Home › Forums › Skador och rehabilitering › Att återhämta sig från förkylning, och ta igen förlorad tid.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
12 september, 2010 at 10:06 #451201Anonym anvandareMember
Klart att det är en bra idé att vila inför maxning, men i slutänden så blir det långsammare progression, (så tror jag att det är iallafall, t.ex. om jag skulle vila en vecka nu igen tror jag inte det skulle bli PB i bänk, snarare tvärtom)
12 september, 2010 at 18:01 #451202Anonym anvandareMemberNi nojjar lite väl mycket över en veckas frånvaro från träningen tycker jag, har ni tränat tungt en tid och äter mycket under veckan kommer ni garanterat inte tappa muskler denna korta tid, snarare kommer ni ha byggt (om ni inte ligger på underskott och slarvar med proteinet då). En veckas vila efter en lång och tung period brukar göra underverk för styrkan och inte tvärtom. Har själv slarvat med träningen i sommar, kört i genomsnitt 1pass per vecka om ens det, ibland 2-3 veckor utan träning pga långdragiga förkylning och jag är starkare och känner mig mer ”tränad” än innan. Kroppen är inte byggd av glas, det viktiga är vad man stoppar i munnen. När det börjar bli frågan om månader utan någon direkt muskelstimuli är det dock en annan sak.
12 september, 2010 at 19:40 #451203Anonym anvandareMemberRadikaal wrote:Ni nojjar lite väl mycket över en veckas frånvaro från träningen tycker jag, har ni tränat tungt en tid och äter mycket under veckan kommer ni garanterat inte tappa muskler denna korta tid, snarare kommer ni ha byggt (om ni inte ligger på underskott och slarvar med proteinet då). En veckas vila efter en lång och tung period brukar göra underverk för styrkan och inte tvärtom. Har själv slarvat med träningen i sommar, kört i genomsnitt 1pass per vecka om ens det, ibland 2-3 veckor utan träning pga långdragiga förkylning och jag är starkare och känner mig mer ”tränad” än innan. Kroppen är inte byggd av glas, det viktiga är vad man stoppar i munnen. När det börjar bli frågan om månader utan någon direkt muskelstimuli är det dock en annan sak.Det handlar inte om att tappa – det handlar om att följa upp livsstilen till max!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.