Home › Forums › Skador och rehabilitering › Återigen ett knä
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 mars, 2010 at 16:15 #58100Anonym anvandareMember19 mars, 2010 at 16:15 #325437Anonym anvandareMember
Läste runt lite bland andra knäskador här och hittar inte riktigt något som liknar mitt problem. Kan beskriva lite snabbt och höra om det finns någon internetdoktor som vågar sig på en diagnos. (Min erfarenhet av leg. läkare och sjukgymnaster är inget vidare så jag undviker gärna dessa om jag kan)
Jag tror att problemet började någon gång i december. Hade bråttom till systemet och skulle gena över en stenmur och slår givetvis i mitt knä. Eftersom jag hade bihang så ville jag inte skrika ut mina smärtor utan höll god min och haltade vidare.
Inne på systemet upptäckte jag att det blev kallt runt knäet och det pulserade rätt kraftigt, men tänkte inte så mycket på det.
Väl hemma så såg jag att jag blödde väldigt kraftigt och det var ett rätt djupt sår mitt på knäskålen.
Detta smärtade lite, men läkte på bra. Har sedan dess haft en liten ömmande känsla under knäskålen då jag flexar och spänner benet riktigt hård. Inte haft något som helst problem under träningen.
Men så kom the benpass of doom då jag fick avbryta redan på första övningen. Det gjorde helt enkelt ont i knäet.
Nu när jag tränar ben så går det ganska bra, men jag är öm på knäskålen dagarna efter samt att det gör om om jag ställer mig mot knäet eller går riktigt djupt ATG.
Känns konstigt att det känns ont i själva musklerna/lederna/senorna när jag tränar och sen är jag liksom mer trycköm som om jag hade ett blåmärke dagarna efter.
Hur skulle jag tro att detta skulle gå att förklara vettigt och enkelt i text? Får nog boka in mig hos någon överbetald läkare istället.
Trevlig helg
19 mars, 2010 at 18:11 #325438Anonym anvandareMemberÄr det på själva knäskålen du har ont?
Skulle ju kunna vara en partiell ruptur som resulterat i fibrotisering utav patellasenan.
Om du extenderar maximalt i knäleden så att du kan röra patella fritt så dra patella åt olika håll. Borde känna mest då du drar patella uppåt. Dock kan du ju aldrig skapa de krafter som musklerna utövar men du kan ju få en hint om smärtan kommer då patella rör sig åt något speciellt håll.
Men svårt att ge en internetdiagnos utan en undersökning!
Låter lite sorgligt att du har så dåliga erfarenheter från yrkesfolket men tyvärr är nog en riktigt diagnos det enda rätta.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.