- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axelpress – skadad rygg?
Igår när jag körde axlar så tappade jag trycket i kroppen en sekund, vilket resulterade i att vikten pressade ihop ryggraden. (om ni förstår vad jag menar).
Nu gör det lite ont när jag gör samma rörelse utan vikt, vilket så klart är att förvänta sig. Det jag undrar är om eller när det är en bra idé att åka till doktorn och röntga. Jag har som sagt bara haft det i en dag nu och det gör inte speciellt ont och jag kan röra mig normalt. Men det känns ändå att något har hänt.
Det skadar aldrig att gå till doktorn och kolla upp saker. Har vi fri sjukvård så ska man utnyttja den. Jag ringer vårdcentralen i tid och otid för minsta lilla.
(OT: Lyckades faktiskt att upptäcka hudcancer i tid bara för att jag nojjade om en liten röd prick på min kind.)
Det är därför man aldrig ska köra sittande pressar.
Kör du stående press med fri stång eller hantlar kommer du aldrig ”tappa trycket” för isåfall skulle du trilla/tappa vikten.
Fick själv lite problem med ryggen när jag körde sittande press förr.
Hoppas det löser sig och att du i fortsättning bara köra stående press!
Good luck!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY