Home › Forums › Skador och rehabilitering › Armen ”går ur led”
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 september, 2006 at 18:05 #90499Anonym anvandareMember3 september, 2006 at 18:05 #974244Anonym anvandareMember
Det började igår när jag skulle knyta ihop en soppåse då min arm lixom ryckte till och jag föll ihop. Idag skulle jag sätta mig ner på golvet och tog emot med samma arm och jag föll ihop av att det klickade till och ömmade riktigt mkt.
Sen nyss skulle jag knyta ihop en ny soppåse och det händer samma sak men den här gången smärtade det ännu mer…Är det så att armen kanske ligger i fel läge? Är det någon som vet vad jag skall göra?
5 september, 2006 at 21:50 #974245Anonym anvandareMemberAnkan87 wrote:Det började igår när jag skulle knyta ihop en soppåse då min arm lixom ryckte till och jag föll ihop. Idag skulle jag sätta mig ner på golvet och tog emot med samma arm och jag föll ihop av att det klickade till och ömmade riktigt mkt.
Sen nyss skulle jag knyta ihop en ny soppåse och det händer samma sak men den här gången smärtade det ännu mer…Är det så att armen kanske ligger i fel läge? Är det någon som vet vad jag skall göra?
Antar att det är axeln det klickar till i.
Detta är ett bevis på slitage i muskelfästerna. Rekomenderar att du kollar upp detta omgående! I annatfall kommer du snart att sitta där med en axel som är ur led helt! Och det är inte skönt, jag vet! Försök att få komma till en idrotts-ortoped. Och sedan till en sjukgymnast som jobbar med en idrottsförening och är expert på axelskador.
Gör detta omgående!/Peter:emo-thumb
6 september, 2006 at 11:19 #974246Anonym anvandareMemberPeter Singer wrote:Antar att det är axeln det klickar till i.
Detta är ett bevis på slitage i muskelfästerna. Rekomenderar att du kollar upp detta omgående! I annatfall kommer du snart att sitta där med en axel som är ur led helt! Och det är inte skönt, jag vet! Försök att få komma till en idrotts-ortoped. Och sedan till en sjukgymnast som jobbar med en idrottsförening och är expert på axelskador.
Gör detta omgående!/Peter:emo-thumb
Oj jag trodde det inte var så allvarligt, då får jag gå till Cityakuten eller något liknande, tack för ditt svar!/ Annika
6 september, 2006 at 22:38 #974247Anonym anvandareMemberAnkan87 wrote:Oj jag trodde det inte var så allvarligt, då får jag gå till Cityakuten eller något liknande, tack för ditt svar!/ AnnikaNär man känner sånt som du beskriver, finns det ingen som helst anledning att vänta, spelar ingen roll om det är axeln eller på något annat ställe(led), det är bara raka vägen till en läkare som gäller.
Meddela mig så fort du varit där, intressant att se vad de säger.
Lycka till:emo-thumb
Peter -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.