Axelproblem – Rehab?

Home Forums Skador och rehabilitering Axelproblem – Rehab?

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Har ett ihängande problem med min vänster axel. Har varit hos en naprapat som behandlade mig, efter behandlingen så kändes det faktiskt mycket bättre. Han sa att åt mig att jag måste stretcha både axlar och bröstmuskler då jag är mycket stel där.

När jag är varm i kroppen och kör på gymmet, så känner jag inte av smärtan i axeln så mycket. Känner av smärtan lite vid pressövningar och övningar som är koncentrerade till latsen. Det är värre när jag kommer hem, slappnar av och varvar ner. Då känner jag en molande värk i axeln, svårt att beskriva en exakt punkt. Det stramar upp i nacken och det knäpper i axeln när jag rullar runt med armen i cirklar. Det kan även pirra i handen.
    Får även ont mellan/bakom höger skulderblad, när jag går senare på kvällen. Kan även vissa dagar få ont på insidan armbåge, tror att det har att göra med min axel.

Dagen efter när jag går upp på morgonen så känns det inget vidare i axeln, är mycket stel och det stramar i nacken. 2-3 dagar efter träningspasset så känns det bättre i axeln igen. Direkt efter att jag har stretchat med denna övningen, så känns det en kort stund bättre i axeln

[http://www.ryggochmuskelakuten.se/system/visa.asp?FID=397&HID=350&HSID=4460&ActMenu=4470]

2:4 Infraspinatus och Teres minor. Överarmens utåtrotatorer. Två muskler som sitter under skulderbladets ås. De sitter tätt ihop och har i princip samma funktion och går inte att stretcha separat var för sig varför jag har sammanfört dem i samma stretchövning. Stretchas genom att man sätter stretchhandens baksida på baksidan av höften och tar tag i armbågen och drar den framåt. Skall kännas i själva axelleden och brukar kännas framför allt på axelns framsida/utsida.

Någon som vet vad som kan ha hänt i min axel? Har läst lite och tror själv att det kan var en inklämning. Jag stretchar som en tok men det blir inte bättre. Någon som vet hur jag ska kunna bli av med min axelsmärta?

Hade samma problem och smärtan försvann inte förens jag sluta köra skivstångspress bakom nacken, om du kör denna övningen testa o köra den på ett tag o håll dig från axel träningen en vecka. börja sen lätt med axelövningen igen utan själva bakom nacken pressen och om du inte får samma besvär vet du att den övningen inte är för dig (och mig)

Mvh

Samma problem för mig! :) , fick diagnosen inflammation i muskelfästet men det är det uppenbarligen inte då jag käkat alla dessa hästtabletter som gör mig fruktansvärt dålig i magen! =)

Har testat att köra press övningar extremt lätt och axeln blir bara bättre så mitt tips är att ta det väldigt lugnt o se ifall det blir bättre efter ca. 2-3 veckor! :) Hoppas det löser sig för dig!

MVH

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.