Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axel/Infra/Musarm? Hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 mars, 2008 at 16:33 #74590Anonym anvandareMember15 mars, 2008 at 16:33 #590007Anonym anvandareMember
Nån som kan hjälpa mig med detta problem? 😥
För ungefär 2år sen när jag var på jobbet (maskinoperatör)
så gjorde jag nåt jobb där jag var tvungen att byta klossar från ett skruvstycke ca en gång i minuten…under tiden satt jag och chattade på datorn och det blev mycket vända sig om och sträcka ut axeln och helt plötsligt kändes det som det blev lite anträngt på framsida axel ungefär där axeln fäster mot bröstet…jag tänkte inte mer på det utan fortsatte sådär dagen ut….sen vidare till gymmet och allt gick bra där..sen hem och satte mig vid datorn igen..då kändes den riktigt överanträngd..och det blev bara värre och värre.
Det fortsatte på jobbet varje dag då man nästan gör alla moment med högerarmen i mitt arbete.
Sen gick jag så i ungefär nån månad och sen bytte jag jobb..Problemet försvann efter några veckor..sen bytte jag tillbaka till det gamla jobbet igen och samma skit hände!!
Det var samma skitklossar jag körde när det hände..det var ungefär i september…
Återigen ignorerade jag det och runt jul-ledigheten satt jag vid datorn och spelade typ dygnet runt och kände hur det blev värre och värre…
När jag började jobba igen gick det inte och jag var tvungen att vila en vecka..Jag besökte min syster som är naprapat och hon kollade runt lite..och hittade en triggerpunkt på infraspinatus..när hon tröck där kände jag direkt hur det strålade ut till problemområdet och det kändes som nån satte en kniv i axeln. Det kändes bättre ett par dagar och jag stretchade och tröck på den punkten själv då jag nådde den…Problemet nu dock är att det gör fortfarande ont och ingen spänning är kvar när man trycker på punkten eller nån annanstans därikring heller.
Vafan är det som är fel? Jag har tränat i cirka 7.5 år snart och har alltid varit noga med att träna igenom allt ordentligt.
Dock är det bara sen i julas jag börjat med rotator övningar och stretching för de områdena..men det verkar bara antränga cuffsen mera.Det gör inte det minsta ont när jag tränar utan när jag e på jobbet eller kommer hem och sätter mig vid datorn börjar det värka som fan….vad är det för muskel som aktiveras av att man har armen framåt och rör omkring på musen bara?
Jag har testat köpa nytt skrivbord och 3!! nya stolar..har testat med eller utan stöd för armen..bytit sida på musen..haft lågt och högt skrivbord osv.
Har haft viloperioder från både gym och dator men det ger sig inte..
Ska man behöva byta jobb och aldrig mer använda en dator?Bara att skriva detta inlägg gör ju asont..
Nån som kan hjälpa mig??
15 mars, 2008 at 22:44 #590008Anonym anvandareMemberGe det en längre tids vila (inte bara 1-2 veckor) så att det får läka ut, sen måste du helt enkelt undvika utlösande moment. Dvs i ditt jobb måste du se till att variera position, arbetsuppgift osv. Prova att använda andra handen till musen när du sitter vid datorn.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.