Återkommande ryggproblem

Home Forums Skador och rehabilitering Återkommande ryggproblem

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Bakgrund:
    Styrketränat och sysslat med annan träning i 10-15 år. Aldrig tidigare haft problem med ryggen. Tidigare har jag kunnat köra marklyft och knäböj med runt 200 kg utan att känna något fel.
    I höstas fick jag en jävlig omgång av salmonella utomlands och var sjuk i 3-4 månader. När jag återvände till träningen hade jag tappat 11 kg kroppsvikt och kände mig allmänt svag.

Under ett av de första gympassen körde jag hantelrodd( givetvis lite för tungt…) och tappat kontrollen och roterade nedre ryggen på något sätt. Kände direkt att något pajade.
    Vilade korsryggen ett par veckor -tills symtomen var borta.
    Körde lite marklyft, det kändes bra under träningen. Men några timmar efter återkom symtomen. Detta har nu pågått några månader. Har vilat ganska länge under perioder, och så fort jag försöker träna något där korsryggen är inblandat(knäböj, marklyft, ryggresningar etc) så återkommer problemen.

Smärtan sitter i korsryggen, oftast mitten. Ibland kan smärtan dra sig lite ut åt ena sidan. Det känns som att problemet sitter i själva ryggraden, eller i kontakt med denna.

Någon som har någon idé om vad som kan vara fel?
    Har ingen möjlighet de närmsta veckorna att skaffa proffshjälp. Men om jag gör så senare vad skall jag då satsa på? Kiropraktor, naprapat mm?

Tack på förhand!

Låter som början till diskbråck…
    Du bör nog kolla upp det med en läkare.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.