Home › Forums › Skador och rehabilitering › Armbågsproblematik vid pressövningar
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 maj, 2008 at 08:37 #69352Anonym anvandareMember3 maj, 2008 at 08:37 #507310Anonym anvandareMember
Har problem med min vänstra armbåge vid pressövningar, såsom push-downs och dips. Problemet och smärtan uppstår först och främst vid pronerat grepp och yttrar sig iform av att man kan känna hur en sena som finns på insidan av armbågen och fäster mot triceps ”hoppar till” när armbågen böjs mer än ca 100 grader. Gör ont och gör att jag inte kan belasta speciellt hårt!
Har försökt köra lättare och bygga upp, men återkommer ändå. Den här armbågen har krånglat i typ 3 år…
Om min träningskompis håller fast senan så går det bra, men känns ju inte som en lösning i långa loppet…
Någon som varit med om liknande och har tips?
Tacksam..
8 augusti, 2008 at 19:16 #507311Anonym anvandareMemberHar exakt samma problem. Ingen som har något svar?
13 augusti, 2008 at 09:59 #507312Anonym anvandareMemberMino wrote:Har problem med min vänstra armbåge vid pressövningar, såsom push-downs och dips. Problemet och smärtan uppstår först och främst vid pronerat grepp och yttrar sig iform av att man kan känna hur en sena som finns på insidan av armbågen och fäster mot triceps ”hoppar till” när armbågen böjs mer än ca 100 grader. Gör ont och gör att jag inte kan belasta speciellt hårt!Har försökt köra lättare och bygga upp, men återkommer ändå. Den här armbågen har krånglat i typ 3 år…
Om min träningskompis håller fast senan så går det bra, men känns ju inte som en lösning i långa loppet…
Någon som varit med om liknande och har tips?
Tacksam..
Har med exakt samma problem. Brukar smörja med ett starkt liniment någon timme innan träning och under träning så kör jag med ett stöd för armbågarna. Det funkar för mig iaf!
Lycka till!
14 augusti, 2008 at 19:25 #507313Anonym anvandareMemberDe senaste dagarna när jag kört pressövningar har jag låtit bli att sträcka ut armen helt rak. Funkar hur bra som helst för mig. Inga klick och ingen smärta. Kan till och med köra på samma vikter som förut. Kanske inte så bra men gör det inte ont lär det ju inte bli värre iallfall.
14 augusti, 2008 at 19:39 #507314Anonym anvandareMemberTennisarmbåge tänkte jag först på men det kan nog bara en läkare konstatera. Ett tips är att dra till apoteket och köpa en burk Glucosamine. Det är skaldjurs extrakts tabletter som smörjer och mjukar upp lederna. Mina ledbesvär försvann när jag började käka det. En burk kostar runt 150-200 kr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.