- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › armbågs problem
när jag tränar axlar eler bröst med hantelpress så viker sig armbågen när mjölksyran trycker på ..d gör den även när jag kör lätt ..e d nån som har ett förslag på hur man kan bota detta
Kan du förklara lite nogrannare? svårt att säga med den beskrivningen…
om jag kör tex bröst så e d som att när jag pressat upp vikten så lägger armbågen av ..musklen sutar funka så vikten faler ner i bröstet på mig..lika dant axlar när ja presat upp vikten så lägger armbågen av så ja kan få vikten i huvudet detta händer bara med hantlar har ej detta problem me bänkpress å liknande.. klarar typ 4-6 rep sen typ darrar armbågen till å sen kan den vika sig… detta händer inte varge gång jag kör övningen kan hända var 2-3 gång !
Nja det är väl nog snarare så att det är triceps som ger sig.
Du är inte själv om detta ”problem”, gissar att du inte tränat så länge?
Tror det handlar om teknik o träning kräver mycke av kroppen att köra med hantlar när man är nybörjare.. det är nog bara att blåsa på o inte ge dig, det kommer med tiden!!
Om det är någon tröst så passade jag en kille förra veckan som tappade hanteln i huvudet när han körde axlar (han va nybörjare)
O för några år sedan hade jag en polare som tappade hanteln i ansiktet när han körde snea hantelpressar, han slog ut en tand!(han va oxå nybörjare)
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY