Armbåge som smärtar och ”knäpper” vid träning.

Home Forums Skador och rehabilitering Armbåge som smärtar och ”knäpper” vid träning.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Jag har i flera år haft problem med mina armbågar. När jag ska göra bicepsövningar knäpper armbågarna vid en viss vinkel, ungefär när jag rätat ut armarna till 75%, alltid i samma vinkel. Det känns ungefär som om två senor ligger brevid varandra och skaver och i den vinkeln ”hoppar” de förbi varandra. De ”hoppar” sedan tillbaka till utgångsläget på uppvägen igen i samma vinkel, d.v.s. när jag böjer tillbaka armen till utgångsläge. Det känns bara vid belastning med vikter, och inte i andra övningar där jag böjer armarna, ex. triceps- eller axel-övningar.

Svårt att beskriva hur det känns. Alla jag har frågat om detta har ingen aning om vad det kan vara.

Är det någon som har några ideér?? Tacksam….

Jag vet inte men jag har samma sak fast i knäna. Det händer när jag tränar baksida lår. Vet ej vad maskinen heter, men man ligger på mage och lyfter vikten genom att böja benen mot rumpan med vikten precis ovanför hälsenorna eller hur jag nu ska uttrycka mig. Vid en viss vinkel i knäna så klickar det till, varje gång vid exakt samma vinkel nån eller ett par dec innan jag har rätat ut benen helt.

Det gör inte ont, men det känns lite läskigt, eller jag är rädd att det ska slita på nån sena eller vad det nu är som händer där inne i knät…

Hoppas nån vet vad det kan vara….

/ Jenny

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.