- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Armbågen
Körde tung bicepscurl, inte bra.. fick väldigt ont mitt i armbågen. Har haft tennisarmskada förut men detta var inte samma sak. Ont mitt inne i (mitten) av armbågen. Känner mig svag i armen/biceps. Får ont och blir stel av de flesta övningar där armarna är med. (bänkpress, marklyft, ryggövningar m.m)
Har gått så här nu i 2 månader och ingen förbättring. Har försökt lyfta lättare och inte köra så mycket biceps, men har svårt att hålla mig borta från träning helt.
Några tips? Om jag vilar helt från övningar där armarna är med och bara t ex kör ben. Hur lång tid kan man räkna med att det tar tills man är bra igen?
Läker det av sig självt eller finns det någon behandlig?
Tack på förhand.
/T.
Har själv haft en hel del armbågsskador och vila har alltid funkat, men 2 månader låter lite för länge :S
Tycker du ska gå till en sjukgymnast eller liknande och kolla upp det. Låter ju inte helt ok det där. Du måste ju ändå släpa runt på din kropp resten av livet, så det kan ju vara skönt om den är hel.
Tack för tipsen!
/T.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY