- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axelfaan
Tjosan , har fått problem med axlarna … fast först var det bara högra … Får efter kört bänk… Äcklig smärtsam strålande verk som går ner i armarna och händerna …. försvann några veckor men kom tillbaxs i måndags när ja körde bänk… Sen idag när ja skulle köra armar fick jag oxå jääävligt ont mina händer skakade så ont gjorde det :yikes: Har fixat ett super linimet jag kör med ”Linex” tror ja det heter , Meen har funkat men vet ofan vad det är … Nerv eller nått som ligger i kläm? :what:
Gå till en naprapat eller motsvarande.
Men vad jag har hört så kan skador/överbelastning/inflamation på rotatorn ge symptom ner i armen…men jag är ingen fackman inom området…gå till en naprapat.
Skulle inte köra något alls som du får smärtan av. Kör du på utan att lyssna på kroppen kan det bli riktigt jävligt och då kan du glömma att köra både pressövningar och många axelövningar på låååång tid.
Jag började med väldigt tunga bänkar nu de senaste 1-2 månaderna. Har fått känningar och strålande snabba värkar i axeln. Kan med stor sannolikhet säga att det är bänken. Vila en vecka och skippa bänken. Lite salva på som smärtstillar och lite tigerbalsam. Funkar alltid.
Det är vanligt att man får problem med långa bicepssenan när man kör mycket bänk. Tillfälliga behandlingar med salvor och annan smärtlindring kommer göra problemen värre för dej om du samtidigt fortsätter att träna tungt. Gå till en sjukgymnast så kommer det orda sig.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY