Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axel :/
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 januari, 2010 at 23:57 #59486Anonym anvandareMember4 januari, 2010 at 23:57 #348171Anonym anvandareMember
Idag kände jag att det gjorde ont lite i axeln, men trodde bara att jag sovit dåligt och fortsatte till gymmet som vanligt, körde bröst idag.
Kände att det tog emot i högra axeln i bänkpressen, men inte så farligt..
Sedan vid hantelpress så kändes det knappt något, då trodde jag att
det gått över och att det bara var något wierd..Sedan var det dags för lutande bänkpress, och där började det göra ont
rejält, och där fick jag avbryta dagens pass, och nu har jag ont som fan!Här är lite stats och mer nogrann information
Kön:
ManÅlder:
21Var gör det ont?:
[http://img503.imageshack.us/img503/7519/namnlso.jpg]-
Vet inte riktigt om smärtan känns djup eller ytlig, lite både och tror jag
-
Det gör ont där jag markerat på bilden, när jag trycker
-
besvären uppkom i morse, då har jag vilat under helgen, kännde av det på träningen idag och det blev värre, trodde inte det var något att bry sig om från början.
-
Smärtan är nog ganska skarp
-
Det gör ont vid en viss aktivitet
-
Det känns nog sämre efter träning
-
När jag ska sträcka upp handen mot taket
-
Om jag sträcker ut armen rakt ut som jag ska flyga, och drar högerarmen sakta mot taket, så göre ont ungefär i mitten av rörelsen
-
Började göra ont idag
-
Har inte testat sova ännu :p Men det ska nog gå bra
-
Tränar Måndag-Fredag vilar lördag/söndag, kört samma schema nu i 2 månader.
-
Äter inga tabletter, smärtstillande eller tar någon medicin..
5 januari, 2010 at 00:03 #348172Anonym anvandareMemberVille bara lägga till att det gör mest ont när jag håller armarna såhär
[http://www.smartnow.com/content/Shouldersphoto1.jpg]och drar högerarmen (armbågen) bakåt, då gör det skitont!
5 januari, 2010 at 16:02 #348173Anonym anvandareMemberOch detta innebär vad?
När kan jag ha skadat det? (Någon annan tippade på Ryggpasset vid en dragövning
(då jag faktiskt testade en mycket högre vikt)Och hur lång tid tar sånt och läka, det känns redan mycket bättre idag. Men lite segt
bara, att lyfta armen.. Men gör inte ontOch finns det några övningar jag kan göra? strechar den ganska ofta och försöker röra
på den, samt att bruden masserar from time to time -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.