Home › Forums › Skador och rehabilitering › baksidan av axeln
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 april, 2009 at 16:46 #71457Anonym anvandareMember22 april, 2009 at 16:46 #562494Anonym anvandareMember
Har länge haft ont i baksidan av axeln och jag begränsas en hel del på gymmet på grund av detta. någon som haft liknaande problem och i så fall hur blev ni av med det?. det enda jag själv kan utesluta är inflammation
tacksam för svar:emo-thumb
2 maj, 2009 at 12:13 #562495Anonym anvandareMemberlånar tråden lite
då jag nu börjat träna mer styrka med min konditions träning så märker jag att min högra axel värker utav bara den när jag kör hantel press å hantel flyes, vilket är väldigt jobbigt eftersom jag aldrig kan ta i ordentligt! har testat lättare vikter men ändå ont! kan ej ta zon liknande gel då jag har psoriasis! undrar om de kan bero på mitt yrke då jag ofta står med tunga vikter över axelhöjd samt borrar mycke över axel höjd! vad gör man åt de behöver man läkar hjälp eller vanlig rehab?3 maj, 2009 at 09:22 #562496Anonym anvandareMemberbump
3 maj, 2009 at 10:03 #562497Anonym anvandareMemberDet är inte ergonomiskt att arbeta över axelpartiet.
Exakt hur du ska bemöta det är jag inte säker på3 maj, 2009 at 10:07 #562498Anonym anvandareMembermycke stämde om obalans för mig, men misstänker att mycke kommer från mitt förra jobb där jag stod å borrade med slagborr över huvud höjd i ca 2 månader i streck ( vad gör man inte för pengar) där upptäckte jag att de började värka men blivit värre nu var under november – december 2008 värken sitter i mitten av axeln
3 maj, 2009 at 10:09 #562499Anonym anvandareMemberHane wrote:Det är inte ergonomiskt att arbeta över axelpartiet.
Exakt hur du ska bemöta det är jag inte säker påinte rekomenderat att göra de mer än max 30 min om dagen, men en bränd chef fattar inte de. han ser bara pengar man drar in åt han å facket sa inget
3 maj, 2009 at 13:01 #562500Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Ja då låter de mer som nån form av impinchment syndrome (googla)hittade en toppen sida om de, å som jag förstår så är de impinchment syndrome jag har! ringer läkare om tid imorgon för vidare koll shit damd crap:o
3 maj, 2009 at 13:11 #562501Anonym anvandareMemberMartin Löwgren wrote:Skönt att jag hitta rätt diagnos då , läkare har inte tillräckligt med utbildning när det kommer till idrottsmedicin. Uppsök naprapat eller sjukgymnast på en idrottsmedicinsk klinik istället om du vill bli bra.Mvh
de ska göras! tack för tipset samt hjälpen simma lugnt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.