Axel smärta

Home Forums Skador och rehabilitering Axel smärta

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Har under en längre tid haft stora problem med min axel. Har aldrig riktigt kunnat säga vad som gör ont utan det bara är obehagligt och smärtan kommer smygande mer och mer när man tränar och får efter ett lätt pass alltid ont i flera dagar efteråt. Det här har pågått i 2 år drygt och har fått kortisonsprutor (4st) och kört hos sjukgymnast.. Han tror att det är inpinchment och måste opereras för att bli bra..
    Körde ett lätt pass i veckan ( det första på nästan ett år: ) och nu gör det riktigt ont i vissa lägen.. tex när man för armen utåt som i hantellyft fast drar armen lite bakåt och när jag har axeln i bottenlägget av axelpress och roterar armen ner mot golvet.
    Nån som har erfarenhet av detta?? Några råd??

Dexter wrote:
    Har under en längre tid haft stora problem med min axel. Har aldrig riktigt kunnat säga vad som gör ont utan det bara är obehagligt och smärtan kommer smygande mer och mer när man tränar och får efter ett lätt pass alltid ont i flera dagar efteråt. Det här har pågått i 2 år drygt och har fått kortisonsprutor (4st) och kört hos sjukgymnast.. Han tror att det är inpinchment och måste opereras för att bli bra..
    Körde ett lätt pass i veckan ( det första på nästan ett år: ) och nu gör det riktigt ont i vissa lägen.. tex när man för armen utåt som i hantellyft fast drar armen lite bakåt och när jag har axeln i bottenlägget av axelpress och roterar armen ner mot golvet.
    Nån som har erfarenhet av detta?? Några råd??

Det finns flera trådar om impingement/subacromial smärta, läs lite där!
    Låter som en mycket trolig diagnos, skulle ju va trevligt om de kunde säga vad det beror på, har du fått någon hint? Man måste pumpa sjukgymnast och läkare på frågor så de verkligen förklarar för sina patienter! Tror de att det är pga att du helt enkelt är trång i området och att det är därför de behöver operera för att det ska bli bra? Men som sagt, finns bra tips i tidigare trådar!
    /jenny

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.