Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axel skada
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
6 januari, 2007 at 02:04 #87483Anonym anvandareMember6 januari, 2007 at 02:04 #921229Anonym anvandareMember
Jaha nu var det dags igen klantig som jag är, skadade revbenet vid bänkpress för 5 veckor sedan och börjar bli bättre nu men min återkommst på gymmet förskjuts ytterligare. Ramlade idag vid körning av minimoto landade på axeln och fick en rejäl smäll. Har inte ont i axeln förrens jag rör den upp fram och bak och ännu mer ont vid motstånd. Kan lyfta upp axeln med andra armen utan att få ont alltså måste det vara en muskel som fått stryk. Någon som vet hur pass lång tid det kan ta att bli av med? finns det något man kan göra för att förbättra vila eller träna med lättare övningar utan något som helst motstånd så klart?
Mvh Tobbe
6 januari, 2007 at 22:09 #921230Anonym anvandareMemberTobbe300 wrote:Jaha nu var det dags igen klantig som jag är, skadade revbenet vid bänkpress för 5 veckor sedan och börjar bli bättre nu men min återkommst på gymmet förskjuts ytterligare. Ramlade idag vid körning av minimoto landade på axeln och fick en rejäl smäll. Har inte ont i axeln förrens jag rör den upp fram och bak och ännu mer ont vid motstånd. Kan lyfta upp axeln med andra armen utan att få ont alltså måste det vara en muskel som fått stryk. Någon som vet hur pass lång tid det kan ta att bli av med? finns det något man kan göra för att förbättra vila eller träna med lättare övningar utan något som helst motstånd så klart?Mvh Tobbe
Innan du gör något så ta dig till en naprapat/sjukgymnast eller liknande, som kan kolla vad det är som har hänt med din axel. Det är väldigt dumt att förvärra skadan genom att träna fel i tro om att det kanske läker ändå.
7 januari, 2007 at 00:55 #921231Anonym anvandareMemberoath5 wrote:Innan du gör något så ta dig till en naprapat/sjukgymnast eller liknande, som kan kolla vad det är som har hänt med din axel. Det är väldigt dumt att förvärra skadan genom att träna fel i tro om att det kanske läker ändå.Jo det kanske var en dum idé så jag stack till docktorn idag för att det svullnade upp ganska rejällt inatt. Svullnaden hade lyft upp nyckelbenet en bra bit så blir bara att vila och tränningen får vänta ett tag. Surt som fan.
Undrar om detta kan vara negativt för min fortsatta träning? Hoppas inte.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.