Axlar

• This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author

Nu har jag inte kunnat träna på ett år pga av mina axlar, men vart ska man vända sig förstochfrämst om man verkligen vill ha hjälp med axlarna?
    Var till en sjukgymnast där fick jag olika diagnoser varje gång jag var där, och ända han sa var ”vila” börjar bli rätt desperat nu för träna är mitt liv..
    Har försökt köra lite lätt en 1 och en halv månad nu men jag får ändå sjukt ont efteråt, så snälla vart ska man vända sig?

Beror på vart i axeln du har ont!?
    Jag hade tok ont på framsidan, in i mellan på ngt vis och det var bara vila och smärtstillande som hjälpte.

Lill-oskar wrote:
    Nu har jag inte kunnat träna på ett år pga av mina axlar, men vart ska man vända sig förstochfrämst om man verkligen vill ha hjälp med axlarna?
    Var till en sjukgymnast där fick jag olika diagnoser varje gång jag var där, och ända han sa var ”vila” börjar bli rätt desperat nu för träna är mitt liv..
    Har försökt köra lite lätt en 1 och en halv månad nu men jag får ändå sjukt ont efteråt, så snälla vart ska man vända sig?

Läkaren måste kolla om det är några inflammationer (kroniska) i t.e.x rotatorcuffen! :emo-thumb

krollan wrote:
    Beror på vart i axeln du har ont!?
    Jag hade tok ont på framsidan, in i mellan på ngt vis och det var bara vila och smärtstillande som hjälpte.

Gör ont på baksidan, framsidan och på insidan av hela överarmen.
    Har haft det i ett år nu och fått olika besked hos alla jag varit hos:/

Lill-oskar wrote:
    Gör ont på baksidan, framsidan och på insidan av hela överarmen.
    Har haft det i ett år nu och fått olika besked hos alla jag varit hos:/

Du får bråka dig till en remiss till magnetröntgen för att kolla läget.Troligtvis inflammation i ledkapseln och rotatorcuffen och då måste du ha en magnetröntgen för att konstatera detta. Min make är gammal ishockeyspelare med exakt samma problem som du har och han har fått slita hårt för att få svar på vad han har ! Lycka till!

Lill-oskar wrote:
    vart ska man vända sig?

Testa ett naprapatbesök…

Jag hade väldiga problem med axlarna under många många år.

Jag va hos olika läkare som gav olika diagnoser och till slut så gav jag upp och lärde mej leva med smärtan.

Sen stötte jag på en napratpat som på 10 min kunde säga vart felet var.
    Jag hade för korta senor i axlarna som gjorde att nerver hamnade i kläm.
    vissa månade va det så illa att man vaknade upp flera gånger under natten och kunde inte sova pga smärtan,och jag kunde inte lufta upp armarna rakt utan fick lirka upp dom i ett vist läge.

Men jag fick lite tips och råd av honom och efter endast ett par månader så var smärtan nästan helt borta.

Okej, Ja jag har varit hos sjukgymnast vilket var helt värdelöst, jag skulle vila först 1 månad sen skulle det vara bra, så jag vilade fick en ny tid ett halvår senare och ingen skillnad alls.
    Sen var jag till ortopeden han kunde inte heller hitta något fel, han testade lite senor och så men hittade inget.
    Så jag började träna lite lätt och axlarna har väl blivit bättre men gör fortfarande ont, på baksidan och framsidan.

När jag står avslappnad med armarna neråt knäpper det i axeln och det känns som allt sitter ”löst” medans jag gör rörelsen.
    Sen så har jag fått med armarna nu, börjar i triceps och slutar i fingertopparna, känns som om jag tränat för känner mig utmattad.

Ursäkta om jag inte formulerat mig så jätte väl ; )
    Har tid hos ortopeden igen om 2 veckor, men skulle kanske besöka en naprapat? för nu har jag haft problem i snart ett år och orkar inte vänta längre snart börjar jag köra som vanligt och då får det gå som det går..

Lill-oskar wrote:
    Har tid hos ortopeden igen om 2 veckor, men skulle kanske besöka en naprapat? för nu har jag haft problem i snart ett år och orkar inte vänta längre snart börjar jag köra som vanligt och då får det gå som det går..

Har själv haft problem med rotatorcuffmusklerna i vänster axel lite från och till. Hade smärta speciellt vid vissa armrörelser, knäppte till ibland, strålande smärta ner i armen och även i handen ibland.
    Naprapatbesök var lösningen för mig, tycker absolut att du ska testa!

Hanne wrote:
    Har själv haft problem med rotatorcuffmusklerna i vänster axel lite från och till. Hade smärta speciellt vid vissa armrörelser, knäppte till ibland, strålande smärta ner i armen och även i handen ibland.
    Naprapatbesök var lösningen för mig, tycker absolut att du ska testa!

Ja men det är ju inte någon jätte smärta jag har, utan mer ett obehag och en väldig svaghet när jag tränar.
    Men vet inte om det är rotatorcuffen, för det är främst på framsidan och insidan av underarmen det gör ont.
    Men gör även ont i baksidan.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.