Återkommande Trötthet

Home Forums Skador och rehabilitering Återkommande Trötthet

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Tja,

Jag känner mig ofta trött på dagarna, tycker dock att jag ändå kan prestera hyffsade träningspass.

Däremot när man måste plugga/läsa så vill ofta ögonen somna in istället för att läsa.. har svårt att koncentrera mig med andra ord!

Det jag funderar på är om jag tränar för ”hårt”?

Om vi tar idag som ett exempel.. så har jag inte tränat på knappt 2 veckor (Anledningen är en resa). Jag tränade igår bröst, baksida lår och vader. Redan idag känner jag mig sådär utmattad och blir inte direkt motiverande att då åka till gymet..

Under passet hade jag 3 set på sammanlada bröstdelen där jag verkligen tog ut mig max.. varav ett av seten där jag inte klarade sista repset utan fick avbryta.
    Kan det vara så att jag ska ta avstånd från typen av träning med ”total utmattning”?

Problemet ligger då i att det känns som man inte kommer att utvecklas? Men fräscheten bör öka och det kanske leder till större muskelutveckling?

För övrigt sover jag ofta runt 8 timmar, dock kanske inte effektivt och riktigt bra men det är svårt att påverka..

Hade varit speciellt kul om Bartoll kunde kommentera det här med träning till total utmattning då jag vet att du förespråkar sund träning för att inte belasta nervsystemet!
    Och gärna andra kommentarer från folk som har erfarenheter av detta eller som tro sig veta vad man bör göra åt det? :nod

Nothing? :(

Ät mer. Ät mer kolhydrater.

du kanske ska vila hjärnan lite,har du mycket att tänka på så är det minst lika utmattande som ett tungt träningspass!

Jag hade samma problem, jag ökade matintaget vid frukosten och det blev mycket bättre! Bla så tog jag en proteinshake med mjölk, banan, protein samt havregryn, utöver vanliga frukosten…

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.