Home › Forums › Skador och rehabilitering › Axelvärk
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 oktober, 2008 at 16:21 #67123Anonym anvandareMember29 oktober, 2008 at 16:21 #473318Anonym anvandareMember
Har skummat igenom lite på forumet om axelvärk och vad det kan vara. Dock hittar jag ingen med samma problem som mig!
Det började med att jag kunde få ont i axlarna (framsidan av axlarna) efter vissa övningar så jag jag la ner vissa. Andra sänkte jag vikterna och fortsatte köra. Dock så gick det över rätt snabbt och jag kände inte av värken efter träningarna.
Efter ett tag så kände jag av värken i axlarna men endast när jag körde med lätta vikter! Ökade jag vikter så försvann smärtan! antar att man borde ha sökt hjälp redan då!!
Men nu så känner jag av det direkt efter träningen och delvis medans jag tränar. Har kollat upp lite och det verkar vara som att bursan har blivit inflamerad men det känns lite osäkert!
Någon som har gått igenom samma sak och vet vad det kan vara?
5 november, 2008 at 12:41 #473319Anonym anvandareMemberKänner igen det där! Har fått tips om att äta 2 voltaren morgon och 2 kväll i fyra dagar. Går det inte över skulle jag söka hjälp. Men har svårt att lyfta armen just nu! Visst blir man frustrerad!!!!!!!
6 november, 2008 at 10:42 #473320Anonym anvandareMemberJaaaa det är riktigt frustrerande!! ska nog testa o göra så som du säger. En tjejkompis till mig har hand om hästar och hon sa att jag skulle testa med växelvärme. 3 ggr om dagen. Det vill säga att man först lägger på varmt o sen lägger på kallt osv. Har faktiskt varit på semester i Paris i 4 dagar. Tränade igår och det gick hur bra som helst. ökade på vissa övningar också!! o idag känns det rätt lugnt. Får se hur det blir när man sticker till gymmet!
6 november, 2008 at 17:23 #473321Anonym anvandareMemberDet låter intressant. Själv känner jag att värken i min axel börjar att avta. Eller är det värktabletterna som gör sin verkan?!
Egentligen så antar jag att det finns en hel del träningstokiga människor här inne på forumet som haft problem med axlar hit och axlar dit och alla har olika erfarenheter hur de gjort för att lösa värken….
En ska som ALLA säger är att man ska vara extra rädd om sina axlar.
Träna lagom lugnt, för mig blir det kondition ett par dagar!:nod
Lycka till!!!!
12 november, 2008 at 21:30 #473322Anonym anvandareMemberÄr det någon som känner till en bra idrottsläkare i Sthlmsområdet? Axelvärken går inte över och håller på att bli galen = ingen träning
21 november, 2008 at 18:40 #473323Anonym anvandareMemberHar även jag haft problem med båda mina axlar i nu snart tio års tid, de kommer o går. Av de sjukgymnaster jag pratat med har de menat att jag tydligen tränat för mycket framsida axlar genom bänkpress etc. och att det därför blivit för trångt för muskelsäckar, ligament och annat. Detta område av axelpartiet var tydligen en av människokroppens stora felkonstruktioner. Tipset jag fick var att träna så mycket baksida axlar som jag bara kunde o att kanske ta det lite lugnare. Men jag skulle absolut inte sluta med min styrketräning. De sa att det var väldigt vanligt att folk slutade träna så fort de började få skadekänningar och att detta inte var bra. Man ska istället vid sidan av sin vanliga träning försöka lägga in lite rehabövningar som de kan ge till en. Så man ska inte bara ta ett uppehåll o börja köra kondition istället, finns tydligen en risk att det kan bli ännu värre när man väl drar igång igen.
26 november, 2008 at 23:25 #473324Anonym anvandareMemberskönt att man har fått lite svar! var ju lite segt där i början!! mina axlar är nästan helt återställda ska dock undersöka de på måndag :Pför säkerhets skull!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.