- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axelskada
Har fått en skada i höger axel som jag inte blir klok på. Det ömmar inte och gör inte ont i egentlig bemärkelse. Men i vila så strålar och pulserar det på ett molande sätt. Känns mest på ovansidan något framåt. Gör som sagt inte ont om jag klämmer, men känns ändå lite olustigt. Har haft det i 10 dagar och inte tränat under den tiden. Är det någon som har en idé om vad det kan vara?
Jag kan ha löst det. Körde mitt första pass i går efter 10 dagars uppehåll. Hoppade över marklyft, militärpress och shrugs. Körde bänkpress som vanligt men var extra uppmärksam, hoppade över flyes eftersom det tog emot lite och körde kabeldrag istället. Ingenting gjorde ont. Tog sen en halvkroppsmassage på nacke, axlar och rygg med tigerbalsam. På kvällen smorde jag in med Voltaren-salva och tog en ”beanbag” från micron och hade varm över axeln tills jag somnade. Vaknade i morse och känner ingenting. Nytt passa imorgon. Sen får vi se.
Kan till och med ha hittat orsaken. När jag kör knäböj har jag använt en slags plastskena som man fäster på stången och som ska avlasta trycket på nacke/axklar /trapz, men samtidigt har jag märkt att den klämmer ut mot axlarna och haft röda märken. Kan ha klämt på en nerv. Slutade använda den och kör Natural, dvs stång mot trapz, och har inte känt av detta mer. Kanske någon som har haft liknande erfarenhet?
Va gött att det löste sig och gick över :up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY