Armskada efter kettlebells

Home Forums Skador och rehabilitering Armskada efter kettlebells

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej,

Ledsen om jag tar upp något som redan finns att söka på, men men..

Jag har fått problem med vad jag tror är bicepsfästen. Har ont i vänster armbågsveck. Böjer jag armen och tar upp knytnäven till axeln och sedan vrider handleden utåt så smärtar det rejält.
    Jag har svårt för bicepsövningar. EZ-curlen går ganska bra, men jag kan absolut inte köra tungt. Det kör ont om jag flexar vänster biceps ( i typ posering ).

Detta har kommit troligen av Kettlebells. Funderar själv på om jag har varit dåligt uppvärmd och de tunga ”rycken” som blir ibland har skadat fästena. Jag älskar att köra Kettlebells men kan inte göra alla övningar längre på grund av detta.

Jag har vilat längre tider men det har inte blivit bättre.

What to do? Börja med schack istället kanske?? 😥

/T.

Mycket av skador som sitter i armvecket brukar sitta under skulderbladet.
    Gå iväg till en naprapat som vet vad han pysslar med! och beskriv var smärtan sitter och att du har fått info om att det kan sitta under skulderbladet.
    Då jag själv led av detta i många år och läste mej till att det just satt där

Kunde inte spänna min arm på över 12 mån och min biceps var som mjuk skumgummi!!!
    Jag gick då till en naprapat som är väldigt duktig och jag sa att jag vet var det sitter och sa var och han instämde direkt, han tog en akupunktur nål och satt precis där jag hade ont och vred runt lite på den.
    När jag gick ut kunde jag spänna min arm för första gången på över 12 mån, jag gick 2ggr till och blev 85% återställd och det man ska ge fan i är just EZ-STÅNG när man har ont där då mycket curlande med ez-stång gör att du blir kort i muskelaturen precis där.
    Jag körde 4 pass med enorm smärta i armvecket med rak stång, och efter det började smärtan släppa eftersom muskeln tänjdes ut och idag kör jag alltid några övningar med rak stång.
    För att icke få tillbaka samma fenomen där.

Så nu fick du 2 råd av mej =)

Tack för tipset, låter mycket intressant.

Jag körde faktiskt med rak stång nu sist på gymmet och tyckte redan det kändes bättre efteråt – helt otroligt.

Får bli en naprapat…

Ha det

T

Japp… jag är noga med att alltid köra med rak stång så fortsätt med det så ska du se att muskeln blir längre och att smärtan avtar succesivt.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.