..? Och har tips vad jag kan göra? :
    Framförallt har jag problem att jag vaknar om nätterna med armar – händer som är helt utan känsel, så till den milda grad att jag inte kan röra dem utan måste lyfta upp den somnade armen med den andra, skaka & vänta på att livet rinner tillbaka igen….:|

Även när jag är vaken, sitter rakt upp och ned så somnar benen alldeles för lätt…

Blir mer & mer ju mer jag tränar & det börjar bli riktigt obehagligt….

Jag strechar noga efter varje pass & går på Yoga en gång i veckan – så jag kan inte relatera till något slarv på den fronten…

KRAM En lätt orolig men inte minst less andrea

outback_andy wrote:
    Är det någon som känner igen problemet med att armar & ben somnar, och då menar jag till 100%…..? Och har tips vad jag kan göra? :
    Framförallt har jag problem att jag vaknar om nätterna med armar – händer som är helt utan känsel, så till den milda grad att jag inte kan röra dem utan måste lyfta upp den somnade armen med den andra, skaka & vänta på att livet rinner tillbaka igen….:|

Även när jag är vaken, sitter rakt upp och ned så somnar benen alldeles för lätt…

Jag strechar noga efter varje pass & går på Yoga en gång i veckan – så jag kan inte relatera till något slarv på den fronten…

Jag vet tyvärr inte om det här är relaterat till ditt problem, men jag brukar sova på sidan under min arm ofta, och för ett tag sen började mina armar somna hejvilt. Frågade runt lite och fick tipset om att träna rotatorcuffarna.

Mina armar har slutat somna sen dess.

mina kroppsdelar somna ocks

Xavier wrote:
    Jag vet tyvärr inte om det här är relaterat till ditt problem, men jag brukar sova på sidan under min arm ofta, och för ett tag sen började mina armar somna hejvilt. Frågade runt lite och fick tipset om att träna rotatorcuffarna.

Mina armar har slutat somna sen dess.

Thanx! Låter som en fin julklapp jag ska ta till mig & testa, som du föredrar jag att sova på sidan & magen & armarna lite överallt – vilket inte alls gått så bra, så nu på slutet har jag jobbat med att sova på rygg :O – vilket bir bättre, men långtifrån bra!

Sam jr wrote:
    mina kroppsdelar somna också lätt, men det e nog ingen fara skulle jag kunna tro..

hahah det där med att lyfta armen känner jag igen.

det e värre med domningar som bara kommer utan anledningar, sånna kan jag få i fingrarna och vid ena skuldran

Hmmm… hoppas det inte är farligt eller på annat sätt ha negtiv påverkan på min kära kropp, blir bara lite komfunderad när det inte blir bättre – snarare tvärtom & riktigt irriterande vid det här laget…
    Låter ju inte bra att domnar utan anledning – men handen på hjärtat känns det bättre för mig att veta att jag inte är ensam :)

outback_andy wrote:
    Hmmm… hoppas det inte är farligt eller på annat sätt ha negtiv påverkan på min kära kropp, blir bara lite komfunderad när det inte blir bättre – snarare tvärtom & riktigt irriterande vid det här laget…
    Låter ju inte bra att domnar utan anledning – men handen på hjärtat känns det bättre för mig att veta att jag inte är ensam :)

eh kroppen beter sig lite skumt ibland…men så länge man mår bra och så så tror jag inte man ska oroa sig så mycket

har en polare som blev överlycklig engång när jag visade honom mina bristningar vid låren, för han hade likadana och hade ingen aning om vad det var och trodde det var nåt farligt :D

outback_andy wrote:

Jag har samma problem med armarna och detta utreddes av en kärlkirurg tidigare då armarna blev 100 % blodtomma i vissa lägen. De gjorde ultraljud och fann att i vissa lägen kom huvudartären i kläm pga muskulaturen så jag utökade stretchingen och det blev bättre men minsta fusk med stretching efter muskelarbete ger direkt problem under sömnen. Träning orsakar omedelbart problem de närmsta nätterna.

Tove wrote:
    Jag har samma problem med armarna och detta utreddes av en kärlkirurg tidigare då armarna blev 100 % blodtomma i vissa lägen. De gjorde ultraljud och fann att i vissa lägen kom huvudartären i kläm pga muskulaturen så jag utökade stretchingen och det blev bättre men minsta fusk med stretching efter muskelarbete ger direkt problem under sömnen. Träning orsakar omedelbart problem de närmsta nätterna.

Tusen tack Tove!
    Så himla fint att höra andras erfarenheter! Inser att jag måste ta tag i det här, om jga inte vill vakna upp varenda natt i resten av livet ;)
    Tycker själv att jag stretchar som en katt – men förmodligen inte tillräckligt – någon extra bra strechövning att bjuda på?

Stoor kram andrea

Jag har också problem med att armar och ben somnar, men för mig berodde det på att jag hade brist på vitaminen b-12..
    Försvann när jag fick tabletter men jag märker fort när jag slarvar….:(

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.