Home › Forums › Skador och rehabilitering › Armveck/Biceps
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 april, 2009 at 19:51 #64364Anonym anvandareMember20 april, 2009 at 19:51 #444249Anonym anvandareMember
Hallå hallå.
För ca 2 veckor sedan ådrog jag mig något jag inte upplevt innan :
Under ett par tyngre repetitioner hantel pressar för bröstet så började det göra ont i höger armveck, fortsatte passet med lättare vikter, efter träningen kändes det inte alls bra, inte heller dagen efter och inte heller så ett par dagar efter, fick råd om att vila då det kunde vara ett muskelfäste som var på väg att ge sig, vilade därför tills smärtan försvann, gick tillbaka till gymmet och började försiktigt och allt fungerar nu som det ska förutom full användning utav min höger biceps, jag provar linnement och stretchar men får det ej all bli bättre.
Har nyligen fått tips om att det även kan vara en överansträngning i biceps.Om jag håller höger arm rakt ut och lägger vänster hand på höger armveck och vrider/tvistar höger hand åt vänster och höger så både låter det och känns otäckt, svårt att förklara, men det är som att en ”kula” i armvecket ligger och hoppar fram och tillbaka över ett ben i kroppen för det smäller/låter kraftigt varje gång jag vrider höger hand, har detta något samband?
Tips, råd och förslag välkomnas varmt just nu !
Mvh / Robin21 april, 2009 at 14:19 #444250Anonym anvandareMemberTror de låter som radius/ulna, alltså när du supinerar/pronerar u-armen så rör sig radius runt ulna (2 ben i u-armen). Men om du inte rör handleden utan bara böjer/sträcker i armbågsleden och kanske inte heller full sträckning, hur känns det då? Gör det oxå ont? OM inte kan du tillsvidare köra lite lätta biceps ett tag till.
21 april, 2009 at 15:32 #444251Anonym anvandareMemberJag tror att du behöver gå och bli undersökt av en kliniker för att utesluta skada på ligamenten, bendelskada eller luxation i armbågsleden. Det som du beskriver är inte normalt. Gå till en sjukgymnast, naprapat, kiropraktor eller läkare och uteslut allvarligare skada/få en diagnos och kom tillbaka efter det.
MVH
22 april, 2009 at 08:03 #444252Anonym anvandareMemberBigLeo wrote:Tror de låter som radius/ulna, alltså när du supinerar/pronerar u-armen så rör sig radius runt ulna (2 ben i u-armen). Men om du inte rör handleden utan bara böjer/sträcker i armbågsleden och kanske inte heller full sträckning, hur känns det då? Gör det oxå ont? OM inte kan du tillsvidare köra lite lätta biceps ett tag till.Det är precis som du säger, ”tror jag”
Om jag kör tex hantelcurl utan att sträcka ut armen fullt i botten läge så går det okey med normala vikter.
Jag kan inte vinkla hanteln i botten läget (alltså vrider handleden) utan att det känns, utan det jag klarar utav är hantelcurl utan fullt sträck med handflatan hela tiden pekande uppåt (klarar alltså inte utav att vrida handleden i bottenläget utan att känna något).Larsa wrote:Jag tror att du behöver gå och bli undersökt av en kliniker för att utesluta skada på ligamenten, bendelskada eller luxation i armbågsleden. Det som du beskriver är inte normalt. Gå till en sjukgymnast, naprapat, kiropraktor eller läkare och uteslut allvarligare skada/få en diagnos och kom tillbaka efter det.MVH
Jag brukar gå till en herre som är Osteopat när jag gjort mig illa vid andra tillfällen, dock är denna herre inte speciellt billig, så när armen började värka undvek jag att gå till honom för att själv känna efter, men då det inte släppte så gick jag förbi honom på en kort visit utan att boka tid, han gav mig 2minuter och konstaterade att min biceps var överansträngd.
Men alla jag träffar påstår olika saker efter egna erfarenheter etc, överansträngd biceps, muskelfäste som håller på att ge sig, m.m.Mvh / Robin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.