Bäcken/höft problem

Home Forums Skador och rehabilitering Bäcken/höft problem

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hejsan

Jag har under 2,5 år dragits med värk på vänstra höften/bäckenet och ibland inte kunnat vrida mig då det huggit till i vissa vinklar på vänstra sidan av ländryggen,höften men ibland har det varit bättre. Var för ca 3 veckor sen hos en Naprapat som sa att mitt vänstra bäcken hade roterat och inte låg i läge så han la det i läge igen och det visade sig också att jag hade flera inflammationer på vänstra sidan runt rumpan,fästen då jag låtit besvären vara under så lång tid, efter besöket kändes det som att man fått en ny höft och hade inte det minsta besvär på 2 veckor men sen då jag körde knäböj lätt så knakade det till i vänstra bäckenet och smygandes började samma symtom komma igen så det bar av till en naprapat igen och då hade bäckenet åter igen roterat så nu ska jag vila 2 veckor sen börja träna lite övningar han visade under 3 månader för att stärka upp höften/ländryggen men får börja med styrketräning igen efter 6 smärtfria veckor.

Nu till min fråga är det någon här som haft liknande besvär? och hur ska jag göra då jag börjar om att styrketräna senare ska jag vila helt från övningar som belastar rygg/höften som tex Marklyft/Knäböj och istället hålla mig till benspark och liknande, har hållt på med styrkelyft tidigare och legat mellan 2-5 repetioner är det bättre att hålla mig runt 10-12 för att minska skaderisken?

Hoppas på svar!

Jag har dragits med liknande problem i ett år och förstår precis vad du pratar om. Men jag kan ge dig en glad nyhet. Du kan inte ha gjort dig själv en bättre tjänst än att gå till en naprapat, och ditt antagande kring antal reps är jättebra. Mitt råd: Följ ditt eget råd och fortsätt gå till naprapaten.

:up: :up: :up:

Jo ska inte g

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.