Armskada, eventuellt spricka?

Home Forums Skador och rehabilitering Armskada, eventuellt spricka?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hallo

Det var så att jag ramla i stentrappen för någon månad sen och tog emot alla smällar med underarmen…

I början trodde jag bara det var ömt i armen eftersom det kändes ganska naturligt.. men nu cirka 1 månad efter fallet så har jag fortfarande ont i benet och det gör ont när jag kör bicep och när jag nuddar på benet, kan sticka/ila till inne i benet om jag nuddar där..

Kan det vara så att det är en spricka och isf. läker det automatiskt eller måste jag gå till doktorn?? Vill helst slippa det…

Vad bör jag göra i denna sits? Känns inte SUPERmycket i armen, ungefär hälften så mycket som en underarms-benhinneinflammation (för dem som vet hur det käns)..

Alla tips är välkomna!

När jag fick en spricka i tummen blev det gips till armbågen. Gå till Läkare.

Gober wrote:
    När jag fick en spricka i tummen blev det gips till armbågen. Gå till Läkare.

Åfan! Ringer och bokar tid hos vårdcentralen imorrn… hoppas inte jag är för sent ute??

Man vet ju att det dessutom tar 100 år innan man kommer till röntgen om man går till vårdcentral först… *suck*

Okej, nu var jag hos vårdcentralen…

han sa att ifall det var en spricka så hade den redan läkt vid detta laget (3-4 veckors läktid tydligen)..

Inte mycket dem kan göra åt saken nu, dvs. det spelar ingen roll om dem röntgar eller ej för isf kommer dem ändå bara se att det var en spricka som läkt..

Han sa att det även kunde vara mjukdelarna som var skadade…

Gick det inte helt över på en månad skulle jag återkomma :)

Skönt att höra iaf.. blir till att ta det lite lungt med bicepcurl imorrn iaf!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.