Home › Forums › Skador och rehabilitering › axel
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 september, 2006 at 17:53 #89019Anonym anvandareMember25 september, 2006 at 17:53 #948277Anonym anvandareMember
Hej, jag skrev för några månader sedan, har haft detta i 5 månader nu och jag har fortfarande ont i axeln och att jag hade vart hos läkaren, han sa att det var inflamation, men nu har jag sett att jag kan rucka fram och tillbaka på hela vänster axelkula, men kan ej det med höger, det smärtar när jag anstränger den tillexempel när jag lyfter något eller håller något tyngre i handen, vad ska jag ta mig till läkaren vägrar göra något, jag har fått en kortisoninjektion,voltaren salva och diklofinac…det knakar och brakar rätt bra i axeln också…
Mvh
Hakim Gallas27 september, 2006 at 17:14 #948278Anonym anvandareMembervet inte vad jag ska ta mig till, så fort jag håller något tyngre i vänsterhanden så får jag ont i axeln, bara saker som väger nått kilo, håller jag i ett mjölkpaket i kanske 10 sekunder så börjar en spänningsverk som till en början är svag men smärtan blir starkare och starkare ….
nån som vart med om liknande ?6 november, 2006 at 18:47 #948279Anonym anvandareMembermin axel har varit allmänt klen sen en vurpa i 13 års åldern. för kanske 8 månader sen pajade jag axeln och hade ont ett tag, slog upp den väldigt lätt under några efterföljande veckor. bestämde mig för att vila mig i form. har tagit det relativt lugnt ett halvår kanske. doktorn trodde jag hade inflammation så jag fick tabletter. hjälpte inte, gick därefter till en annan som trodde jag hade problem med några så kallade trigger-punkter, fick massagehjälp av en naprapat med detta. hjälpte inte mkt. har också fått kortisonspruter i axeln nu av läkaren men inget hjälper. min axel fungerar nu så att jag har begränsad rörlighet i vissa rörelser men är överrörlig i vissa andra.. har nu lagt ner tusentals kronor på vård som inte hjälp. vet inte heller vad ja ska göra.. känns lite hopplöst
6 november, 2006 at 20:20 #948280Anonym anvandareMemberHar haft ont i min axel i flera år, många svängar fram och tillbaka, har käkat anti-inflammatoriskt, röntgat, både skelett- och magnetröntgen, och läkarna säger att allt är normalt. Men tycker själv inte att det är normalt att ständigt få ont när man rör armen, bli helt sned, det knakar o brakar och som du säger: kunna flytta kulan nästan ur led!
Har gått hos en osteopat nu några gånger, och han säger att det sitter i nacken, han knäcker och böjer o har sig, har väl hjälpt lite, men inte helt, har fått lite rörelse övningar att göra med axeln, men vt inte riktigt vad jag ska tro. men skulle råda dig att kanske ta kontakt med någon massör eller sjukgymnast, tänkte själv göra det, skadar ju inte mer än i plånboken att försöka.
Synd att säga, men skönt att höra att man inte är ensam om problem=/
Lycka till!8 november, 2006 at 08:14 #948281Anonym anvandareMemberOm du kan flytta ledhuvudet så har du troligen en skada som på sikt kan bli ett större problem. Träningen bör inriktas på att stärka kringliggande muskulatur för stabilisering av leden. Du borde åtminstone få lite konkreta träningsråd av en sjukgymnast som inte är fientlig till träning på lite mer seriös nivå.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.