Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axel skada!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 april, 2010 at 17:53 #493890Anonym anvandareMember
Idag när jag körde bröst så gjorde jag illa axeln,det lät som när man river tyg och det kändes som en knaster i ca 3 sekunder när jag körde incline bänk.
Side(lateral) delt eller muskeln som används vid lateral raises tror jag är området som spökar.
Det gjorde ont lite gran men gick över väldigt snabbt,men nu efteråt kan jag nästan inte röra armen utan att det gör ont,det strålar ner i handen och ut i tummen och ådrorna vill aldrig lägga sig,hela armen är varm.
Någon som vet vad det är/kanske kan vara? tacksam för hjälp!
Mvh
26 april, 2010 at 17:53 #68760Anonym anvandareMember26 april, 2010 at 20:03 #493891Anonym anvandareMemberRing farbror doktorn!
10 maj, 2010 at 22:50 #493892Anonym anvandareMemberVila några dagar och lyft lägre. Blir det inte bättre ring läkare. Knaster och knak är inget. Enligt min läkare. Något som ligger i kläm då det strålar. Rehab övningar och stretcha redigt. PS kan även vara överträning då du får redig pumpkänsla kan man lugnt säga. Aldrig haft det så är inte 100 på hur det känns
10 maj, 2010 at 22:54 #493893Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Vila några dagar och lyft lägre. Blir det inte bättre ring läkare. Knaster och knak är inget. Enligt min läkare.Och enligt dig sitter supraspinatus i foten?
Kamma dig och sluta ge tips på grejer du inte har koll på!Till TS; kolla upp det!
10 maj, 2010 at 23:08 #493894Anonym anvandareMemberMenar du att det kan knastra och knak är farligt? eller vad syftar du på. Ge bättre råd själv! Isåfall har jag fått dåliga råd och du får gärna rätta mig. Men om det strålar ner i armen och svårt att röra så kan en nerv ligga i kläm men efter som h*n har pump känsla och pulserande men så börjar jag undra vad ett kan vara. Men såklart blir det inte bättre rätt fort så är det läkare som ska till. Har haft samma men inte att ådrorna inte lägger sig.
10 maj, 2010 at 23:25 #493895Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Menar du att det kan knastra och knak är farligt? eller vad syftar du på. Ge bättre råd själv! Isåfall har jag fått dåliga råd och du får gärna rätta mig. Men om det strålar ner i armen och svårt att röra så kan en nerv ligga i kläm men efter som h*n har pump känsla och pulserande men så börjar jag undra vad ett kan vara. Men såklart blir det inte bättre rätt fort så är det läkare som ska till. Har haft samma men inte att ådrorna inte lägger sig.Det är väl aldrig särskilt bra om det knakar och knastrar?
Sen när han skriver ”det lät som man river tyg” och att han nu inte kan röra armen utan smärta låter för mig inte helt 100.Därför tycker jag de var ett korkat råd och bara be honom köra lite lättare.
11 maj, 2010 at 00:28 #493896Anonym anvandareMemberDet knastret jag kände är det väldigt tydligt att du inte har råkat ut för,för då hade du inte skrivit att jag skulle lyfta lättare då det inte ens går att lyfta ett glas mjölk utan att det gör ont,men har frågat runt lite här å där om vad det kan ara,vissa säger att det kan vara en muskel bristning och några få individer säger att det kan vara en sträckning i muskelfästet(?),så det blir rehab träning ett tag framöver.
Men viktigt är att komma ihåg: Det blir ljusare igen(
Men tack för hjälpen beciec och tack Faogel!
11 maj, 2010 at 00:32 #493897Anonym anvandareMemberEfter som h*n skriver här så är ju inte smärtan outhärdlig eller liknande. Knak och krass är inte bra men inget sådär super farligt. Du skriver ju inte här och ber om råd för att du inte kan röra armen eller svider super. Det är ju normalt gränsfall. Om h*n skriver här och verkligen har så riktigt ont och det inte blir bättre så IS och akuten eller läkare nästa dag.
11 maj, 2010 at 00:36 #493898Anonym anvandareMemberfaogel wrote:Och enligt dig sitter supraspinatus i foten?
Kamma dig och sluta ge tips på grejer du inte har koll på!Till TS; kolla upp det!
+1. represent
11 maj, 2010 at 12:41 #493899Anonym anvandareMemberbeciec wrote:Efter som h*n skriver här så är ju inte smärtan outhärdlig eller liknande. Knak och krass är inte bra men inget sådär super farligt. Du skriver ju inte här och ber om råd för att du inte kan röra armen eller svider super. Det är ju normalt gränsfall. Om h*n skriver här och verkligen har så riktigt ont och det inte blir bättre så IS och akuten eller läkare nästa dag.du vet jag har två armar,man måste inte skriva med båda.
Om du läste mitt tidigare inlägg så var det för två veckor och en dag sedan jag gjorde illa mig nu.11 maj, 2010 at 13:40 #493900Anonym anvandareMemberHur känns axeln idag? Exakt vilka rörelser får du ont i?
11 maj, 2010 at 15:59 #493901Anonym anvandareMemberhmm det är rörelsen som används när man sa lyfta upp nån,dricka ett glas mjölk,när man stödjer sig på den och när man ska klia sig på ryggen,ta på sig skärpet,så hmm,typ alla rörelser? ;P
11 maj, 2010 at 16:22 #493902Anonym anvandareMemberHej jag gjorde samma övning som du för ca ett år sedan fick precis som du ont men kunde köra färdigt passet, På natten kom värken och dagen efter var inte rolig jag vilade armen, Axeln, Bröstet i några veckor och kunde sedan köra hjälpligt igen men fick ont i axeln, Armen på natten efter passet, Så efter ett år av smärta till och från så gick jag till läkaren som idiot förklarade mig!! Har använt mig av antiinflammatoriska läkemedel till en början två veckor och det har hjälpt mig otroligt mycket går inte att jämföra, Som läkaren sa till mig så har det antagligen blivit en inflammation i ett eller flera fästen runt axeln bröstet och den släpper inte av sig självt om man inte då vilar i månader.. Vill man inte med vårat intresse…. Mitt råd till dig är vila i två veckor i överkroppen, Om det är bättre i axeln armen testa att köra ett lugnt pass och se om smärtan kommer igen i så fall gå till läkaren och få hjälp!
Under dessa veckor som du vilar passa på att gå och få thailändsk massage i nacken bröstet och axeln! Detta kan hjälpa att släppa på inflammationen oxå!
Om inte så är det väldigt skönt….11 maj, 2010 at 23:26 #493903Anonym anvandareMemberokej då ska jag testa det nicklas,tack för svar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.