Axelskada

Home Forums Skador och rehabilitering Axelskada

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Börjat gymma igen efter tre års uppehåll och en av anledningarna varför jag slutade var att jag fick sjukt ont i axeln vid tex bänkpress armhävningar osv ju mer vikt ju mer ont gjorde det.

Nu testade jag på lutandebänk på 40kg och när jag körde mitt andra sätt så fick jag ont igen och riktigt rejält också, det var för ett par dagar sen, jag har fortfarande känningar av det.

Jag får ont vid den knuten man har lägs ut vid nyckelbenet vid leden.

Någon som har en aning vad det kan vara?

jag har haft inklämningar av supra spinatus (namn?) senan i bäge axlar. låter ungefär så.
    men anledningen är oftast obalans mellan främre och bakre partierna, dvs starkare i bröst än rygg/baksidan. kan leda till framåtrotation av axlarna och inklämning. så jag har tränat mycket baksida och stretchat bröst ordentligt. ett stort fel vid sådana problem är att man helt slutar träna istället för ”rehab”.
    gå till en sjukgymnast så kan de visa dig bra övningar så du kommer på rätt spår.

jag hade en inflammation samt bristning i en liten muskel i vänstra axeln i 6 månader det här året. gjorde sjukt ont i axeln när jag körde axlar, bröst och rygg. gick till sjukgymnast och fick laserbehandling för att öka blodgenomströmning för att det skulle läka fortare. så gå till sjukgymnast

AC-leden som spökar. Förslitning? Undvik ”komprimerande” övningar så gott det går. Inga övningar över axelhöjd (90gr). Hoppas detta räcker för att lunga ner det.
    /Larsa

Tack för svaren, tog kontakt med gammal bekant som är SG, hon trodde också det handlade om AC-leden, någon som vet vad ett besök hos sg skulle gå på idag?

det var inte så farligt ska ta och leta upp en

[http://www.impingement.se/sjukdomar-i-nyckelbensled.htm]

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.