Home › Forums › Skador och rehabilitering › Avskurna muskler?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 februari, 2007 at 22:45 #86511Anonym anvandareMember13 februari, 2007 at 22:45 #907899Anonym anvandareMember
Hmm, idag satt jag och pratade med en kompis och hon sade att hon aldrig kan få rutor på magen för hon har gjort ett kejsarsnitt, inte för aatt det spelar någon roll men jag blev svårt nyfiken på om det är sant, för jag har alltid trott att en muskel kan växa samman igen.
Hon sa att de ha skurit av hennes magmuskler i samband med detta, och att de inte växer ihop, detta verkar konstigt för jag tycker man borde få problem med hållningen osv, om man inte har magmuskler.
Jag har googlat lite och inte hittat något vettigt svar på om en avskuren muskel växer samman igen..Nyfiken
14 februari, 2007 at 05:38 #907900Anonym anvandareMemberacidrob wrote:Hmm, idag satt jag och pratade med en kompis och hon sade att hon aldrig kan få rutor på magen för hon har gjort ett kejsarsnitt, inte för aatt det spelar någon roll men jag blev svårt nyfiken på om det är sant, för jag har alltid trott att en muskel kan växa samman igen.
Hon sa att de ha skurit av hennes magmuskler i samband med detta, och att de inte växer ihop, detta verkar konstigt för jag tycker man borde få problem med hållningen osv, om man inte har magmuskler.
Jag har googlat lite och inte hittat något vettigt svar på om en avskuren muskel växer samman igen..Nyfiken
Jag har en pacemaker som ligger inopererad under bröstmuskeln. De skar ett snitt rakt igenom…så visst växer de ihop men det tar tid och jag hade ont i 6-7 månader efteråt. Min fru har gjort kjejsarsnitt och hon upplevde samma sak men hon tränar ex. mage idag och det funkar bra.
mvh
Stefan
14 februari, 2007 at 21:02 #907901Anonym anvandareMemberKan intyga att det är så, slet innan jul av en muskel på insidan av benet och enligt läkarna så ville de inte operera eftersom rehabiliteringen tar längre tid än att låt muskeln växa fast igen, dock så går det jäkligt långsamt men man blir överraskad varje gång på man är på gymmet att man nu faktiskt kan spänna den, visserligen så fick jag kramp till en början, men nu lyfter jag 7.5kg i bensparken med benet.
14 februari, 2007 at 21:46 #907902Anonym anvandareMemberSliter just nu med ungefär samma sak. I oktober var medicinmännen tvungna att skära från höger bröstmuskel till ungefär mitt under höger skulderblad plus från naveln till bröstbenet. Självklart kommer det att läka och fungera som det ska, men so far är det…annorlunda, minst sagt. Höger sida funkar sådär och höger sida av magmuskulaturen funkar näst intill inte alls. Känsel och tonus är inte up to par. Jag är inte så snygg i profil, så att säga. Din kompis kan rikta in sig på några tuffa månader, men både styrka, utseende och rutor kommer tillbaks!
15 februari, 2007 at 10:38 #907903Anonym anvandareMemberJP: Det där lär inget vidare alls Får man fråga vad som hade hänt? Vet att du var sjuk ett tag.
Krya på dig, och det bra! Mvh Calle Sirén
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.